Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger i Eos D30
Fra : Martin Lundme

Dato : 20-07-01 23:00

Hej gruppe.

Jeg har i mange år fotograferet med et gammelt manuelt Chinonkamera, og
søgeren i dette kamera er den klassiske med to halvcirkler til fokusering.
Nu er det et par år siden jeg sidst har brugt det, jeg har ikke fotograferet
i det tidsrum.
Nu har jeg så fået et par nye kameraer, D30 og Eos 50e. Og jeg ser at
søgeren i dem, pga. autofokus har disse små firkanter og intet andet. Er der
nogen af jer som ved om det er muligt at skifte den. Jeg synes at have hørt
om at Nikons kameraer har udskiftelig.
For jeg synes nogengange det er lidt svært at fokusere manuelt med de små
firkanter, en bygningsfejl, kontaktlinser og rystende hænder taget i
betragtning.

Håber det er muligt.

Mvh

Martin Lundme
g-i@g-i.dk
http://www.g-i.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-07-01 08:21

> [...]
der
> nogen af jer som ved om det er muligt at skifte den. Jeg synes at have

Det du taler om er en udskiftelig matskive.

Det er korrekt at nogle af Nikons modeller giver mulighed for at denne kan
udskiftes.

Uden at jeg ved det med sikkerhed tror jeg også at andre fabrikater tilbyder
dette.

Jeg synes at du skulle checke hjemmesiderne for D30 og Eos 50e, måske der
står noget om det her. Alternativt kan du jo kontakte din lokale fotopusher.

Claus

Fra : EGON STICH

Dato : 21-07-01 10:33

Martin Lundme <g-i@g-i.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B77E767F.93B2%g-i@g-i.dk...
> [...]
> For jeg synes nogengange det er lidt svært at fokusere manuelt med de små
> firkanter, en bygningsfejl, kontaktlinser og rystende hænder taget i

Du skal blot udskifte matskiven. Fås hos fotohandleren.
mvh
egon