At sælge så godt, at folk slet ikke opdage~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-05-08 12:45

Dansk Folkeparti har haft enorm succes med sin markedsføringsstrategi - det
ved alle.

At Dansk Folkeparti er antimuslimsk ved de fleste også: Selv partiets ellers
ufejlbarlige finansordfører, der dog måtte æde ordene igen, efter at han
først havde erkendt, at partiet "på mange stræk er antimuslimsk", hvorefter
han dog - i samråd med mor - valgte at omformulere sin udtalelse til, at
partiet er antiislamistisk.

At dette budskab - trods det lettere uelegante cover up - er nået ud til
flertallet vælgerne, vidner en meningsmåling klart om: 2/3 af landets
vælgere mener således ifølge en Gallup-måling, at DF er et antimuslimsk
parti.

Hvad der til gengæld kom som lidt af en overraskelse for mig er til gengæld,
er, at kun 1/4 af DF's egne vælgere mener, at partiet er antimuslimsk.

Det undrer mig såre, må jeg sige. For dette er jo mærkesag nummer 1 for
Dansk Folkeparti. Uden muslimer, intet Dansk Folkeparti.

Det må virkelig kræve en udviklet balancesans at tale så negativt om
muslimer, samtidig med at det er lykkes at få 75% af ens egne vælgere til at
blive i den tro, at man ikke har det mindste problem med muslimer, mens de
resterende 25% i øvrigt stemmer på partiet, FORDI de hader muslimer.

Det interessante i vores gap-analyse er de 75%, og det naturlige spørgsmål
at stille er: Hvad er gået galt i hovedet på de mennesker?

Der er selvfølgelig nogen af dem, der tror, de snyder nogen ved at svare
sådan, fordi Dansk Folkeparti ikke har noget problem med muslimer - sålænge
de opfører sig som kristne, holder op med at hedde Hasan og i øvrigt ikke
bor i Danmark. Men hvem mon de egentlig tror, de snyder?

http://www.berlingske.dk/article/20080520/danmark/705200010/

Fra : Rane

Dato : 26-05-08 14:06

On Mon, 26 May 2008 13:44:41 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er, at kun 1/4 af DF's egne vælgere mener, at partiet er antimuslimsk.

Kunne det tænkes at flere end 1/4 af DFs egne vælgere ville mene at
partiet er anti-islamisk istedet for anti-muslimsk?

Hvis den første "anti-muslimsk" udtalelse blev ændret til
"anti-islamisk" så er det vel naturligt at knap så mange af deres egne
vælgere svarer ja til "anti-muslimsk" spørgsmålet.

Det giver umiddelbart mening af de øvrige vælgere mener DF er
"anti-muslimsk" da det rammer partiet hårdere, mens deres egne vælgere
nærmere mener de er anti-islamiske istedet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-05-08 14:30

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> wrote in message
> Kunne det tænkes at flere end 1/4 af DFs egne vælgere ville mene at
> partiet er anti-islamisk istedet for anti-muslimsk?

Helt substantielt ved alle, hvor DF står. Det ændrer sig jo ikke af, at man
justerer på den retoriske indpakning. Så faktisk undrer det mig, at vælgerne
begynder at gå i selvsving over, om det er det ene eller det andet.

> Hvis den første "anti-muslimsk" udtalelse blev ændret til
> "anti-islamisk" så er det vel naturligt at knap så mange af deres egne
> vælgere svarer ja til "anti-muslimsk" spørgsmålet.

At Tulle ændrer retorisk klangbund er jo ikke det samme som, at DF's politik
ændrer sig.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-05-08 15:14

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Helt substantielt ved alle, hvor DF står.

Du bliver mere og mere difus i dit ordvalg .
Du må dokumenterer dine påstande !, ikke bare skrive " det ved alle "

DF Står vel for det der står i deres partiprogram og hvad de ledende krafter
i partiet mener ?.

Først beskylder du "Tulle" for at mene det han sage , på trods af en
tilbagetrækning af ordvalget !.
Derefter når "Pia mor " stikker linjen ud , at hun sikkert er enerådig og
partiet er topstyret , flot mand !!.

