MS Windows
briani 27239
Efter XP sikkerheds update: Nul internet
Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-07-08 22:04

Nogen der ved hvad i himlens navn at MS render rundt og laver ?
En af deres nye updates har åbenbart en bug eller sådan noget.

Jeg fik en besked fra MS's update i XP om at der var 2 nye sikkerheds
updates parat:

Windows værktøj til fjernelse af skadelig software - Juli 2008 (KB890830)

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)

Efter at have indstaleret begge pakker: Nul internet
Der var ikke forbindelse til noget som helst, hverken web, mail eller news,
linien var 100% død.

Valgte så at lave en systemgendannelse til igår (8 Juli) og nu virker hele
baduljen igen, så nu da den igen kom med de updates, så har jeg naturligvis
takket nej til dem, fordi en af dem ødelagde min forbindelse til nettet.

Gad vide hvad pokker at MS har lavet ved en af de sikerheds pakker, siden
at ens internet kan lægges helt ned efter install ?

Reelt anser jeg lige de 2 updates som ligegyldige, da jeg anvender noget
andet til at varetage sikkerheden på min PC.

--
Henrik Laursen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-07-08 22:10

Henrik Laursen skrev:

>Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)

Lad mig gætte, du bruger ZoneAlarm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-07-08 00:14

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Lad mig gætte, du bruger ZoneAlarm

Og det lader til, at den virker effektivt mod angreb

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/temp/safety_first.txt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-07-08 15:43

Rudi Stegen skrev:

>Og det lader til, at den virker effektivt mod angreb

Som der står i majorgeeks' rss feed
"Barricades your PC with immediate and complete port blocking"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-07-08 15:47

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Lad mig gætte, du bruger ZoneAlarm

Ja, Pro versionen.

--
Henrik Laursen

Fra : Knud Erik

Dato : 09-07-08 22:31

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49052

Fra : kk

Dato : 10-07-08 06:11

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

Har været udsat for nøjagtig det samme, og jeg bruger ikke Zonealarm, men
Windows egen firewall.
Lavede ligeledes systemgendannelse til 8. juli, slog autoopdatering fra og
afventer nu en patch.
Fy MS!
mvh
kk

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 10-07-08 08:07

kk skrev:
> [...]
> Windows egen firewall.
> Lavede ligeledes systemgendannelse til 8. juli, slog autoopdatering fra og

Jeg har her fået de samme opdateringer, og har ingen problemer oplevet.
Har XP SP3 og bruger ikke nogen SW firewall, så på den led: godt gået
MS

Jørgen

Fra : kk

Dato : 10-07-08 09:16

"Jørgen M. Jørgensen" <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har her fået de samme opdateringer, og har ingen problemer oplevet.
> Har XP SP3 og bruger ikke nogen SW firewall, så på den led: godt gået MS
>

> Jørgen

Tror heller ikke (rigtigt) på, at det har noget med firewall at gøre. Efter
systemgendannelse prøvede jeg at slå autoopdatering til igen, blot skulle
den kun give info om opdateringer. Igen var nettet dødt!.
Fra igen og ny systemgendannelse - nu har jeg ingen firewall og ingen
opdatering (auto), -og så må vi se.
mvh
kk

Fra : Jens G

Dato : 10-07-08 09:40

On Thu, 10 Jul 2008 07:10:54 +0200, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

> [...]
>Windows egen firewall.
>Lavede ligeledes systemgendannelse til 8. juli, slog autoopdatering fra og

Jeg har opdateret to XP home, en engelsk- og en dansksproget, begge
med XP's egen firewall. Ingen problemer med nogen af dem efter update.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : kk

Dato : 10-07-08 09:51

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har opdateret to XP home, en engelsk- og en dansksproget, begge
> med XP's egen firewall. Ingen problemer med nogen af dem efter update.

Hvilke indstillinger bruger du på "Automatiske opdateringer" i
Sikkerhedscenter?

mvh
kk

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-07-08 15:53

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> wrote in

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49052

Aha, så jeg er ikke den eneste der pludselig mistede min internet efter
den MS opdatering.
Der er også Zonealarm jeg bruger (Pro version).

Underligt noget, der plejer ikke at være noget galt med de MS opdateringer.

--
Henrik Laursen

Fra : Ole C

Dato : 10-07-08 20:03

Henrik Laursen skrev blandt andet:

> [...]
> efter den MS opdatering.
> Der er også Zonealarm jeg bruger (Pro version).
>
> Underligt noget, der plejer ikke at være noget galt med de MS

Det behøver vel egentlig heller ikke være MS-opdateringen,
der er noget galt med......

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 11-07-08 01:54

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Det behøver vel egentlig heller ikke være MS-opdateringen,
> der er noget galt med......

