Nu er den sidste oliebastion også på retur
Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 26-05-08 11:48

Saudi Arabien har peaket. Peak oil kan ikke længere benægtes af dem
der mener det er en myte og dommedagssnak.

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/132616/

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-08 19:29

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Saudi Arabien har peaket. Peak oil kan ikke længere benægtes af dem
der mener det er en myte og dommedagssnak.

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/132616/

-------------

Sludder.

Aramco estimates that the average total depletion for Saudi oil fields is 29
percent.

Minister Al-Naimi has stated that Saudi Arabia could add as much as 200
billion barrels of oil to proven reserves after the extended period of
investment and exploration.

De producerer ca 3 billion barrels/y , så vend evt tilbage med dit sludder
om 100 år.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 19:44

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Minister Al-Naimi has stated that Saudi Arabia could add as much as 200
> billion barrels of oil to proven reserves after the extended period of

Det sgu flot. De vil selvfølgelig aldrig selv indrømme de ha rpeaket, så
naturligvis er det en araber der kommer med dén udtalelse. Prøv at finde en
troværdig kilde.

> De producerer ca 3 billion barrels/y , så vend evt tilbage med dit sludder
> om 100 år.

300 milliarder tønder om året. Det var lidt af en slat. Så bliver der sgu
ikke oliemangel foreløbig.

I øvrigt er det ikke MIT "sludder" - jeg linkede til en artikel fra Børsen.

Prøv i øvrigt at kigge lidt på nedenstående link og læs artiklen.

http://www.oliekrise.dk/?show=OPEC

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-08 20:21

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en troværdig kilde.

> 300 milliarder tønder om året. Det var lidt af en slat. Så bliver der sgu

Ah, det er dine briller det er galt med.

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 27-05-08 04:55

> Ah, det er dine briller det er galt med.

Du ved godt at en billion på engelsk er det vi kalder 1 milliard ikke ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-05-08 08:20

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Du ved godt at en billion på engelsk er det vi kalder 1 milliard ikke ?

Har du også problemer med brillerne - eller er det mon værre ?

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-05-08 14:11

On 26 Maj, 19:48, kim.frederik...@gmail.com wrote:
> Saudi Arabien har peaket. Peak oil kan ikke længere benægtes af dem
> der mener det er en myte og dommedagssnak.
>
> http://borsen.dk/okonomi/nyhed/132616/

Javel, så fortæl lidt om hvem det er.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-05-08 14:36

On 26 Maj, 19:48, kim.frederik...@gmail.com wrote:
> Saudi Arabien har peaket.

Til gengæld er der stor mulighed for at finde enorme oliereserver i
Iraq.
Og dens nuværende produktion er også ved at blive løftet:

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/iraq/article3285580.ece

Så det kan godt være olien har peaked; spørgsmålet er så hvor hurtigt
produktionen falder.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-05-08 16:58

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/iraq/article3285580.ece

>Så det kan godt være olien har peaked; spørgsmålet er så hvor hurtigt

Og hvor hurtigt efterspørgelsen stiger.

Dick Cheney sage i 1999 i en tale på 'London Institute of Petroleum"

"By some estimates there will be an average of two per cent annual growth in global oil demand over
the years ahead along with conservatively a three per cent natural decline in production from
existing reserves. That means by 2010 we will need on the order of an additional fifty million
barrels a day."

Jan Rasmussen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-05-08 04:54

On 27 Maj, 09:20, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Har du også problemer med brillerne - eller er det mon værre ?

Der nok bare tale om sjusk ...