MS Windows
briani 27239
Hvordan udskifter man vista med XP
Fra : Henning B.

Dato : 06-07-08 20:17

Jeg har en ny PC hvor der er installeret vista fra fødslen.
Nu er jeg træt af roderiet med vista og vil gerne have
XP på den.
Jeg har ikke kunnet kommet ind i vista så jeg kunne
slette og formatere. De programmer jeg har er alle
baseret på et diskdrev og et sådan er der jo ikke i nyere
PC'er. Jeg har kigget i bootdisk men jeg kan ikke over-
skue hvilket program jeg kan og evt bruge. Selve pro-
grammet som jeg mener skal bruges bør være på en CD
eller RW som skal kunne gå uden om vista og etablere
et CD drev før man kommer ind i vista.
Er der nogle kloge som hjælpe igennem dette vilde det
være rart, for nu er jeg træt af alt det man ikke må i
vista.

med hilsen morfar henning.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-07-08 21:28

"Henning B." <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> Er der nogle kloge som hjælpe igennem dette vilde det
> være rart, for nu er jeg træt af alt det man ikke må i

Tjaa. Vær sikker på at have alle de nødvendige drivere
der skal til, så boot op på Win Xp cd'en og på et tidspunkt
får du adgang til at slette den partition der ligger på harddisken
og oprette og formater en ny.
Sådan har vi da altid gjort med WinXP.

Er det en SATA harddisk kræver det Win XP SP2 eller en,
hvor de rigtige drivere er slipstreamet ind.

mvh
Henning