Styring af lpt port over netværk...
Fra : Rex

Dato : 20-07-01 19:52

Ja, om det er den helt rigtige gruppe, ved jeg ikke..

Jeg har et print med en masse ind/ud gange på
(Velleman K8000) som der sættes til printerpoten.
Styres af nogle visuel basic kommandoer.

Nu er det sådanne at den computer printet er sat til KUN skal bruges til
dette og er monteret i et skab. Nu var det at jeg gerne ville kunne styre og
modtage info fra kortet på min alm. computer. De er koblet sammen med 10Mbit
Ethernet kort. Lige nu kører jeg win98se på den i skabet og win2k på den jeg
skal kunne styre det fra. Den i skabet kunne også sagtens køre dos eller
andet..

Kan det lade sig gøre??

--
Enjoy Life
Rex

Fra : petersen_michael

Dato : 21-07-01 22:52

Rex skrev i meddelelsen <3b587df4$0$888$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Kan det lade sig gøre??

umidelbart, vil jeg sige at du kan fjernstyrer med

VNC http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

med det prog, kan du styrer en anden PC, over net / Inet

jeg mener at den eneste begrænsning på VNC er at det
ikke virker under DOS, hvorimod
LINUX, og BEOS vidst ikke er noget problem..

-
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
snart igen racende rundt i Patrol 3,3TD
www.petersensweb.dk

Fra : nolsen