teledk vil ikke sælge ADSL
Fra : Hans

Dato : 20-07-01 23:50

Hej

Jeg har næsten lige haft den ubehagelige oplevelse af at teledk prædiker et
og praktiserer noget andet.
Jeg har ringet op til teledk og forsøgt at bestille proaccess, men fik at
vide at det kunne man da ikke få hvis man ikke var teledk kunde (har Telia
som fastnet), da jeg venligt men bestemt regerede til den fax som siger
noget andet, blev forklaringen ændret til at det ikke var teknisk muligt, er
der overhovedet nogen som det har haft held med at få proaccess på en anden
udbyders linie eller er det bare varm luft ?????

Hilsen
Hans

Fra : Morten B

Dato : 21-07-01 04:24

"Hans" <hillbom@e-box.dk> wrote in message
> [...]
anden
> udbyders linie eller er det bare varm luft ?????

Teledanmark benytter samme kobberpar til både telefoni og adsl. Hvis du har
overdraget dit kobberpar til et andet telefonselskab og har din
telefonforbindelse der har Teledanmark naturligvis ikke adgang til dette
kobberpar. Det kunne dårligt være mere naturligt.
Du må enten skifte til Teledanmark, håbe på at du har ledigt kobber og kan
få CC eller WOL, eller vente til Telia udbyder adsl.

/Morten

Fra : Max Nordlys

Dato : 21-07-01 07:53

>Du må enten skifte til Teledanmark, håbe på at du har ledigt kobber og kan
>få CC eller WOL, eller vente til Telia udbyder adsl.
Det forekomemr mig at jeg har læst et sted at TDC er blevt pålagt at
finde en løsning på det problem. Som jeg husker det må TDC ikke kræve
at man har et abbonement i forvejen hos TDC.
Jeg kan huske forkert eller sagen kan være uafsluttet.

//Max Nordlys

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 10:08

Hejsa

"Max Nordlys" <max@nordlys.> wrote in message
> Det forekomemr mig at jeg har læst et sted at TDC er blevt pålagt at
> finde en løsning på det problem.

Løsningen var/er jo bare at undlade at sælge noget, smart og simpel løsning

Mvh Hauge

Fra : Max Nordlys

Dato : 21-07-01 10:52

>Løsningen var/er jo bare at undlade at sælge noget, smart og simpel løsning

HAAAAAAAAA - Ja, og så kunne vi jo sende et passende beløb hver måned.

//Max Nordlys

Fra : Hans

Dato : 21-07-01 11:38

Hej

Nu er det jo bare det at den famøse fax siger "som jeg læser den" det er
ligemeget hvor ledningen kommer fra eller går til bare den er tilsluttet i
begge ender.
Nu har teledk jo ikke ændret politik med at sige "det kan du ikke få fordi
du ikke er kunde hos os" som bliver lovet i faxen.
Svaret "at det ikke er teknisk muligt", er det korrekt, i mit lille hoved
fungerer det jo således : ADSL+telefon samles i et kabel og bliver splittet
op på centralen og går hver sin vej, hvis det er rigtigt kan det jo rage
teledk en fjer hvor telefonen går hen.
Hvad angår andre udbydere så bor jeg i Nexø på Bornholm og vi har teledk og
tiscali representeret på centralen, men på grundlag af indbyggertallet tror
jeg ikke der kommer flere, jeg bor i en gammel del af byen hvor det sørste
der er sket indenfor telefoni er overgang fra håndsving til drejeskive
og ingen nybyggeri, så ledig kobber kan jeg vist smide en hvid telefonpæl
efter.
jeg må nok bide i det sure æble og bestille en extra telefon med adsl hos
teledk.
Tak til gruppen for at gide lytte til min lukken galde ud.

Hilsen
Hans

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 21-07-01 13:06

> [...]
> at man har et abbonement i forvejen hos TDC.
> Jeg kan huske forkert eller sagen kan være uafsluttet.

hvad vil du gøre den dag, dit internet ikke virker? ringer du til telia
eller til tdc? og hvad med den dag din telefon ikke virker? telia eller tdc?

den helt store bet er jo så når det HELE holder op med at virke. hvem står
for at forbindelsen kommer op igen... det er da klart at to selskaber ikke
kan dele det samme kobberpar imo.

/jakob

--
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought
without accepting it."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 13:11

http://www.tst.dk/dk/samtrafik/delt_ra_kobber.htm

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 21-07-01 13:23

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Jakob Wolffhechel" <themuss@it.removethis.dk> skrev i en meddelelse

ok, jeg mente ikke "kan dele det samme kobber"... jeg mente "bør dele det
samme kobber".... jeg skulle ikke være kastebolden mellem to teleselskaber,
når telefon og internet går ud :( LOL...

når jeg tænker på, hvad tdc siger til mig, når min telefon ikke virker efter
en adsl installation på et ekstra kobberpar (jeg skal ringe til min adsl
udbyder osv., hvilket IKKE hjælper), gruer jeg for, hvor galt det kan gå,
når både net og tlf er på samme par.

> http://www.tst.dk/dk/samtrafik/delt_ra_kobber.htm

kan du fortælle mig, hvorvidt denne aftale fungerer i praksis. dvs. er der
wol adsl kunder med tdc telefon på samme kobberpar pt.? og nej ikke i en 10
personers test, men er der eksempelvis 200 wol kunder, der har valgt denne
løsning?

/jakob

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-07-01 15:12

In article <3b59714b$0$69630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> http://www.tst.dk/dk/samtrafik/delt_ra_kobber.htm

Men det er kun en dominerende udbyder (pt TDC) der kan tvinges til at
udbyde dette til andre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Always store beer in a dark place.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-07-01 20:28

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in
message news:slrn9lj3d9.r93.apj@slartibartfast.nerd.dk...

> Men det er kun en dominerende udbyder (pt TDC) der kan
tvinges til at
> udbyde dette til andre.

...."pt TDC"...du får det til at lyde som om, at TDC snart
mister deres dominans...??...:)

Mvh haa.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-07-01 21:13

In article <yFk67.547$jw5.154595486@news.mobilixnet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> ..."pt TDC"...du får det til at lyde som om, at TDC snart
> mister deres dominans...??...:)

Det tror jeg ikke vi skal regne med ;)
Men derfor kan der godt være mere end en dominerende udbyder som jeg har
forstået reglerne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The only rose without thorns is friendship.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 21-07-01 12:00

> [...]
anden
> udbyders linie eller er det bare varm luft ?????

Jeg har ikke noget med Pro@ccess at gøre til dagligt, men den fax du
hentyder til gør det klart at du skal have én eller anden form for
accessforbindelse som Zillion kan bruge til at lave forbindelsen ved hjælp
af. Når dit tele-abonnement ligger hos Telia er der ikke en
accessforbindelse som er til rådighed for TDC, og derfor kan der ikke
etableres noget. Nøjagtigt ligesom det ikke er muligt at få ADSL fra Orange
uden et telefonabonnement som sikrer en accessforbindelse.

Der kan sikkert godt laves én access forbindelse som ikke er et
teleabonnement, men jeg skulle tro at den billigste form for ledningsføring
er, hvis du bestiller et telefonabonnement.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"