>Det ændrer sig jo ikke af, at man justerer på den retoriske indpakning. Så
>faktisk undrer det >mig, at vælgerne begynder at gå i selvsving over, om
>det er det ene eller det >andet.

LOL ... Og din egen retoriske indpakning ?

> At Tulle ændrer retorisk klangbund er jo ikke det samme >som, at DF's
> politik ændrer sig.

Det hele nytter jo heller ikke meget , når du bliver ved med at
fremstille DF's politik usandt og i den grad "malet" .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-05-08 15:00

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Dansk Folkeparti har haft enorm succes med sin >markedsføringsstrategi -
> det ved alle.

Og ?? , er det ikke et hvert politisk parti's mål ?? , at få succes ved
vælgerne.

Andre partier "markedsføre" ikke dem selv ? , eller hvad.

> [...]
> at han først havde erkendt, at partiet "på mange stræk er >antimuslimsk",
> hvorefter han dog - i samråd med mor - valgte at omformulere sin

Og ingen andre partier har haft markante medlemmer der har udtalt et og
andet , og senere trukket det tilbage ??.

I samråd med "mor" , dit ordvalg er fantastisk !
Kunne det tænkes at manden fortalte sig ? , og oprigtig mente
noget andet end ordvalget antyder .
Nej , naturligvis kunne det ikke det , der er CRL urokkelig.
Og så passer det jo fortrinligt med CRL's eget budskab.

> At dette budskab - trods det lettere uelegante cover up - er >nået ud til
> flertallet vælgerne,

Hvilket "cover up" , mig bekendt har manden blot trukket en udtalese med et
bestemt ordvalg tilbage , du tro ikke det dig der
prøver at lave et "cover up" ??

>vidner en meningsmåling klart om: 2/3 af landets vælgere mener således
>ifølge en Gallup-måling, at DF er et >antimuslimsk parti.

Med hovedevægten lagt på Danske værdier og en klar politik
omkring indvandring , er det vel ikke noget der undre ??
Se nu blot dig selv !! , du har mere end en gang her i gruppen
beskyldt folk for at være antimuslimske blot de ytre afsky for
"flerkoneri" , "burkaer" o.s.v
Get real mand !!

> Hvad der til gengæld kom som lidt af en overraskelse for mig >er til
> gengæld, er, at kun 1/4 af DF's egne vælgere mener, at partiet er

Du skal se de mennesker der er "faste" vælgere hos DF , ved nok hvad
partiet står for og hvad det ikke står for.
DF har intet imod den enkelte Muslim , DF Værner om Grundloven .
I Grundloven er trossamfund ved siden af Folkekirken beskyttet .
Men Islam er stadig et trossamfund her i landet , intet andet !!

> Det undrer mig såre, må jeg sige. For dette er jo mærkesag >nummer 1 for
> Dansk Folkeparti. Uden muslimer, intet Dansk Folkeparti.

Hvem tror du hopper på din limpind ??
Efter egen udsagn er du ellers en veluddanet mand , jeg for min del
forebeholder mig retten til at tvivle.
Eller også har dit had til alt hvad DF står for , ædt din hjerne.

Hvor står det henne , eller hvem siger det !!??
At DF's mærkesag nr1 er at være Muslimskfjensk
Kan du ikke selv se det da ?? , det er jo løgn hvad du skriver !!

Og værre du prøver at pakke den ind i kloge ord .

DF's mærkesag nr 1 er udlændingepolitik , ikke Muslimer .

> Det må virkelig kræve en udviklet balancesans at tale så >negativt om
> muslimer, samtidig med at det er lykkes at få 75% af ens egne >vælgere til
> at blive i den tro, at man ikke har det mindste problem med >muslimer,

Har DF da gjort det ??

>mens de resterende 25% i øvrigt stemmer på partiet, FORDI de hader

Hvor ved du fra at de hader Muslimer ??

> Det interessante i vores gap-analyse er de 75%, og det >spørgsmål at
> stille er: Hvad er gået galt i hovedet på de mennesker?