Nemlig, og ZA har da også netop udsendt nye og spændende versioner, her
freeware udgaven:

ZoneAlarm Free 7.0.483.000:
http://majorgeeks.com/ZoneAlarm_Free_d388.html

John :)

Fra : Knud Erik

Dato : 11-07-08 10:50

> [...]
> den MS opdatering.
> Der er også Zonealarm jeg bruger (Pro version).
>
> Underligt noget, der plejer ikke at være noget galt med de MS

Skulle være blevet løst nu
http://download.zonealarm.com/bin/free/pressReleases/2008/LossOfInternetAccessIssue.html

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-07-08 16:28

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Skulle være blevet løst nu
> http://download.zonealarm.com/bin/free/pressReleases/2008/LossOfInterne
> tAccessIssue.html

Jammen det var jo dejligt.
Tak for link.

--
Henrik Laursen

Fra : John

Dato : 13-07-08 07:45

Hvor ville det dog være dejligt hvis
I skar det væk som I ikke svarer på,
så var vi fri for at scrolle så meget !
Venlig hilsen
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 07:22

Jeg havde samme problem med manglende internet forbindelse efter
opdatereing, jeg har Zone alarm firewall og jeg ændrede sikkerheds værdi fra
high til medium og så fik jeg mit internet flux tilbage, så er spørgsmålet
om det er Zone alarm der kommer med en opdatering, så man kan bruge high
igen, eller det er microsoft.
Mvh
Jørgen

Fra : Lars E. P.

Dato : 10-07-08 08:08

Thu, 10 Jul 2008 08:21:39 +0200, skrev "Jørgen" <no spam> :

> [...]
>om det er Zone alarm der kommer med en opdatering, så man kan bruge high

Her er svaret:

http://www.version2.dk/artikel/7856

Hilsen Lars

Fra : jagge

Dato : 11-07-08 23:06

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> Nogen der ved hvad i himlens navn at MS render rundt og laver ?
> En af deres nye updates har åbenbart en bug eller sådan noget.

Jamen det var da den endelige bekræftigelse at MS er nogle klamphuggere.
Hvad faen er det for noget pi. jeg har brugt en aften på at bokse med
dette meget syrealistiske problem, for at finde ud af at det er en
bug.......

Hvis jeg havde nået den geninstallering jeg havde planlagt var jeg
sateme blevet bitter.

Amatører

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-07-08 23:12

jagge skrev:

>Jamen det var da den endelige bekræftigelse at MS er nogle klamphuggere.

Ja det er helt sikkert MS' skyld at ZoneAlarm laver noget lortesoftware

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kk

Dato : 12-07-08 05:58

> Ja det er helt sikkert MS' skyld at ZoneAlarm laver noget lortesoftware
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Hej,
Jeg gentager lige: Jeg har aldrig haft Zone-Alarm installeret, alligevel var
problemet det samme!

mvh
kk

Fra : jagge

Dato : 12-07-08 10:13

> Hej,
> Jeg gentager lige: Jeg har aldrig haft Zone-Alarm installeret, alligevel var
> problemet det samme!

Præcis, nu har jeg foriøvrigt også min svigermor i røret der har samme
problem. Gu ved hvor mange millioner bruger de har lagt ned på den
konto.

Amatører.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : kk

Dato : 12-07-08 11:59

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse

> Præcis, nu har jeg foriøvrigt også min svigermor i røret der har samme
> problem. Gu ved hvor mange millioner bruger de har lagt ned på den
> [...]
Igen gentagelse:

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-07-08 14:51

"kk" <kru@nospamail.dk> wrote in

> [...]
> blot skulle den kun give info om opdateringer. Igen var nettet dødt!.
> Fra igen og ny systemgendannelse - nu har jeg ingen firewall og ingen

Du kører vel ikke med Vista og en Linksys router ?

En af mine kollegaer fortalte mig igår at hans web forsvandt efter en Vista
opdatering, han har ikke fundet nogen løsning endu.
Det var dog ikke omtalte update der gjorde det, men en tidligere.

--
Henrik Laursen

Fra : kk

Dato : 12-07-08 15:55

> [...]
> opdatering, han har ikke fundet nogen løsning endu.
> Det var dog ikke omtalte update der gjorde det, men en tidligere.

Nej, jeg har WIN XP Home SP3.
mvh
kk

Fra : jagge

Dato : 12-07-08 20:28

> Fra igen og ny systemgendannelse - nu har jeg ingen firewall og ingen
> opdatering (auto), -og så må vi se.

