Bil nr. 2 ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 09:59

Hej NG.

Vi skal i løbet af efteråret ud og shoppe efter en bil nr. 2.
Der hovedsageligt skal bruges til pendling på køgebugt motorvejen , på noget
der ligner en 15000 km årligt, vi er begge to rimeligt enige om at det skal
være en lille ny ( ikke ældre en 2007 ), men selve modellen er der noget
uenighed om
prisen siger maks. 100.000. kr
de modeller vi har talt om:

Citroën C1
Fiat Panda
Kia Picanto
Peugeot 107
Suzuki Splash

Hvad ville i vælge, de er primært valgt ud fra at de kan fås til den lille
grønejer afgift på 520.- kr om året, tror ikke at Panda'en kan fås til det,
men ellers er de andre på det beløb.

For og imod ?

Mvh/Dennis

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-07-08 11:16

Hyundai i10 Classic?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : V.H.

Dato : 07-07-08 16:02

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hyundai i10 Classic?
>
> --
Værditabet er noget mindre på Peugeot og Citroen.

Mvh VH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-08 16:49

>Værditabet er noget mindre på Peugeot og Citroen.

Hvordan kan man sige noget om det på en model der lige er kommet på
markedet?

Fra : Mogens

Dato : 07-07-08 18:36

> Hvordan kan man sige noget om det på en model der lige er kommet på
> markedet?

Fordi der er nogle, der giver sig af med at spå om fremtiden. Man kan også
ta' en teoretisk/praktisk indgang til emnet og kalkulere på baggrund af
mærkets tidligere historik...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-08 19:31

>Fordi der er nogle, der giver sig af med at spå om fremtiden.

Den evne gad jeg godt have

> Man kan også
>ta' en teoretisk/praktisk indgang til emnet og kalkulere på baggrund af
>mærkets tidligere historik...

Hvilket er mega farligt med netop Hyundai/Kia og de modeller de kommer
med lige nu...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-07-08 16:58

On Mon, 7 Jul 2008 17:02:06 +0200, "V.H." <evinkler@kabelmail.dk> wrote:

>Værditabet er noget mindre på Peugeot og Citroen.

Måske fordi de altid er på værksted pga. den ene fabrikationsfejl efter
den anden.

Min erfaring med PSA-organisationens værksteder er, at man desværre
løser ét problem ved at kreere et nyt.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : KASO

Dato : 07-07-08 22:34

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Måske fordi de altid er på værksted pga. den ene fabrikationsfejl efter
> den anden.

Fordomme er altid godt at have.

Regner du så med at en Toyota Aygo er bedre?

Husk, at denne lille bil er fællesproduktion med Toyota, og bilerne er
identiske. Benzinmotor fra Daihatsu, diesel fra PSA.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-07-08 07:43

> Måske fordi de altid er på værksted pga. den ene fabrikationsfejl efter
> den anden.
>
> Min erfaring med PSA-organisationens værksteder er, at man desværre
> løser ét problem ved at kreere et nyt.

Mine forældre har i 15 år nu haft citroen; BX 1.4, xantia 1.8 og nu xsara
2.0 HDI! - Der har ikke været de store problemer... På BX og xantiaen var
der lidt med den hydrauliske støddæmpning men ikke noget der var dyrt eller
skete ofte, husker kun at hver var afsted en enkelt gang. På xantiaen gik
ABS computeren pludseligt i stykker det var vist den dyreste reperation de
har haft på nogle af citronerne, ca. 9000 kr mener jeg. Xsaraen har der ikke
været noget med overhovedet andet end almindeligt slid (bremseskiver,
klodser og udstødning) i de 4 år de har haft bilen nu..! Det har alle tre
været brugte biler med nogle år på bagen.

Dog overvejer de nu at skifte til en (ny) Seat Leon på gule plader men det
er ikke fordi de er utilfredse med citroen.

Brian

Fra : Per Kyhn

Dato : 07-07-08 18:22

Hej
Min søn på 22 havde i en periode en Kia Picanto ( indtil han måtte have
noget større !! ).
Det er en herlig lille bil. Kører og bremser fortrinligt.
Var billig i anskaffelse og drift.
mvh
Per

Fra : Knut

Dato : 07-07-08 19:11

Og er een af historiens mest usikre biler.

Knud

Fra : TDN

Dato : 07-07-08 18:50

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> grønejer afgift på 520.- kr om året, tror ikke at Panda'en kan fås til
> det, men ellers er de andre på det beløb.

Her er lidt test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/309AF566-F89D-4FCD-8C29-A8F3B9B5B5C1/0/1620.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4E2DB0DF-AFE0-48E8-81D9-C5502EBB6F3E/0/1216.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EB61E813-4A7F-4E43-B770-56397A71CAED/0/3647.pdf

C1 og 107 falder igennem testet op mod de nye i klassen.
Mit bud er Suzuki Splash.
Bil magsinet i Juli 2008 tester Huundai I10, Suzuki Splash, Toyota Aygo(=C1
og 107), Kia Picanto, Renault Twingo mod hinanden, Suzuki vinder klart og
betegnes som en ½ klasse over de andre

Mvh
Thomas

Fra : Søren C

Dato : 08-07-08 00:56

On 7 Jul., 10:58, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk>
wrote:
> [...]
> grønejer afgift på 520.- kr om året, tror ikke at Panda'en kan fås til det,

Kia Picanto.
ESC er standard på de nye modeller.
Modellen er stabil og ganske fejlfri.
Kan ikke lige finde artiklen. Men læste for noget tid siden at det
var
en af de modeller med den absolut laveste værdi tab af alle biler
ifølge bilbasen.
Hvilket nok skyldes at det er blandt en af danmarks mest solgte
biler.
Iøvrigt har den 3års garanti mod PSA's 2år.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 10:19

Hej NG.

Bare lige en orientering til jer

Så er der handlet, det blev en Grafit grå Peugeot 107 Trendy fra 10/2007
kørt 6000 km den stod til 109900.- + lev (3500.-)
Kender reservedels chefen i biksen, så med hendes hjælp fik jeg den til
100000.- af de store lige ud den skal hentes næste fredag

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Henning

Dato : 21-07-08 13:40

On Sat, 19 Jul 2008 11:19:12 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
> [...]

>Så er der handlet, det blev en Grafit grå Peugeot 107 Trendy fra 10/2007
>kørt 6000 km den stod til 109900.- + lev (3500.-)

OT: Hvorfor 3500,- i levering? Står den med nummerplader? I så fald
kan du skære de 1100,- væk til et sæt nye plader! Ellers er der blot
tale om skjult prisforhøjelse.
http://www.fdm.dk/public/biler/kobogsalg/guidebilhandel/forhandler/