Hvem siger at der er noget "galt i hovedet" på dem , ud over dig altså.
Hvorfor skal der partout være noget galt i deres hoveder , blot fordi de
ikke deler dit verdensbillede.

> [...]
> sålænge de opfører sig som kristne, holder op med at hedde Hasan og >i
> øvrigt ikke bor i Danmark. Men hvem mon de egentlig tror, de snyder?

Hvor får du dog det fra ???

Hvor står det henne eller hvem fra DF siger , at Muslimer skal opfører sig
som kristne, holder op med at hedde Hasan og øvrigt ikke bor i Danmark.

Du må kunne dokumenterer din vilde påstande !.
Og det nyttet ikke du kommer med den om at det er en kendt sag .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : crlarsen@gmail.com

Dato : 26-05-08 13:21

On 26 Maj, 15:59, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Og ?? , er det ikke et hvert politisk parti's mål ?? , at få succes ved
> vælgerne.

Jo, har jeg sagt andet?

> Og ingen andre partier har haft markante medlemmer der har udtalt et og
> andet , og senere trukket det tilbage ??.

Jo, men det er lissom ikke det, der er hovedbudskabet ovenfor...

> I samråd med "mor" , dit ordvalg er fantastisk !
> Kunne det tænkes at manden fortalte sig ? , og oprigtig mente
> noget andet end ordvalget antyder .

Ja, du har ret, det var sikkert en freudian slip.

> Nej , naturligvis kunne det ikke det  , der er CRL urokkelig.
> Og så passer det jo fortrinligt med CRL's eget budskab.

Jeg tror skam, han mener det, han siger.

> Hvilket "cover up" , mig bekendt har manden blot trukket en udtalese med et
> bestemt ordvalg tilbage , du tro ikke det dig der
> prøver at lave et "cover up" ??

Og du mener ikke, det er et cover up?

> Med hovedevægten lagt på Danske værdier og en klar politik
> omkring indvandring , er det vel ikke noget der undre  ??

Nej, som jeg skrev: Det ved alle, selv Tulle.

> Se nu blot dig selv !! , du har mere end en gang her i gruppen
> beskyldt folk for at være antimuslimske blot de ytre afsky for
> "flerkoneri" , "burkaer" o.s.v
> Get real mand !!

Jeg har det fint med at beskylde antimuslimer for at være antimuslimer
- det må du endelig ikke misforstå.

> Du skal se de mennesker der er "faste" vælgere hos DF  , ved nok hvad
> partiet står for og hvad det ikke står for.

Så du mener, at de 75% er "løse" vælgere, der - i modsætning til
resten af befolkningen - ikke har helt styr på, hvad deres parti står
for?

> DF har intet imod den enkelte Muslim , DF Værner om Grundloven .

De dele af den, man synes om i hvert fald.

> I Grundloven er trossamfund ved siden af Folkekirken beskyttet .
> Men Islam er stadig et trossamfund her i landet , intet andet !!

Og du ser ikke bare antydningen af kollissioneskurs imellem at være
antinuslim og pro grundloven, når man er et politisk parti?

> Hvem tror du hopper på din limpind ??

Limpind? Det er vist ikke hemmeligt for nogen.

> Efter egen udsagn er du ellers en veluddanet mand , jeg for min del
> forebeholder mig retten til at tvivle.
> Eller også har dit had til alt hvad DF står for , ædt din hjerne.

Klap nu lige hesten, du virker som om du er ved at få forhøjet
blodtryk.

> Hvor står det henne , eller hvem siger det !!??
> At DF's mærkesag nr1 er at være Muslimskfjensk
> Kan du ikke selv se det da ?? , det er jo løgn hvad du skriver !!

Jeg tror, du lyver over for dig selv nu, Michael. For så uvidende kan
du da ikke være?

Vidste du, at Pia Kjærsgaard fra Folketingets talerstol har sagt, at
islam er Danmarks fjende nummer 1?

> Og værre du prøver at pakke den ind i kloge ord .
>
> DF's mærkesag nr 1 er udlændingepolitik , ikke Muslimer .

