Værkstedcheck før fabriksgarantien udløber~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 16:49

Jeg overvejer lidt om det kan betale sig at få et værksted eller FDM's
testcenter til at gennemgå bilen og finde de fejl der måtte være og som vil
være dækket af fabriksgarantien. Altså kort sagt, en undersøgelse hvor jeg
kan få et stykke papir jeg kan tage med til Toyota og sige "fabriksgaranti"
hvorefter de fixer tingene :)

Men kan det betale sig at gøre sådan?

Fabriksgarantien på bilen udløber sidst i august.

Fra : mugge

Dato : 09-07-08 18:19

> Men kan det betale sig at gøre sådan?
>
> Fabriksgarantien på bilen udløber sidst i august.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Sidder i nøjagtigt samme overvejelser som dig - sidst i August dog med en
Opel. Jeg har spurgt hos Applus her i byen der jo sælger sådan et check, men
de havde endnu aldrig lavet et så han kunne ikke fortælle om det var en god
ide eller ej

Så vi hører gerne fra andre der har nogle konkrete erfaringer på området.

VK

Fra : Tom

Dato : 09-07-08 21:13

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorefter de fixer tingene :)
>
> Men kan det betale sig at gøre sådan?
>
> Fabriksgarantien på bilen udløber sidst i august.

FDM har altid deres forsigtighedsprincip, selv om danske værksteder ikke er
bedre end i udlandet. Ved ikke hvorfor at FDM går rundt og tror at biler KUN
kan serviceres i dk :)

Biler af i dag bliver serviceret efter fabrikkens foreskrifter som er
gældende i alle lande. De fleste endda via elektronisk materiale som løbende
bliver ajourført.

Og ja det er meget billigere i f.eks tyskland hvor du oven i købet bliver
pænt behandlet.
Muligt at det er sværere at reklamere osv. men hvem pokker reklamerer over
et service? Den tid hvor mekanikeren satte sig ind på veloursæder med
beskidt tøj er da ved at være passé.

Næsten alle mine kolleger får deres biler serviceret i tyskland uden nogen
problemer. De ved faktisk MERE om bilerne i tyskland end det mange gange er
tilfældet i dk.
Desuden viser FDMs værkstedstest gang på gang at danske aut. værksteder
stort set er fløjtende ligeglad med checkskemaer, de bliver bare afkrydset
uden at arbejdet er udført.
Så tag du trygt til et tysk værksted

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 09-07-08 21:18

Glem mit skriv, det røg i en forkert tråd :)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 21:26

On 09 Jul 2008 15:49:22 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>hvorefter de fixer tingene :)
>
>Men kan det betale sig at gøre sådan?
>
>Fabriksgarantien på bilen udløber sidst i august.

Jeg fortryder jeg ikke fik det gjort på Puntoen før de 6 måneder udløb
- men måske var der ikke noget at komme efter, men alligevel. (at
holde totalt stille 14 dage efter garantiens udløb var "lidt"
irriterende - men skal nok være utroligt optimistisk hvis de havde
kunnet se en omdrejningsføler var ved at stå af).
Hvis du har mistanke til noget, så få det checket - om det skal være
Forenede Danske Motorbøller eller dit normale værksted er op til dig
selv. Hvis ikke, så'eh - vil du ofre et par tusind på at blive tryg?
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 21:37

Ivan Madsen <> wrote in news:mg7a74l2of6j5l35u94vpgcu1jlvf079tq@4ax.com:

> Jeg fortryder jeg ikke fik det gjort på Puntoen før de 6 måneder udløb

Det her er så ikke bare 6 måneders forhandlergaranti, det er de 3 års
fabriksgaranti. Jeg har godt nok kun haft bilen i 6 måneder når den
udløber, men alligevel :)

> Hvis du har mistanke til noget, så få det checket - om det skal være
> Forenede Danske Motorbøller eller dit normale værksted er op til dig
> selv. Hvis ikke, så'eh - vil du ofre et par tusind på at blive tryg?

Jeg har ikke nogen specielle mistanker - og mit normale værksted, det jeg
brugte da jeg havde Peugeoten, skal aldrig have fingre i min Toyota hvis
jeg kan undgå det.

Mon ikke man kan nøjes med en af FDM's "vi kigger på det du syns vi skal
kigge på" test - til 750kr/t - det burde ikke tage dem mere end en time at
kigge den igennem?