Demokrati har en pris
Fra : C. Overgaard

Dato : 24-05-08 05:34

Det kan have sin pris at benytte sig af demokraktiske virkemidler som
ikke-voldelige blokader.

Det måtte to elever på henholdvis 12 og 13 år erfare, da de blev
stillet til ansvar for deres medvirken til de elev protester mod
nedskæringerne på folkeskoleområdet, som løb over landet sidste år..

De blev afhørt i timevis uden deres værge tilstede:

http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080524/FORSIDE_ROSKILDE/258438275/3000/INDLAND
(Timelangt forhør af skoleelever, Roskilde Dagblad, 23. maj 2008)

Lad mig understrege. Det er ikke i orden at gå fra undervisningen og
deres fravær, samt handlinger bør have en konsekvens uanset hvor
udsultet at folkeskolen efterhånden er på grund af politikernes
prioritering.

Men elever bør under afhøringer på skolen have de samme rettigheder
som sigtede hos politiet. Hvis myndighederne finder det nødvendig med
en afhøring, så indkald venligst værgerne til denne afhøring.

Dog har eleverne har nu lært et værdifuld lektie: Som barn regnes du
ikke værdig til at være deltager i den demokratiske proces. Du har
ikke rettigheder som voksne.

Mvh
C.Overgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 12:43

On Sat, 24 May 2008 04:33:46 -0700 (PDT), "C. Overgaard"
<covergaard3650@gmail.com> wrote:

>Dog har eleverne har nu lært et værdifuld lektie: Som barn regnes du
>ikke værdig til at være deltager i den demokratiske proces. Du har
>ikke rettigheder som voksne.

Suk... Du nøjes ikke med at lave en fjer til 5 høns, men til en
nedslagtning at en hel hønsefarm....

Du tager udgang i et ensidigt tudefjæs-debat-oplæg fra en mor, der er
blevet afsløret i ikke at kunne opdrage singe unger til at opføre sig
ordentligt, og som følge deraf forsøger at skyde skylden over på alle
andre end hende selv....

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-05-08 12:52

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Dog har eleverne har nu lært et værdifuld lektie: Som barn regnes du
> ikke værdig til at være deltager i den demokratiske proces.

Nope. Valgretsalderen skal ned. Det samme skal den kriminelle lavalder. Jeg
har fuld tiltro til, at 12-årige er politisk beviste, og er i stand til at
overskue konsekvenserne af kriminelle handlinger.

> Du har
> ikke rettigheder som voksne.

....og heller ikke nogen pligter som voksne. Smart.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 13:23

On Sat, 24 May 2008 13:52:22 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Nope. Valgretsalderen skal ned. Det samme skal den kriminelle lavalder. Jeg
>har fuld tiltro til, at 12-årige er politisk beviste, og er i stand til at
>overskue konsekvenserne af kriminelle handlinger.

Så er du da den eneste i hele kongeriget.... )

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-05-08 16:38

S. A. Thomsen wrote:

> Så er du da den eneste i hele kongeriget.... )

Mon dog?

/F

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 17:25

On Sat, 24 May 2008 17:38:29 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Mon dog?

Det vil jeg da håbe, for dit forslag er totalt hjernedødt...

Det er videnskabeligt bevist at et menneskes hjerne ikke er fuldt
udviklet før det når starten af 20'erne...

Fra : J. Nielsen

Dato : 24-05-08 18:20

On Sat, 24 May 2008 18:24:35 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det vil jeg da håbe, for dit forslag er totalt hjernedødt...
>
>Det er videnskabeligt bevist at et menneskes hjerne ikke er fuldt
>udviklet før det når starten af 20'erne...

Det gælder især evnen til at forstå begreber, som f.eks "ironi".
Nogle udvikler aldrig denne evne ;p
--

-JN-

Fra : C. Overgaard

Dato : 24-05-08 08:51

On 24 Maj, 13:42, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> blevet afsløret i ikke at kunne opdrage singe unger til at opføre sig
> ordentligt, og som følge deraf forsøger at skyde skylden over på alle

Ja, for det er også forældres opgave at være bisidder hvis barnet har
lavet noget forkert.

Det er egentlig meget simpelt. Har de unge lavet noget ulovligt, så er
det en politi-opgave. Dermed kan de unge få bisidder - værge eller
repræsentant fra det offentlige.