Du er naiv, hvis du tror, normalt begavede mennesker hopper på den
slags afledningsmanøvrer.

> Har DF da gjort det ??

Har du glemt den meningsmåling, jeg citerede før?

> Hvor ved du fra at de hader Muslimer ??

Tænk dig nu godt om.

> Hvem siger at der er noget "galt i hovedet" på dem , ud over dig altså..
> Hvorfor skal der partout være noget galt i deres hoveder , blot fordi de
> ikke deler dit verdensbillede.

Du synes ikke, det er bare en lille smule mærkeligt, at et parti, som
2/3 af vælgerne anser som antimuslimsk, og hvis formand har udtalt, at
islam er hovedfjenden, har så stor en vælgerandel, der IKKE mener, at
partiet er antimuslimsk?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-05-08 23:13

<crlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jo, men det er lissom ikke det, der er hovedbudskabet >ovenfor...

Budskabet i dit indlæg er ikke at beskrive DF som antimuslimsk
pga en udtalelse fra "Tulle" !!
Så ved jeg ikke hvad dit indlæg handler om .

>Og du mener ikke, det er et cover up?

Hvis du tro på at manden mener det han siger.
Hvor ser du så cover-up'et ?
Manden har udtrykt sig forkert ,trukket sin udtalelse tilbage
, end of story.

>Jeg har det fint med at beskylde antimuslimer for at være >antimuslimer
>- det må du endelig ikke misforstå.

Åh nej , det gør jeg sandelig heller ikke.
Men man er altså Antimuslim hvis man er modstander af
flerkoneri , burkaer ,tørklæder i nogle af landets højste embeder o.s.v.

>Så du mener, at de 75% er "løse" vælgere, der - i modsætning >til
>resten af befolkningen - ikke har helt styr på, hvad deres parti >står
>for?

Nej ! , jeg mener at de 25 % af DF's vælger der anser DF som antimuslimsk
tager fejl , de 75 % ved hvad DF står for.

At du så for det til at de 25% skulle hade muslime står for din regning ,
din påstand er stadig udokumenteret.

At du ydermere for det til at de 75% er ført baglyset og "bliver i den tro"
at DF ikke har det mindste problem med Muslimer.
Ja det er også en af dine udokumenterede påstande.

>De dele af den, man synes om i hvert fald.

Og hvor når har DF gået imod Grundloven ??

>Og du ser ikke bare antydningen af kollissioneskurs imellem at >være
>antinuslim og pro grundloven, når man er et politisk parti?

Jo da naturligvis , problemet er bare at der ikke i vores folketing er et
politisk parti der er antimuslimsk !!
Det findes kun i din fantasi , jeg gentager manden brugte et forkert ord og
trak sine ord tilbage , lige som det er sket for masser af andre politiker
før ham .
Det er kun dig der prøver at koge suppen op igen.

>Klap nu lige hesten, du virker som om du er ved at få forhøjet
>blodtryk.

Det er sjovt med dig , du går ikke selv af vejen for at kalde alle der
stemmer på DF i dette land for uuddannede svagt begavet o.s.v.

Beskyldes du for det samme , skyldes det naturligvis blot at den
formastelige har et forhøjet blodtryk..

> [...]

blodtryk.

>Vidste du, at Pia Kjærsgaard fra Folketingets talerstol har >sagt, at islam

Vidste du at Kasem Ahmad fra Islamisk Trossamfund her kaldt
Pia Kjærgaard for en heks , gør det ham så til Dansker hader !!

>Du er naiv, hvis du tror, normalt begavede mennesker hopper >på den
>slags afledningsmanøvrer.

Altså de mennesker der støtter mig i min betragtning om at
DF's mærkesag nr 1 er udlændingepolitik , og ikke Muslimer
Ja de er så ubegavet , er det det du siger ??
Det er ved at blive en vane for dig at kalde politiske modstandere for
uudannede og ubegavet , eller slet og ret
offer for en afledningsmanøvrer.

>Tænk dig nu godt om.

Og min tankevirksomhed skulle så kunne bevæge dig til at
komme med noget dokumentation på at 25% af DF's vælgere hader Muslimer.

