MS Windows
briani 27239
Indlæse drivere m v
Fra : jens

Dato : 13-07-08 22:37

Hej NG
Hvad er det nu det hedder det prog på win-inst-cd-en hvormed man
reparerer win?

Og, skal man bare proppe cd-en i maskinen mens win kører og så
skrive kommandoen?

Eller hvordan?

Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 14:35

jens wrote:
> [...]

Hvis du skal lave en reperation af Win, så skal du boote fra cd'en. ( jeg
går her ud fra at du bruger XP/2000 )

Men jeg har en fornemmelse af at du mener: "sfc /scannow", som køres fra
kommandolinien. Den skal nok selv sige til hvis den skal bruge den cd, som
den er installeret fra.

Kig her for mere info
http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx

Mvh Ebbe

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-07-08 15:08

Hej Ebbe (7000), du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> køres fra kommandolinien. Den skal nok selv sige til hvis den skal
> bruge den cd, som den er installeret fra.

Der er altså nogle seriøse humler ved sfc-programmet, *hvis* der er
noget galt. Og hvis det er XP Home er de en ekstra tand mere spooky,
jf. fx <http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm