Admin på Domain ????
Fra : James

Dato : 20-07-01 18:23

Hej NG.
Jeg sider med et lille problem der lyder som følgende:
(Skal lige siges at jeg køre win2k.)
For at komme på kollegiets netværk skal jeg logge på deres domain.
Til det har jeg fået brugernavn og password.
Da det kun er mig der bruger min pc har jeg undladt at oprette nogle
brugere.
Derfor logger jeg på min egen maskine som administrator.
Derefter (under netværk) fortæller jeg at denne computer er medlem af et
domain (kollegiets) og indtaster mit brugernavn og pass som jeg har fået
udleveret for at komme på netværket/domainet.
Dette fungere også fint, jeg kan komme på internettet og intrenettet.
Problemet komme så når min nabo (også win2k) deler en mappe til mig, han går
ind under: deling, permissions, add, vælger kollegiets domain og vælger mig.
Men jeg kan ikke komme ind på det som han har delt. Dette skyldes at hans
computer ikke ser mig som \\kollegiets domain\mit user ID men istedet ser
mig som \\mit computernavn\admin (det som jeg har logget ind som i windows)
ALTSÅ:
Jeg kan godt komme på nettet, men ses ud af til som \\mit
computernavn\admin.
hvor jeg vil ses som \\kollegiets domain\mit user ID.
Er der nogle der kan løse det problem for mig.. jeg ved virkelig ikke hvad
jeg skal gøre.
På forhånd TAK
-Jamse

Fra : Lars Kjeldsen

Dato : 23-07-01 16:58

Hej.

Du skal logge på domainet ude fra din login, ikke som admin men som det
brugernavn du har, din nabo er garenteret logget på domainet og får derfor
tildelt adgange via domaiserveren, som ikke kender dig. Hvis du vi på din
nabos computer så skal enten han eller dig gøre noget, han skal ikke logge
på domainet men på sin egen computer som admin, eller du skal logge på
domainet..

/Lars

Fra : James

Dato : 24-07-01 16:56