Det var klart den opdatering fra windows, da den blev fjernet virkede
det på begge maskiner, der kan ikek være så meget tvivl om at det er MS
der har gjort i nælderne.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anette

Dato : 13-07-08 06:04

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg har en anden variant på min Vista-maskine: Efter gruppen af opdateringer
forleden kunne jeg ikke komme på nettet. Mistænkte straks opdateringerne fra
MS, men tog så en genstart af pc. Pyha: Net-adgangen vendte tilbage. Til
gengæld ligger der nu to opdateringer og "lurer" i systray, selvom Windows
er sat til automatisk at lægge alle opdateringer på. Det er kb890830 og
kb955020.
Kører med Windows egen firewall og avast virusprotection.

Jeg skal ikke have kørt nogle af opdateringerne manuelt - afventer om MS
(for det kan næppe være andre end dem?) finder en løsning.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-08 10:21

jagge@noname.invalid (jagge) wrote in news:1ijzi5c.8vfyl41lukqgwN%
jagge@noname.invalid:

> Det var klart den opdatering fra windows, da den blev fjernet virkede
> det på begge maskiner, der kan ikek være så meget tvivl om at det er MS
> der har gjort i nælderne.

En afinstallering af Zonealarm havde også hjulpet.

Efterfølgende har ZoneLabs udgivet en opdatering der virker med den nye
Windows patch.

Et helt normalt tilfælde af softwaretilpasning, der nødvendigvis må opstå
når man benytter forskellig software på sin computer. Ingen kan til enhver
tid forudse alle fejlscenarier.

MS har rettet et problem med deres software. Derved opstår der et problem
med ZoneLabs software, som de så har rettet. Det er da prof håndtering fra
begges side.

Ret beset er det vel dig der er amatøren? Uden at undersøge sagen nærmere
stempler du MS som synderen.

Fra : kk

Dato : 13-07-08 11:01

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> begges side.
>
> Ret beset er det vel dig der er amatøren? Uden at undersøge sagen nærmere

Dit argument lyder besnærende, men hvordan vil du forklare fejlens opståen,
når man ikke har, eller har haft, Zone Alarm installeret?
mvh
kk

Fra : Lars E. P.

Dato : 14-07-08 08:10

Sun, 13 Jul 2008 12:01:22 +0200, skrev "kk" <kru@nospamail.dk> :

>Dit argument lyder besnærende, men hvordan vil du forklare fejlens opståen,
>når man ikke har, eller har haft, Zone Alarm installeret?
>mvh
>kk

Så er det nok et andet program der skaber problemet

Hilsen Lars

Fra : kk

Dato : 14-07-08 19:22

"Lars E. P." <larsep@SLETnypost.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det nok et andet program der skaber problemet
>
> Hilsen Lars

Det er jo det jeg prøver på at sige, - og jeg har MS' egen autoupdate
mistænkt for at være synderen.
mvh
kk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 03:20

"kk" <kru@nospamail.dk> wrote in news:487b9954$0$15900
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> jeg har MS' egen autoupdate mistænkt for at være synderen.

Du må have noget at bygge den mistanke på. Jeg ville umiddelbart mistænke
al software der har indflydelse på netadgang. Subsidiært en fejl 40 eller
selve patchen.

Så hvorfor du mistænker auto update kunne være interessant at høre om.

Fra : kk

Dato : 15-07-08 20:46

> [...]
> selve patchen.
>
> Så hvorfor du mistænker auto update kunne være interessant at høre om.

Fordi, da jeg havde lavet den første systemgendannelse efter den tossede
opdatering, og alt virkede, slog jeg autoopdatering til igen, med den samme
indstilling som jeg havde haft før. (fortæl mig om nye opdateringer, men
installer ikke, eller noget i den retning.) Og igen var den gal med
netadgang. Ny systemgendannelse og ingen autoopdate, og jeg har ikke lyst
til at prøve mere lige nu.
Derfor mistanken.
mvh
kk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 23:17

"kk" <kru@nospamail.dk> wrote in

> [...]
> var den gal med netadgang. Ny systemgendannelse og ingen autoopdate,
> og jeg har ikke lyst til at prøve mere lige nu.

Det er med 99,9% sikkerhed ikke autoupdate der er problemet.

Højst sandsynligt giver patchen problemer for noget allerede installeret
software, ligesom i tilfældet med Zonealarm.

Hvilken software det er har jeg ingen mulighed for at gætte på. Det behøver
iøvrigt ikke være noget software du er bevidst om at du har installeret.

Fra : kk

Dato : 16-07-08 07:53

> [...]
> behøver
> iøvrigt ikke være noget software du er bevidst om at du har installeret.

Jeg kan ikke afvise at du har ret. Vil du så mene, at det er noget kørende
software som driller? - Idet jeg kun har tre programmer som starter sammen
med Windows.
Nemlig: Atomtime og TClock og Google toolbar notifier ( som vistnok har
inst. sig selv).
Resten, som måtte være kørende er div. tjenester.
Jeg ville gerne til bunds i det, men aner ikke, hvor jeg skal starte - uden
at ødelægge for meget.
mvh
kk