At omgå reglerne ved at lade embedsmænd eller private opdagere (som
det sker i mange firmaer) stå for afhøringen, så undermineres
retssikkerheden.

Hvis vi har en lovgivning omkring retssikkerhed, som man ikke vil
følge, så ville det reelle være at afskaffe lovgivningen og hengive
sig til østtyske tilstande.

At man så overlader det familierne selv at fastsætte en konsekvens er
også fuldstændig utilstedelig. Uanset om vi kan lide det eller ej, så
lever vi i et multikulturel samfund. I det ene hjem kan en konsekvens
medføre en alvorlig påtale, i et andet med en anden kulturel baggrund
måske fysisk vold eller genopdragelse udenfor landets grænser hele
sommeren.

Overtræder folk reglerne her i landet, bør deres handlinger bedømmes
ens uanset hvem de er og hvad deres baggrund er.

Mvh
C.Overgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 17:25

On Sat, 24 May 2008 07:51:21 -0700 (PDT), "C. Overgaard"
<covergaard3650@gmail.com> wrote:

>Det er egentlig meget simpelt. Har de unge lavet noget ulovligt, så er
>det en politi-opgave. Dermed kan de unge få bisidder - værge eller
>repræsentant fra det offentlige.

De har jo IKKE lavet noget ulovligt, men "kun" ballade...

> [...]
>
>Hvis vi har en lovgivning omkring retssikkerhed, som man ikke vil
>følge, så ville det reelle være at afskaffe lovgivningen og hengive

Snup dig 2 - 3 pakker tudekiks....

>At man så overlader det familierne selv at fastsætte en konsekvens er
>også fuldstændig utilstedelig.

Hvem f..... skulle ellers gøre det...???

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 24-05-08 17:38

Det er desværre et nutidigt fænomen. Ikke alene er folk forelsket i regler
og paragraffer. De ønsker selv at være dommere som i en retssal. Derfor
fører ledere indenfor stat og kommune fingerede retssager imod deres ansatte
og som her elever i en skole.
De optræder som anklagere og dommere i samme person og fører skueprocesser
for at føle magten. Især kvinder møjer sig på det felt! Der burde sættes en
stopper for denne praksis!
--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Svar på forrige indlæg:

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 18:01

Søg psykologhjælp NU...!!!!!

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-05-08 19:28

S. A. Thomsen skrev den 24-05-2008 19:01:

> Søg psykologhjælp NU...!!!!!

Det er da utrolig, hvor mange mennesker du mener har brug for psykologhjælp.

Mon det er et eller andet egetbehov som du overfører til andre?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 20:03

On Sat, 24 May 2008 20:27:47 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Det er da utrolig, hvor mange mennesker du mener har brug for psykologhjælp.

At kalde skolebørns skideballer for "fingerede retssager" og
"skueprocesser", er sgu da ikke normalt...

Fra : Michael Weber

Dato : 24-05-08 21:29

S. A. Thomsen wrote:

> At kalde skolebørns skideballer for "fingerede retssager" og
> "skueprocesser", er sgu da ikke normalt...

Måske du fremadrette skulle skrive "coaching" i steder for
"psykologhjælp" og så åbne din egen lille nebengeschäft....
*chi...chiiiiiing*
:)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-05-08 21:59

On Sat, 24 May 2008 22:28:37 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Måske du fremadrette skulle skrive "coaching" i steder for
>"psykologhjælp" og så åbne din egen lille nebengeschäft....
>*chi...chiiiiiing*
>:)

Med de "mentale tilfælde" der er herinde, er mine evner på området
overhovedet ikke tilstrækkelige...

Fra : Michael Weber

Dato : 24-05-08 22:36

S. A. Thomsen wrote:

> Med de "mentale tilfælde" der er herinde, er mine evner på området
> overhovedet ikke tilstrækkelige...

