Israel udviser jødiske dissident
Fra : Jesper

Dato : 24-05-08 21:39

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3547270,00.html

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/

Fra : Joakim

Dato : 25-05-08 14:39

> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3547270,00.html

Ja og? Er Norman Finkelstein israelsk statsborger?

Fra : Jesper

Dato : 25-05-08 21:29

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Ja og? Er Norman Finkelstein israelsk statsborger?

Ja, det er jo alle jøder jvf den israelske forfatning.

Fra : Joakim

Dato : 26-05-08 08:31

> Ja, det er jo alle jøder jvf den israelske forfatning.

Nej, Norman Finkelstein er amerikansk statsborger, desuden findes
der ingen formel forfatning i Israel. Der findes en "Law of
Return", som giver jøder ret til at få israelsk statsborgerskab.

Norman Finkelstein har ikke søgt om israelsk statsborgerskab, han
er blevet nægtet indrejse af sikkerhedsmæssige hensyn, hvad er
problemet?

Fra : Jesper

Dato : 26-05-08 15:48

> [...]

> Norman Finkelstein har ikke søgt om israelsk statsborgerskab, han
> er blevet nægtet indrejse af sikkerhedsmæssige hensyn, hvad er

Norman Finkestein er ikke noget sikkerhedsmæssigt problem. Han
kritiserer bare Israel for sin ulovlige besættelse af de palestinensiske
område.

Efter israelsk lov betragtes alle jøder som israelske statsborgere, jvf
doktrinen om at jøderne ikke er et folk, men en nation. Og iflg israelsk
lov har derfor alle jøder lov til at opholde sig og bosætte sig i
Israel.
Hvis Israel mener at Finkelstein er et sikkerhedsmæssigt problem,
hvorfor retsforfølger de ham så ikke?

Fra : Joakim

Dato : 26-05-08 18:07

> Norman Finkestein er ikke noget sikkerhedsmæssigt problem. Han
> kritiserer bare Israel for sin ulovlige besættelse af de
> palestinensiske
> område.

Vissevasse. Finkelsteins outrerede holdninger har intet at gøre med
hans udvisning. Manden er under mistanke for at samarbejde med
Hizbollah og da han ikke ønskede at give en fyldestgørende
redegørelse herfor, ja så blev han nægtet indrejsetilladelse. Såre
enkelt.

> [...]
> israelsk
> lov har derfor alle jøder lov til at opholde sig og bosætte sig i

Vel har de da ej lov til at opholde sig i Israel. Jeg kan nævne
flere eksempler på folk med jødisk herkomst som af forskellige
årsager ikke har fået opholdstilladelse tidligere. For eksempel den
berygtede mafiaboss Meyer Lansky.

> Hvis Israel mener at Finkelstein er et sikkerhedsmæssigt problem,
> hvorfor retsforfølger de ham så ikke?

En udenlandsk statsborger er under mistanke og han ønsker ikke at
samarbejde med myndighederne. Det er ikke et tilstrækkeligt
grundlag for at rejse tiltale, men tilstrækkeligt til at nægte ham
ophold.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-05-08 19:33

On Mon, 26 May 2008 16:48:01 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Norman Finkestein er ikke noget sikkerhedsmæssigt problem.

Mener du virkelig at DU er bedre til at vurdere det end
israelerne...???