Jeg ved ikke hvor du har set priser på leasing, men på Mercedes Danmarks
hjemmeside, hedder det 15.000 km/år som standard, med mindre det er
gule plader, hvor det så er 20.000 km/år. Leasingperioder 24/36 mdr. Men
det kan jo være du har et andet leasingselskab. Det kunne måske være
interessant for mig at høre om så det må du gerne viderebringe.
Bilers køreglæde og egenskaber er efter min bedste overbevisning noget
man skal prøve sig frem med, da det er meget individuelt. Mit personligt
største irritationsmoment, har været den hundedyre radio vi fik sat i
(lidt over 10.000,-). Dens eneste positive side, er at den kan styres
fra rattet. INTET andet positivt er der at sige om den, men til gengæld
en masse negativt. Den ryger jeg ALDRIG på igen. Derudover havde vi i
starten problemer med hylende bremser, men det er væk nu. En detalje som
jeg personligt holder meget af, er at når man stiger ud af bilen, skal
man ikke rejse sig, men svinger bare benet ud, og går. benet har når det
rammer jorden den rette bøjning i knæledet til at bære dig uden brug af
ekstra kræfter til at "rejse sig". Min erfaring er at de fleste andre
biler skal man enten ned eller op af. Denne her skal man ud af. Om der
skulle komme problemer med denne model senere hen, som det vist er
beskrevet i en tidligere tråd her, skal jeg ikke gøre mig klog på, men
jeg ved at jeg fik 30 års europæisk mobilitetsgaranti, og det er som
udgangspunkt nok til mig
Bilen er som de fleste MB'ere udlagt som køremaskiner med hovedvægten
lagt på brugernes komfort, og den sælges da også rundt omkring i Europa,
som en komfortabel multibil (ikke at forveksle med MPV). Det er ikke en
flyder som E-klassen, men man bliver ikke træt af at køre i den, og der
er rigtig god oversigt fra førerpladsen. Det har tidligere været et
problem for min kæreste, som har haft store problemer med at få den
rette udsigt fra førerpladsen i en bil, og specielt var det et stort
problem i min gamle W124.
Vi har som nævnt haft den siden efteråret 2007, og det er ikke længe at
skulle vurdere kvaliteten af interiøret, og det der er gået i stykker,
må vi nok bebrejde os selv eller barnet
. Indretningen med farvevalg
af stoffer med mere er du jo også selv herre over langt hen ad vejen.
Jeg brugte et designværktøj, der lå på Mercedes's engelske hjemmeside:
http://e-services.mercedes-benz.com/dsc_gb/Dispatcher.jam?businessCase=CCc&dsc_locale=en_GB
Det var rigtig godt til at designe bilens udseende.
Man skal også bemærke sig listen over ekstraudstyr, da ikke ret meget er
standard. Vi fik foruden automatik også længdejusterbart rat. Noget, der
i mange andre biler er standard men ikke hos MB.
Det er en dejlig bil, og jeg er ikke i tvivl om at den holder mange år.
Vi har lavet en aftale om muligheden for selv at overtage bilen efter
leasingperiodens udløb, hvilket vi formentlig vil gøre. Men der er
heller ikke nogen tvivl om at den næste skal være en Mercedes.
Modelnavnet må pengepungen og udvalget afgøre til den tid.
Uanset hvad andre siger af positive og negative ting om bilen, må du
aldrig snyde dig selv for en prøvetur. Det er den sikreste vej til at
vurdere bilen (og motorens størrelse).
Prøv evt en weekendleje af en A model, så du kan køre lidt længere i
den. Det koster lidt, men måske kan din forhandler give dig et godt
tilbud. De har dem som værkstedsbiler, så måske er der en mulighed
derigennem.
Hilsen
Mikael
Rolle skrev:
> Mikael Rasmussen wrote:
>> Leasede i efteråret en B200 CDI, med automatik.
>>
>> Det har mest været fruen, der har kørt den, men vi har på intet
>> tidspunkt fortrudt. Har overvejet om vi i tilfælde af at vi får brug
>> for en bil nummer 2, skulle lease en A-model med automatik.
>>
>> I følge vores forhandler, koster automatik generelt 700 ekstra om
>> måneden (eks moms), og det skal vi have, da fruen ikke er tryg ved
>> manuelt gear/kobling.
>
> Når man først har prøvet et ordenligt aut.gear (MB), så er der jo heller
> ingen grund til at skulel siddde og rode med en manuel gearkasse og kobling
> mere. Det er min holdning.
>
>> Vi valgte den lidt større motor, da vi ikke troede på at en 180'er vil
>> kunne trække både aut. gear og aircon, og vi har ikke fortrudt at
>> valget. Vi har i dag kraft til en overhaling, overskud til at
>> accellerere uden at overanstrenge motoren, og uden at vi har fået en
>> racerbil.
>
> Lyder fornuftigt, om end jeg vil tror at en B180 CDI aut. vil være nok til
> mig.
> Men hvordan kører bilen? Er den udlagt til komfort eller sport? Og hvordan
> er du/i tilfredse med kvaliteten af fx. interiøret? Er der nogle
> irritationsmomenter ved bilen?
>
>> Husk hvis du leaser, at vælge NOK km. Vi begik den fejl at lytte til
>> sælgerens ord om at det kan altid laves om. Det kan det, men det er
>> urimeligt dyrt. MB Danmark fjerner alle rabatter ved leasingen, og
>> prissætter alle kommende og forløbne serviceeftersyn til listepriser
>> frem for til de rabatpriser der ligger i din leasingaftale, hvilket
>> får prisen til at eksplodere.
>
> Jeg kan se der til at A-og B-klasse CDI'erne følger 30.000 km årligt med som
> standard.
> Det er længe nok til mig. 25.000 km/år burde jo egentlig blive billigere så?
> Og igen er prisen udregnet efter 5 års leasing-persiode. Jeg vil nok nøjes
> med 2 eller 3 år, men jeg kan ikke gennemskue om den månedlige ydelse burde
> blive billigere ved 3 års leasing end ved 5 år.
>
> Mvh Ralf
>
>