> [...]
>2/3 af vælgerne anser som antimuslimsk, og hvis formand har >udtalt, at
>islam er hovedfjenden, har så stor en vælgerandel, der IKKE >mener, at

Nej mand !! , med den hetz og med folk som dig der lyver
og nedgør og hvad har vi, med medier der fordrejer og politiker
der åbenlyst moraliserer overfor DF.
Ja så er det vel naturligt at 2/3 af vælgerne ser DF som Antimuslimsk.
Lige så naturligt er det vel så også at en stor del af DF's vælgere
står tilbage og siger "det passer bare ikke"
En løgn bliver ofte til sandhed , hvis den bliver gentaget ofte nok .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-05-08 10:47

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Budskabet i dit indlæg er ikke at beskrive DF som antimuslimsk
> pga en udtalelse fra "Tulle" !!

Nej, det ved alle jo, så det behøver jeg da ikke.

> Så ved jeg ikke hvad dit indlæg handler om .

Nå, men prøv så at læse det igen - især de sætninger, der handler om det,
jeg undrer mig over.

> Manden har udtrykt sig forkert ,trukket sin udtalelse tilbage
> , end of story.

Eller også har han udtrykt sig korrekt, men har bagefter fået besked på, at
han sagde sandheden lidt for direkte.

> Åh nej , det gør jeg sandelig heller ikke.
> Men man er altså Antimuslim hvis man er modstander af
> flerkoneri , burkaer ,tørklæder i nogle af landets højste embeder o.s.v.

Nej, man er antimuslim, hvis man er imod tærklæder alene fordi der er tale
om et symbol, som mange forbinder med islam.

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-08 02:19

On May 27, 12:12 am, "Michael Meidahl Jensen"
> [...]
>
> Hvis du tro på at manden mener det han siger.
> Hvor ser du så cover-up'et ?
> Manden har udtrykt sig forkert ,trukket sin udtalelse tilbage

Ha, ha, ha. Det er et sædvanligt DF-stunt, vi er vidner til. Og de er
så dygtige, at de færreste gennemskuer taktikken.

Først går man i pressen med et radikalt synspunkt. Så trækker man i
land - men ikke helt. Og dermed har man på salamifacon rykket
grænserne for det respektable og anstændige. Det mest sørgelige er, at
pressen har svært ved at skelne spinnet fra demagogien.

Men DF har mindre og mindre styr på det, jo længere ud de kommer, og
burka-reklamerne har været afslørende. Hvornår trækker Krarup fx sine
fundamentalistiske udtalelser tilbage?

http://www.google.dk/search?q=krarup+h%C3%A6dersbevisning

-- maz

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-05-08 10:39

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Ha, ha, ha. Det er et sædvanligt DF-stunt, vi er vidner til. Og >de er
>så dygtige, at de færreste gennemskuer taktikken.

Nå det er bare en taktik , javel ja......
At manden måske mener hans tilbagetrækning , har du så ikke overvejet ?
Men det er måske hvad vi kan vente fra "Den Ny Danskhed"
Tvivl kan aldrig komme nogen til gode !

> [...]
>grænserne for det respektable og anstændige. Det mest >sørgelige er, at
>pressen har svært ved at skelne spinnet fra demagogien.

Men jeg kan så forstå at "Den Nye Danskhed" har styr på den side af sagen .
De gennemskuer straks hvad presse og rigtig mange andre mennesker ikke gør !

>Men DF har mindre og mindre styr på det, jo længere ud de >kommer, og
>burka-reklamerne har været afslørende.

Åhh ja vi har jo stadig til gode at få at vide hvor du har tallet fra,
at der skulle være under 1000 der bære Burka I DK.
Hvis du nu begyndte at se "Burka-reklamerne" som en grov
provokation , så ville det hjælpe en hel del.

>Hvornår trækker >Krarup fx sine
>fundamentalistiske udtalelser tilbage?

Det er vel ikke en Karup eller en Camre der tegner et helt parti ?
Asmaa tegner vel heller ikke hele EL !.

