Søger
Fra : Tue Linder

Dato : 21-07-01 00:24

hej!

Jeg søger et par som før har bidraget med indslag til denne gruppe.
I spiller sammen i et band,jeg var inde og se mig om på jeres hjemmeside om
netop dette band.
Jeg skriver fordi i også handler med jeres egne midi-lyde,og det er jeg lidt
intereseret i,fordi det er svært at
opdrive gode midi-lyde.I har selv lavet lydene med netop det i tankerne.
Hvis i ser dette,må i gerne skrive,eller sætte jeres hjemmeside adresse op i
gruppen igen,tak.
Mvh Tue

"If something is worth doing,it's worth doin' it terribly bad"
G.K Chesterton

"It's terrible!You're gonna like it"
Cabaret

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 21-07-01 15:21

Hej Tue

Det lyder som om det måske er os du leder efter..........

Tjek på www.flyinghotdogs.dk om det er rigtigt.

Mvh Anette og Søren

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Tue Linder

Dato : 23-07-01 22:02

hej!

Ja det var jer,men jeg har bommet i den.
Jeg troede,det var lyde til programmer som Cubase og så videre,
men det viste sig at være sange.
For virkelig gode lyde til sådanne programmer er meget svære at finde.
Beklager,jeg vil hellere købe cd'erne og få artwork'et med,hvis jeg vil have
en cd,
istedet for at have sange på min harddisk.
Beklager.
mvh Tue

Flying Hotdogs <info@flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b598f7e$0$69619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-07-01 11:52

Hej Tue.

Du skriver at du søger lyde til Cubase og lignende, så vidt jeg har
forstået i hvert fald, men er det i virkeligheden ikke decideret samples du
leder efter? Det der almindeligvist kaldes General Midi (oftest: GM) er jo
altid skod-lyde, hvorimod samples efterhånden er ved at blive så perfekte,
så man tror det er løgn. Jeg har brugt Cubase, men har heldigvis skiftet til
Logic, hvori der medfølger (den store Logic-pakke) en softwaresampler ved
navn exs24, som er den mest fantastiske opfindelse siden
sequencerprogrammerne blev modificeret til en fornuftig standard. Af samples
jeg bruger, kan jeg nævne Bob Clearmountains trommer, percussion og bas,
Miroslav Vitouvs string ensemble og solo strings (de bedste strygersamples
der kan opdrives...). Andre mulige midilyde er jo eksempelvis Native
Instruments Prophet-52-plugin (og stand-alone i øvrigt) som er en
softwareversion af den gamle synthesizer - lyder virkelig fantastisk. Hele
musikverdenen blev temmelig chokeret da samme firma lancerede deres
B4-plugin: Perfekt sampling af Hammond B4. Med mindre du kender nogle af
verdens bedste studieteknikere, har nogle kanonmikrofoner og sidst, men
absolut ikke mindst et Hammond B4, kan dette plugin indtil videre ikke
overgås. Der er masser af muligheder, men måske er det slet ikke det her du
søger??? Håber du har fået lidt inspiration.

Ulrik

Fra : Johnny Bonde

Dato : 22-07-01 13:02

Hej Tue

Tjek også www.underholdningsnettet.dk/midibutik.htm
eller www.johnnybonde.dk og se Midifiler.

Kjærlig hilsen Mr Smile
--
Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?