Og?
Du kan grine hele vejen til banken...og Mercedes-forhandleren :P

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 25-05-08 10:14

Folk på denne gruppe er her for at diskutere politiske emner og emner der
bør sættes politisk fokus på. Er folk i min omgangskreds de eneste der har
været "til samtale" på deres arbejdsplads?
Disse "samtaler" ligner i påfaldende grad det man ser i en retssal.
Arbejdslederen tager rollen som anklager og dommer. Gerne med en lydig lakaj
som "sekretær".
Den ansatte bombarderes med anklager om at have "sagt noget forkert til" en
anden ansat der aldrig er tilstede, men har fungeret som angiver.
Udfaldet er givet på forhånd. En reprimande til den anklagede.
Skoleeksemplet udvider proceduren. Så jeg konstaterer at det er et
samfundsproblem med standretter indenfor flere og flere områder.
Efterforskning og "samtale" hører under politiets gebet. Domsafsigelser
hører under retssystemet af dommere.
Det skulle forbydes arbejdsgivere og mellemledere at ydmyge deres ansatte
med det perfide "samtalesystem" som efterhånden er udviklet.

--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Svar på forrige indlæg:

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-05-08 10:47

On Sun, 25 May 2008 11:14:25 +0200, "Jens \"Lyrik\" Bech"
<lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>Det skulle forbydes arbejdsgivere og mellemledere at ydmyge deres ansatte
>med det perfide "samtalesystem" som efterhånden er udviklet.

Du bekræfter her, at du har virkelig store mentale problemer, så opsøg
professionen hjælp med det samme... De kan sikkert hjælpe dig....

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 25-05-08 17:35

Hej åndspygmæ!
Det hedder ikke "professionen hjælp", det hedder "professionel hjælp". Få
dig en hjælpelærer eller tag et kursus i assertionstræning og hold ellers
din kæft når de voksne taler! Når du er så uvidende og stupid, så gør dig
selv en tjeneste og klap i!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-05-08 19:18

On Sun, 25 May 2008 18:35:16 +0200, "Jens \"Lyrik\" Bech"
<lyrik@heaven.dk> wrote:

>Hej åndspygmæ!
>Det hedder ikke "professionen hjælp", det hedder "professionel hjælp".

Flot.... Du fangede mig i en slåfejl.... Stor dreng... ))

>Få
>dig en hjælpelærer eller tag et kursus i assertionstræning og hold ellers
>din kæft når de voksne taler!

ROTFLMAO.....

>Når du er så uvidende og stupid, så gør dig
>selv en tjeneste og klap i!

HAHAHAHAHA... Barnerøven over alle barnerøve giver ordrer...
Få din mor til at skifte din ble, for den irriterer dig åbenbart..

Fra : Egon Stich

Dato : 26-05-08 12:36

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> HAHAHAHAHA... Barnerøven over alle barnerøve giver ordrer...
> Få din mor til at skifte din ble, for den irriterer dig åbenbart..

Man bemærker, men er sjovt nok ikke forundret, at du ikke formår at forholde
dig til emnet i tråden?
Betegnelsen "åndspygmæ" var vist temmelig rammende, at dømme efter din
reaktion.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 26-05-08 12:34

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du bekræfter her, at du har virkelig store mentale problemer, så opsøg
> professionen hjælp med det samme... De kan sikkert hjælpe dig....

Fortæl da venligst, hvem du selv frekventerer.
Så man kan undgå ham.
Han har jo helt åbenbart ikke kunnet hjælpe dig.

Egon

Fra : C. Overgaard

Dato : 27-05-08 06:24

On 24 Maj, 18:24, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> De har jo IKKE lavet noget ulovligt, men "kun" ballade...

> Snup dig 2 - 3 pakker tudekiks....

> Hvem f..... skulle ellers gøre det...???

Det skal samfundet og derfor må vi lave landets love om så unge møder
særlige domstole, der er tilpasset deres alder og med konsekvenser,
som er tilpasset deres alder: http://www.retsreformnu.dk/ungdomsdomstolen.htm

Voksne strejkevagter går også over stregen og når det er værst, så
bliver de straffet. Loven bør være lige for alle og vi ved alle,
hvordan at det gik inden ved ungdomshuset, når en masse mennesker uden
træning i hvordan at man udøver sin ytringsfrihed uden at overtræde
loven, går amok.

Hvis de har lavet en lovovertrædelse, så burde de have haft en
konsekvens ved at de fik lov til at møde op med forældre foran et
panel af unge på deres egen alder, der så via hjælp fra en jurist skal
gennemføre en retssag og finde frem til en konsekvens. Derved får man
også hørt hjemmets holdning til sagen og da forældrene i et strukturet
dagsprogram (http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm) indgår i vagt-
planerne, så blver der nok rigelig tid til at drøfte hjemmet holdning
bagefter:

Samfundet kan ikke forlade sig på hjemmene mere. Vi så en holdning hos
forældrene til klientellet i ungdomshus sagen, som gjorde det klart at
i forhold til udmåling af konsekvenser ved lovovertrædelser, så er
hjemmets holdning udspillet.

