Det går ikke at diesel er så billig...
Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 26-05-08 12:19

... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 26-05-08 19:55

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i en meddelelse
.... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.

Og at diesel er blevet mere kostbar end benzin skyldtes netop at flere og
flere private har købt diesel hvor på efterspørgslen på benzin er faldet og
på diesel er steget

Hvad med mel det er ikke oaseaner af tid siden du kunne købe 2 kg for 5,75
nu koster samme 2 kg 9,95

Hvorfor, nogen har en vare andre efterspørger, og så længe folk køber ja så
stiger prisen.

Tror ikke mange herinde er begyndt at køre mindre på grund af prisen,,
derfor må vi betale bud prisen

Hilsen

Johnny

Fra : vvv

Dato : 26-05-08 20:15

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i en meddelelse
.... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.

Hvordan vil du gribe lovmæssigt ind?

Ud over at sænke afgiften, og det sker jo nok ikke.

vv

Fra : Frank

Dato : 26-05-08 22:43

Hej

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
>... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
>lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.

Ja, det kan jo ikke have noget at gøre med at flere og flere biler kører på
diesel.

Mvh
Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-05-08 23:05

Frank wrote:
> Hej
>
> <kim.frederiksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ja, det kan jo ikke have noget at gøre med at flere og flere biler
> kører på diesel.

Nej eller at en hel transport- og industrisektor i Kina og andre
udviklingslande bruger diesel til deres ekspansion.

Kim er i sandhed et levende eksempel på at tage et standpunkt og stirre sig
blind på det.

/F

Fra : Maz Spork

Dato : 26-05-08 17:04

On May 26, 8:19 pm, kim.frederik...@gmail.com wrote:
> ... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
> lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Tra la la og cykeltur til arbejde - ingen afgifter og flotte
mavemuskler

Fra : N_B_DK

Dato : 27-05-08 04:32

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Tra la la og cykeltur til arbejde - ingen afgifter og flotte
> mavemuskler

Ja og værktøjskasse, materialer osv. ja det er nogle fantastiske gode
ideer du har.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 04:23

On 26 Maj, 20:19, kim.frederik...@gmail.com wrote:
> ... så nu stiger den igen. 11,81 fra i morgen. Der burde snart gribes
> lovmæssigt ind - selvom det er svært når peak oil er synderen.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Tjahh. Jeg har indstillet indsprøjtningen så den kan køre på
planteolie. Køber 1000 L koldpresset rapsolie ad gangen ved en
landmand for 6000,- Det lugter lidt af pomfritter men kun de første 5
km ). Driftsøkonomien er ca 5% dårligere end diesel, til gengæld
forurener jeg ikke.

Mvh
Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-05-08 16:35

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Det går ikke at diesel er så billig..."

Lige en O.B.S ang. disel/benzin.

Efter Peak oil, står menuen på stadig mere og mere sur olie, da det er light sweet oil
der ligger øverst i reservoiret, og er det man helst vil have fat i til at fremstille benzin.

Det burde gøre disel billigere ind benzin i det lange løb, fordi,,,

http://www.platts.com/Oil/Resources/News%20Features/crudeanalysis/index.xml
"More than half the world's produced oil is heavy and sour in quality
and this proportion is expected to increase."

http://en.wikipedia.org/wiki/Sour_crude_oil
Sour crude oil contains the impurities hydrogen sulfide (H2S) and carbon dioxide, or mercaptans. All
crude oil contains some impurities. When the total sulfide level in the oil is > 1 % the oil is
called "sour".[1] The impurities will need to be removed before this lower quality crude can be
refined into gasoline, thereby increasing the cost of processing. This results in a higher-priced
gasoline than one made from sweet crude oil. Thus sour crude is usually processed into heavy oil
such as diesel and fuel oil rather than gasoline to reduce processing cost.

Sour oil is toxic and corrosive, with high levels of hydrogen sulfide.[2] At low concentrations the
oil has the smell of rotten eggs, but at high concentrations the inhalation of hydrogen sulfide is
fatal.[3] The oil is effectively odorless at more dangerous concentrations since it kills one's
sense of smell almost immediately. Such sour crude oil needs to be stabilized by having hydrogen
sulfide gas (H2S) removed from it before being transported by oil tankers for safety reasons.
Venezuela, Saudi Arabia, Iraq, Kuwait, Iran, Colombia and Mexico are major producers of sour crude
oil.

Jan Rasmussen