Men jeg begynder at frygte at det er dig _alene_ der tegner
"Ny Danskhed".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ivannof

Dato : 28-05-08 16:41

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> grænserne for det respektable og anstændige. Det mest sørgelige er, at
> pressen har svært ved at skelne spinnet fra demagogien.

Pressen kan ikke, men superhelten Porky kan. Du er rigtig dygtig!

Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-08 02:22

Michael skrev:
> Vidste du at Kasem Ahmad fra Islamisk Trossamfund her kaldt
> Pia Kjærgaard for en heks , gør det ham så til Dansker hader !!

Når i DF-folk sammenligner jeres politikere med andre fundamentalister
er I ved at være inde på det rette spor.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-05-08 10:26

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Når i DF-folk sammenligner jeres politikere med andre >fundamentalister
>er I ved at være inde på det rette spor.

Kasem Ahmad fra Islamisk Trossamfund er altså fundamentalist ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 27-05-08 07:17

On May 27, 11:39 am, "Michael Meidahl Jensen"
> [...]
> At manden måske mener hans tilbagetrækning , har du så ikke overvejet ?
> Men det er måske hvad vi kan vente fra "Den Ny Danskhed"

Det er jo langtfra et enkeltstående tilfælde.

> Men jeg kan så forstå at "Den Nye Danskhed" har styr på den side af sagen .
> De gennemskuer straks hvad presse og rigtig mange andre mennesker ikke gør !

Det var tanken.

> Åhh ja vi har jo stadig til gode at få at vide hvor du har tallet fra,
> at der skulle være under 1000 der bære Burka I DK.

Aner ikke, hvad du taler om.

> Det er vel ikke en Karup eller en Camre der tegner et helt parti ?
> Asmaa tegner vel heller ikke hele EL !.

Som jeg skrev - det er et mønster.

> Men jeg begynder at frygte at det er dig _alene_ der tegner
> "Ny Danskhed".

Jeg er smigret, men den ære kan jeg ikke tage... og du skal da ikke
være bange for mig!

Fra : Maz Spork

Dato : 29-05-08 23:15

On May 28, 5:40 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Pressen kan ikke, men superhelten Porky kan. Du er rigtig dygtig!

Dejligt at vi er enige.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-05-08 15:48

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Det må virkelig kræve en udviklet balancesans at tale så negativt om
> muslimer,

Eller om DF.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Maz Spork

Dato : 26-05-08 10:19

On May 26, 1:44 pm, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> han dog - i samråd med mor - valgte at omformulere sin udtalelse til, at

Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er antimuslimsk
alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for
muslimerne i Danmark.

-- maz

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-05-08 18:24

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er >antimuslimsk
>alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for
>muslimerne i Danmark.

Her er lidt !

Citat:
"Forældres indbetalinger til strejkeramte institutioner bør suspenderes i
forbindelse med strejkerne, siger finansordfører Kristian Thulesen Dahl. Og
de forældre, som allerede har været ramt af strejke, skal have deres penge
tilbage"

Men det gælder måske ikke for Muslimske forældre ?

Eller DF's politik omkring sygehusvæsen og ældre i dette land !

Det kommer måske heller ikke syge og ældre Muslimske borger til gode !.

Nej du og andre fokusere kun på sager om tørklæder eller
en tolk der ikke vil skilles fra den en af sine to koner o.s.v
Det bliver så brugt til at trække DF igennem sølet.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 18:24

Maz Spork wrote:

> Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er antimuslimsk
> alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for
> muslimerne i Danmark.

Så folk er antimuslimske, medmindre de har tænkt sig at gøre noget specielt
for muslimer, andet end de almindelige store bestræbelser for at hjælpe med
den såkaldte integration? Tænker du på, at man burde overveje at få mere
sharia ind i dansk lov og lignende?

Iøvrigt mener *jeg*, at man bør lade den irakiske tolk beholde sine to
koner, at skille dem er helt ude af proportion, i forhold til hvad det vil
koste den skilte kone og børnene. Når vi nu ER inde på emnet "muslimer".

