Deling af ADSL-forbindelse med switch
Fra : Finn Christiansen

Dato : 20-07-01 11:09

Hejsa alle,

Jeg overvejer kraftigt at bestille TDC Bredbånd ADSL (ikke NetExpress)
med 2 dynamiske ip-adresser. Jeg kan forstå på andre posts, at det er
muligt at dele ADSL-forbindelsen til flere computere via switch - også
selvom det måske ikke er den optimale løsning. HVIS man nu alligevel
deler med en switch, vil den ene pc så være en "moder"-pc for den
anden - dvs. skal den ene pc være online for at den anden også kan
være det? Er dette problem løst med en router i stedet for en switch?

Er der nogen der ved hvilken model/fabrikat/type ADSL-moden man får
med ved TDC Bredbånd ADSL? Det er jo ikke et almindeligt ADSL-moden
idet det skal connectes direkte i netkortet. Og det er vel heller ikke
nogen rigtig router. Hvad kaldes sårn en fætter???

Mange venlige hilsner!
Finn Christiansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 09:36

"Finn Christiansen" <finnemand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer kraftigt at bestille TDC Bredbånd ADSL (ikke NetExpress)
> med 2 dynamiske ip-adresser. Jeg kan forstå på andre posts, at det er
> muligt at dele ADSL-forbindelsen til flere computere via switch

Korrekt

> HVIS man nu alligevel
> deler med en switch, vil den ene pc så være en "moder"-pc for den
> anden

Nej

> Er der nogen der ved hvilken model/fabrikat/type ADSL-moden man får
> med ved TDC Bredbånd ADSL?

Siemens Xpresslink eller tilsvarende Ericsson

> Det er jo ikke et almindeligt ADSL-moden
> idet det skal connectes direkte i netkortet.

Jo

> Og det er vel heller ikke
> nogen rigtig router. Hvad kaldes sårn en fætter???

Der er ingen router med

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 21-07-01 12:18

"Finn Christiansen" <finnemand@hotmail.com> wrote in message
> Jeg kan forstå på andre posts, at det er
> muligt at dele ADSL-forbindelsen til flere computere via switch - også
> selvom det måske ikke er den optimale løsning.

Jamen det er den optimale løsning at bruge en switch.

--
Jimmy Nielsen