Fiat Panda eller Suzuki Splash?
Fra : peter

Dato : 11-07-08 09:12

Hej

Hvad er jeres erfaringer med disse to biler? Er der andre biler, I
hellere ville købe til nogenlunde samme pris eller mindre? Både Fiat
og vist nok også Suzuki har ikke det bedste ry mht. kundetilfredshed,
men hvordan er jeres indtryk? Er de ok, selvom de ikke tilhører
eliten?

Mvh og på forhånd tak for svarene

Fra : Mikael

Dato : 11-07-08 10:44

On 11 Jul., 17:12, peter <peter900...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> og vist nok også Suzuki har ikke det bedste ry mht. kundetilfredshed,
> men hvordan er jeres indtryk? Er de ok, selvom de ikke tilhører

Jeg har ikke prøvet nogen af bilerne, men ville nok mest kigge på en
Suzuki, jeg har haft en Swift, det var en fin bil med nogle sjove
køreegenskaber. Jeg har siddet i en Panda og synes ikke det var så
fedt at når døren var lukket sad min venstre arm i vindueskarmen.

Jeg ville nok også kigge mest på Suzukien ud fra den betragtning om at
det er en helt ny bil, Fiaten har været på markedet et par år
efterhånden.

Men kør et par gode turen i dem begge og ta den du bedst kan li.
Forskellen i værditab m.m kan ikke være så stor på biler i den klasse.

Mikael

Fra : hamselv

Dato : 11-07-08 17:57

Hvordan den nye suzuki "smask" kører skal jeg ikke kunne sige, men jeg har
haft 2 wagon r. Den første med 75 hk som jeg var meget tilfreds med. Den
anden havde 94 hk og vvt og denne havde jeg kun i 2½ år. Gearingen var for
høj - momentet var ved 145 km/t i 5. gear - og benzinforbruget lå på 16 km/l
ved meget pæn konstant fart ved 80-85 km/t. I kraftig modvind og 90-100 km/t
lå forbruget på 11 km/l. At trække en trailer kunne også volde besvær da
momentet lå ved 4500 omd/m.

Nu har jeg en lille pandabjørn med kun 60 hk. Absolut ikke en ferrari men
momentet ligger ved 85 km/t som jo passer fint til landevejen og kørsel med
trailer volder ingen probs.

Mit benzinforbrug ligger på 17,5-19,5 ved blandet kørsel.
ved meget bykørsel ligger det på ca. 16 km/l.
Ved hurtig hastighed (150 km/t) ligger forbruget på ca. 15-16 km/l hvor
suki'en lå på ca. 10-11 km/l.

Den grønne afgift er lavere, lige så med forsikringen.
Havde tænkt på at købe bjørnen i diesel, men denne motor tager MEGET lang
tid om give varme i kabinen pga. effektiviteten.

Jo, jeg er tilfreds med bjørnen.

Hvorfor tage ud til nogle forhandlere og prøve disse to forskellige biler.

Hygge
henrik

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:32

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Hvad er jeres erfaringer med disse to biler?

Ta' en Panda.
Nok den italienske bil, som i nyere test
har fået flest roser mht. holdbarhed overhovedet !

Fra : Mikker

Dato : 12-07-08 13:28

Sådan lidt udenfor...har du overvejet kia rio... vi har lige fået en 1.5
CRDi, (110 Hk / 22.7 Km/l), 5-dørs, metallak, lakforsejlet &
rustbeskyttet...inc. alt.. (-radio!) & med 7 Km på tælleren for 163.000... 3
års mekanisk garanti.

Listepris ca.179.00 alt inc....så du må sføli forhandle lidt ;)

Hygge

Mikker