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-05-08 18:50

"Knud Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> koner, at skille dem er helt ude af proportion, i forhold til hvad >det
> vil koste den skilte kone og børnene. Når vi nu ER inde på >emnet

Han kan da bare lade sig skille ! , på papiret fra den ene kone.
Hvad de derudover gør må de jo om .
Dansk lov er helt klar omkring bigami , pga arve regler forsørgelse fra det
off o.s.v
Det er altså for at give personer en vis retssikkerhed at loven om bigami
findes ikke for at genere Muslimer.

Desuden hylder folk som Maz og CRL den gloværdige globalisering !.
Så hvad er problemet ? , manden kan bare i denne globale verden rejse hen
hvor lovgivningen tillader to eller flere koner.

At det skulle være usikkert ligefrem dødeligt for ham at bo i Irak hvor man
praktisere både børnebryllupper og flerkoneri er i den grad noget fis !!
I det land er hele befolkningen i konstant livsfare , og det er sku ikke
hverken USA's eller DK 's skyld.
Nej det er ene og alene Islamismens skyld.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-05-08 18:47

wrote:
> [...]

Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er antimuslimsk
alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for

------

Efterretningstjenesterne gør jo allerede meget. Har vi råd til mere?

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 26-05-08 19:07

wrote:
> [...]

Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er antimuslimsk
alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for

svar:

Du mener det er forkasteligt at være imod:
arrangeret ægteskaber
Tvangsægteskaber
Våben
pædofili
terror
Voldtægt af ikke-troende
Indførsels af et kalifat
Afskaffelse af demokrati
kvindeundertrykkelse

Hvis man er imod dette, ja så kan man roligt stemme på DF, hvis man er for
det, så kan man stemme på EL og Radikale.

Fra : crlarsen@gmail.com

Dato : 26-05-08 13:22

On 26 Maj, 18:19, Maz Spork <m...@spork.dk> wrote:

> Det er jo interessant. Hvis Dansk Folkeparti ikke er antimuslimsk
> alligevel må man jo spørge, hvad de har tænkt sig at gøre for
> muslimerne i Danmark.
>
> -- maz

Ja, det er rigtig interessant at DF nu er blevet danske muslimers
venner.

Fra : crlarsen@gmail.com

Dato : 26-05-08 13:23

On 26 Maj, 20:07, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> muslimerne i Danmark.
>
> svar:
>
> Du mener det er forkasteligt at være imod:

Hvorfor tror du det?

> Hvis man er imod dette, ja så kan man roligt stemme på DF, hvis man er for
> det, så kan man stemme på EL og Radikale.

Hvad hedder Danmarks statsminister?

Fra : Maz Spork

Dato : 26-05-08 14:31

On May 26, 9:21 pm, crlar...@gmail.com wrote:

> Ja, det er rigtig interessant at DF nu er blevet danske muslimers
> venner.

Mon det så også bliver til en "hædersbevisning" en dag. Håber, men
tvivler.

Fra : Ivannof

Dato : 27-05-08 13:49

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det interessante i vores gap-analyse er de 75%, og det naturlige spørgsmål
> at stille er: Hvad er gået galt i hovedet på de mennesker?

Det er nok det, at nogle kan se forskel på TING og FOLK. Det kan godt være
lidt svært i starten Christian, men prøv at stille en PERSON det ene sted og
en BOG det andet sted og se om du kan se forskel.

Der er rigtig mange grunde til at det er vigtig at kunne skelne mellem ting
og personer. F.eks. er det vigtigt at kunne se forskel på bogen "Mein Kampf"
og en tysk person, der er nazist. Bogen er sgu bare en bog. Den indeholder
en væmmelig ideologi. Den brænder godt. Men den er trykt og kan ikke
forandres. Så er det ikke længere Mein Kampf. En person kan forandre sig -
blive ikke-nazist eller måske demokrat. Et menneske er foranderligt. Der er
muligheder.

Jeg mener klart man kan afsky ideologier, afvise nazisme, eventuelt forbyde
koranpolitik. Det er begreber. Rigtige mennesker er noget andet. Og er meget
andet. Det er liv - det andet er døde ting!

