Kendte danskere var USA's agenter
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 02:28

"Kendte danske politikere, efterret­ningsfolk og tidligere modstandsfolk
arbejdede for den amerikanske efterret­ningstjeneste efter befrielsen af
Dan­mark i 1945, skriver Jyllands-Posten.

Nogle af dem var hos amerikanerne regi­streret som agenter og kontakter, der
videregav hemmelige og fortrolige op­lysninger, og amerikanerne roste
dan­skernes indsats til skyerne.

Det afslører dokumenter fra den ameri­kanske efterretningstjeneste, som
hi­storikeren Peer Henrik Hansen fra RUC har fundet i USA's nationalarkiv"

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11798516.html?cbox2

Pudsigt det lige er én fra RUC der "afslører" dette. Kunne det hænge sammen
med RUC's venstresnoede holdninger og næsegrus beundring for folkemordet hos
kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne. De er vores venner,
befriere og allierede - noget som kommunisterne aldrig bliver.

/Kim

Fra : El Trabajador

Dato : 31-05-08 04:41

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i news:4840a985$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> folkemordet hos kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne.
> De er vores venner, befriere og allierede - noget som kommunisterne

Det var da kommunisterne, der "befriede" Bornholm
--
El Trabajador

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Jim

Dato : 31-05-08 15:22

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
> skrev
> i news:4840a985$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var da kommunisterne, der "befriede" Bornholm

Og holdt øen basat i længere tid, end vi danskere brød os om.

Fra : Jim

Dato : 31-05-08 15:21

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:4840a985$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> folkemordet hos kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne. De er
> vores venner, befriere og allierede - noget som kommunisterne aldrig

Mon ikke de også på RUC burde blotlægge den sovjetiske spionage med danske
politikere involveret?
Der er rigeligt at tage fat på.. bare sådan for at skabe balance.

Fra : @

Dato : 31-05-08 17:37

On Sat, 31 May 2008 03:27:42 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

> [...]
>kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne. De er vores venner,
>befriere og allierede - noget som kommunisterne aldrig bliver.

det endnu mere pudsige er, at når nogen ønsker at afdække visse kendte
venstrefløjspersoners fortid som aktive hjælpere for både KGB og STASI
så findes der på alle mulige tåbelige begrundelser for at man skal
lade fortiden ligge

nogen VIL ikke se forskelen på at hjælpe en NATO-allieret og en fjende
af NATO-landene

det er de selvsamme personer som heller ikke kan se nogen forskel på
nutidig muhamedanisme og kristendom

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-05-08 23:52

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> folkemordet hos kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne. De
> er vores venner, befriere og allierede - noget som kommunisterne aldrig

Det lyder meget sandsynligt. CIA gav såmænd ikke KGB noget efter under
den kolde krig.
Var det ikke Guatemala som USA trynede til statsbankerot for at sikre en
"revolution" der skulle bringe et pro-amerikansk regime til magten?
At CIA skulle udspionere USA's allierede via agenter er omtrent ligeså
usandsynligt som at israels Mossad skulle gøre det samme.

- cep

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-08 15:45

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Var det ikke Guatemala som USA trynede til statsbankerot for at sikre
> en "revolution" der skulle bringe et pro-amerikansk regime til magten?

Aner det ikke. Er det noget, du kan dokumentere?

USA har givet lavet mange svinestreger i den kolde krigs tid. Ganske som
alle de andre gjorde. Det sjove er, at vi har mulighed for at forske i USA's
rolle under den kolde krig. Det er lidt sværere at forske i de svinestreger,
kommunisterne østpå stod bag.

> At CIA skulle udspionere USA's allierede via agenter er omtrent ligeså
> usandsynligt som at israels Mossad skulle gøre det samme.

Du er opmærksom på, at USA var (og er) vor allierede - endda helt officielt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 01-06-08 23:15

On Sun, 1 Jun 2008 16:45:26 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kommunisterne østpå stod bag.

>Du er opmærksom på, at USA var (og er) vor allierede - endda helt officielt?

de venstresnoede røde abekatte har ikke andet at komme med end at det
sandelig er det saaaaaaamme at "spionere" til fordel for
NATO-alliancens fjender som at give oplysninger til en af vore
NATO-partnere

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 02-06-08 14:19

Jens Bruun skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke. Er det noget, du kan dokumentere?

Nej. Jeg hørte det i en udsendelse for en del år siden.

Om USA og Guatemala fandt jeg denne artikel der dog ikke nævner
økonomisk pression af den type jeg tænkte på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_PBSUCCESS

> [...]
> kommunisterne østpå stod bag.

> Du er opmærksom på, at USA var (og er) vor allierede - endda helt officielt?

Jovist. Mener du at USA havde, og har, så høje moralske standarder at
det skulle afholde dem fra at udspionere os, og andre af deres allierede?

- cep

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-08 16:37

> Jovist. Mener du at USA havde, og har, så høje moralske standarder at
> det skulle afholde dem fra at udspionere os, og andre af deres
> allierede?

Det, jeg mener, er, at det ikke kan sammenlignes at overdrage
efterretningsmæssige informationer til en allieret og så gøre det samme til
en erklæret fjende.

Derudover kan jeg ikke rigtig forestille mig, at det skulle være nødvendigt
for USA at udspionere os og gøre brug af danske "agenter". Danmark har
frivilligt deltaget i Echelon, og må derfor være vidende om, at USA har
adgang til stort set alle former for information om landet, de måtte ønske.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-06-08 07:50

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> folkemordet hos kommunisterne? Selvfølgelig hjælper vi amerikanerne. De
> er vores venner, befriere og allierede - noget som kommunisterne aldrig

Hvis det var meningen at vores venner, befriere og allierede skulle have
de oplysninger, så var de de rette myndigheder der skulle videregive dem
- ikke alle mulige privatpersoner.

Fra : @

Dato : 02-06-08 12:45

On Mon, 02 Jun 2008 08:49:39 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Hvis det var meningen at vores venner, befriere og allierede skulle have
>de oplysninger, så var de de rette myndigheder der skulle videregive dem
>- ikke alle mulige privatpersoner.

mange såkaldte "oplysninger" var og er kun vurderinger fra personer
med indsigt i f.eks. politik og økonomi

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-06-08 13:07

Fra : @

Dato : 02-06-08 14:48

On Mon, 02 Jun 2008 14:06:53 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>"hemmelige og fortrolige op­lysninger".

slet ikke altid

mange gange mere en anlyse af i hvilken retning politikere kunne
tænkes at bevæge sig i

mange såkaldte agenter kan nærmest sidestilles med konsulenter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-06-08 15:31

@ skrev:

> slet ikke altid

Men altså nogen gange. Resten er ligegyldigt.