dagens ord: Heat
Fra : schlafen

Dato : 11-07-08 21:28

Takker for stafetten...

Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

lægger ud med
Asia - Heat of the Moment
http://www.youtube.com/watch?v=wlTvWvfEMxE

og denne gamle klassiker..
Jean Beauvoir - Feel The Heat
http://www.youtube.com/watch?v=FeO5DfdZi7Y

brugte ord:

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge,
Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Det lyder som et navn.. , Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør,
Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Goodnight, Grand Prix,
Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hot, House,
Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov,
Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/ summer, Soundtrack, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet,
Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time,
Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Yesterday, You

Fra : Max

Dato : 11-07-08 23:06

Hej schlafen

> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Så skal vi have på røven igen

On the road again - Canned Heat
http://www.youtube.com/watch?v=heRyBhKi3kA

--
Mvh Max

Fra : Studo

Dato : 12-07-08 06:53

Den Fri, 11 Jul 2008 22:28:19 +0200 skrev schlafen:

> Takker for stafetten...
>
> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Så først on-topic

AC/DC - Heatseeker
http://youtube.com/watch?v=0J0ZGYByshU

Og her skulle så egentlig have været:
De Nattergale - Man har da heller ikke andet end bøvl ud af det
centralvarme

Den er ikke på tuben, så vi holder os da lige lidt i sommeremnerne: Øl

De Nattergale - Der var ingen øl
http://youtube.com/watch?v=UORiB_nJRSU

Og så de lidt søgte..
Franz Ferdinand - Evil and heathen
http://youtube.com/watch?v=mFUoaDi36_0

og så et cover, som ikke rigtig vinder ved genhør. Men den skal da lige
med.
wHEATus - A little respect
http://youtube.com/watch?v=aqgGfC8A5-c

Fra : schlafen

Dato : 12-07-08 21:30

> og så et cover, som ikke rigtig vinder ved genhør. Men den skal da lige
> med.
> wHEATus - A little respect
> http://youtube.com/watch?v=aqgGfC8A5-c

Til gengæld er jeg pjask-pjattet med originalen, sjovt nok overhalede
Wheatus' version den originale på den engelske hitliste....og den får du
stafetten for!!

Fra : Pernille

Dato : 12-07-08 11:52

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Takker for stafetten...
>
> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Something's Burning - Kenny Rogers and the First Edition
http://youtube.com/watch?v=oFeuCNOMUMk

Fra : Pernille

Dato : 12-07-08 11:55

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Takker for stafetten...
>
> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

The Lovin' Spoonful - Summer in the City
http://youtube.com/watch?v=1fxhebNeFXk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-07-08 14:25

On Fri, 11 Jul 2008 22:28:19 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>Takker for stafetten...
>
>Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Fra Boney M. album "Take The Heat Off Me" er her "Sunny"
Det lyder da dejlig varmt
http://youtube.com/watch?v=rLNVzE6Ah0c

The Velvet Underground - "White Light/White Heat"
http://youtube.com/watch?v=62ckXALWn1M

Martha Reeves & The Vandellas synger om noget vi godt kunne bruge
"Heatwave"
http://youtube.com/watch?v=p8gYCcsEqps

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 12-07-08 17:37

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Takker for stafetten...
>
> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

David Bowie - Heat of the Morning
http://youtube.com/watch?v=-zTqrpc8xaQ

Fra : Hauge

Dato : 12-07-08 18:07

Hejsa
schlafen wrote:
> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Et godt 80'er nummer:

glenn frey - the heat is on
http://youtube.com/watch?v=1-mU-YSk32I

Og en sød pige også fra 80'erne:

Sandra - In The Heat of the Night (1985)
http://youtube.com/watch?v=VZbk86x-GxM

Og en mand:

Inner Circle - Sweat (A La La La La Long)
http://youtube.com/watch?v=4kfTuNdku3A

Mvh Hauge

Fra : Holst

Dato : 12-07-08 18:15

Hauge wrote:

> Et godt 80'er nummer:
>
> glenn frey - the heat is on
> http://youtube.com/watch?v=1-mU-YSk32I

Se, nu fik jeg pludselig lyst til at gense Frækkere end politiet tilladet.

Men denne 'The Heat is On' er ikke det eneste gode 80'er nummer med den
titel:

Agnetha Fältskog - The Heat is On
http://www.youtube.com/watch?v=_q91FyjKv7s

De to numre er vist svært sammenlignelige :)

Fra : Max

Dato : 13-07-08 19:37

Hej schlafen

> Dagens ord er Heat/varme og svedige variationer deraf

Der er vidst plads til et par stykker mere:

Peter gabriel The rhythm of the heat
http://www.youtube.com/watch?v=rzwMe-3XVn4

og så et nummer fra LP'en: "Vild I Varmen"

C.V. Jørgensen - Lænker og laster
http://www.youtube.com/watch?v=2p2A9KLXzrk

og en anden udgave af et gammelt nummer med
gammel mand :)

Joe Cocker - Summer in the City
http://www.youtube.com/watch?v=k8HsEbb-9sA

og så et eksemel af skønsang :)

GERRY AND THE PACEMAKERS - SUMMERTIME
http://www.youtube.com/watch?v=LpGKYPXBlZQ

og til sidst skal I da ikke snydes for ham her

Summer, Highland Falls - Billy Joel
http://www.youtube.com/watch?v=a-jVOFVAfw0

--
Mvh Max