Derfor mener jeg ikke der er nogen selvmodsigelse i at afsky
diktatoriske -ismer og elske sin næste, hvad religion han end har!

Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-05-08 19:03

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> Det er nok det, at nogle kan se forskel på TING og FOLK. Det kan godt være
> lidt svært i starten Christian, men prøv at stille en PERSON det ene sted
> og en BOG det andet sted og se om du kan se forskel.

Problemerne med at se forskel på ting og folk i denne sammenhæng opstod nok
cirka omkring det tidspunkt, hvor det _indvandringsfjendtlige_ parti Dansk
Folkeparti begyndte at påstå, at det alene er muslimernes religion - og ikke
det enkelte menneske - man er ude efter.

Jeg mener: Vi taler jo om det samme parti, der har villet have
indvandringslovene strammet gang på gang på gang.

Og det samme parti, hvis medlemmer og vælgere her i gruppen uge efter uge
sidder og gennemtrævler samtlige nyhedsmedier, for at finde historier om
kriminalitet begået af muslimer.

For det kunne da til forvekslning godt se ud som om, at dette ikke bare
handler om at få dem til at skifte religion, synes du ikke?

> [...]
> sig - blive ikke-nazist eller måske demokrat. Et menneske er foranderligt.

At kræve, at muslimer skal forsage deres religion er cirka det samme som at
kræve, at de forlader landet. Forskellen er uhyre lille.

Så om et parti kæmper for det ene eller andet af de to mål er for mig præcis
det samme.

Og det er det rene retoriske bullshit at påstå, at der er forskel.

Fra : Ivannof

Dato : 28-05-08 11:43

> [...]
>
> For det kunne da til forvekslning godt se ud som om, at dette ikke bare
> handler om at få dem til at skifte religion, synes du ikke?

Sådan ser det det måske ud for dig. Jeg synes IKKE man skal skære alle
muslimer over én kam, som du tydeligvis er fortaler for. Dansk Folkeparti er
et topstyret parti, hvor det er ledelsen, der lægger linien. Hvad andre
skriver her eller andre steder bliver jo om ikke irelevant, så i hvert fald
deres private korstog!

Politik handler meget om diskussion og om derigennem at flytte andre
menneskers synspunkter eller selv blive overbevist om andres
"rigtignoktighed". Islam er politisk/ religiøs og må derfor i visse
henseener finde sig i at blive behandelt som et politisk parti. Jeg kan
måske overbevise en tilhænger af muhammeds lære om at demokrati er bedre en
et religiøst diktatur kaldet Kalifatet, men jeg har bestemt ikke tænkt mig
at diskutere hans ret til at være til. Også selv om du synes det er den
samme diskussion.

> At kræve, at muslimer skal forsage deres religion er cirka det samme som
> at kræve, at de forlader landet. Forskellen er uhyre lille.

Kristne har gennem tiden revideret deres syn på egen kristendom. Det skete
mest grundlæggende i oplysningstiden. Man holdt op med som videnskabsmand at
checke biblen om der var belæg der for sin nye opfindelse. Islam er stadig
der hvor det største spørgsmål som astronaut er "hvor skal man vende sig hen
når man beder"

Jeg kræver ikke at muslimer skal forsage deres religion, men muslimer, der
ikke vil tage afstand klart og tydeligt til likvidering af frafaldne (vi har
religionsfrihed!), stening af kvinder og andre slige sager, må som Søvndal
siger, prøve og se om ikke der er et andet sted som er tættere på ders
synspunkter.

Islam trænger til en "oplysningstid". Jeg kender ikke nogen troende, der vil
tage afstand til noget, der står i koranen. Mange troende kristne tager
afstand til de værste uhyrligheder, og det ville jeg gerne opnå muslimer
også gjorde.

> [...]
>
> Og det er det rene retoriske bullshit at påstå, at der er forskel.

"En person kan forandre sig - blive ikke-nazist eller måske demokrat. Et
menneske er foranderligt. Der er muligheder." er åbenbart ikke et budskab
jeg kan sælge til dig!

Hilsen Ivan