Det samme gør sig gældende for de forældre, som er kommet til landet
og som ikke kan gennemføre deres fysiske opdragelsesmetode som de har
lært det på grund af vores lovgivning. Her griner børnene af
forældrene og anmelder dem hvis der bliver lagt hånd på dem. Børn skal
ikke slås og derfor må samfundet træde istedet for forælderen til den
12 årige og sikre at der bliver samlet affald op.

Tiderne er andre end da vi var børn. Familiestrukturen er under pres.
Nye metoder skal til.

Mvh
C.Overgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-05-08 13:43

On Tue, 27 May 2008 05:23:57 -0700 (PDT), "C. Overgaard"

>Det skal samfundet

Du mener altså at SAMFUNDET skal skælde små børn ud...

<snip fantasifoster>

Fra : C. Overgaard

Dato : 27-05-08 07:40

On 27 Maj, 14:42, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Du mener altså at SAMFUNDET skal skælde små børn ud...
>
> <snip fantasifoster>

Når man ser hvor godt at det er gået med at forældrene har lært de
unge i ungdomshuset om demokratiske værdier og hvordan at man udøver
retten til at ytre sig, så ja.

Og iøvrigt blev de jo netop afhørt og skældt ud ved en "hemmelig
rettergang" på skolen uden at de havde deres bisidder med. En
ungdomsdomstol vil give dem almindelige rettigheder som sigtede uden
at de får voksen straf.

Mvh
C.Overgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-05-08 15:33

On Tue, 27 May 2008 06:39:59 -0700 (PDT), "C. Overgaard"

>Når man ser hvor godt at det er gået med at forældrene har lært de
>unge i ungdomshuset om demokratiske værdier og hvordan at man udøver
>retten til at ytre sig, så ja.

Du mener altså, at fordi en lille gruppe forkælede autonome idioter
ikke kan opføre sig ordentligt, så skal "samfundet" bestemme hvor
meget og hvornår min datter skal skældes ud/straffes....

George Orwell's 1984, må da skildre dit idealsamfund....

<snip fantasifoster>

Fra : C. Overgaard

Dato : 27-05-08 09:38

On 27 Maj, 16:33, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> meget og hvornår min datter skal skældes ud/straffes....
>
> George Orwell's 1984, må da skildre dit idealsamfund....

Nu er de blevet skældt ud på skolen i forvejen. Det var ligesom
trådens indledning og jeg har intet imod at det offentlig påtaler,
hvis det er det offentlige som en eventuel lovovertrædelse går ud
over.

Hvad dine og mine børn gør indenfor hjemmets vægge - selv tage slik og
penge uden tilladelse - er noget som vi forældre skal påtale.

Lige så snart at deres handlinger går ud over nogle andre så er der
offentlig påtaleret. Vores børn skal vokse op i et samfund, hvor at de
- såfremt at de laver noget ulovligt - havner i retten. Hvorfor kan
det ikke sket foran andre teenagere, som så lærer noget? "Teen courts"
er ikke et fantasi-monster. Det er en effektiv måde at bekæmpe
begyndende kriminalitet på som bruges i Tyskland, Holland og USA. I
England skal de til at starte et forsøg op. Vi taler om
tilbagefaldsprocenter på under 10. Dagsprogrammer eller superviseret
samfundstjeneste er også succesmetoder.

Se hvordan at nogle helt almindelig unge ser på
ungdomsinstitutionerne. Her er et citat fra Berlingeren:
http://www.berlingske.dk/article/20080223/danmark/702230029/
---
Men selv om frihedsberøvelsen har lært flere af de unge, at det er
noget, de skal undgå, så har ungdomsinstitutionerne ikke haft den
samme effekt.

»Det var lige som at være i en ungdomsklub, der var poolbord,
videospil, computer og styrketræning, og det var nemt at få både hash
og mobiltelefoner ind,« forklarer Yasser.

»Vi fik lov til at leje film fra Blockbuster, og hvis vi smadrede
ovnen, blev der bestilt pizzaer udefra. Vi var også til Royal League
kamp i Parken og i biografen,« fortsætter han.

Kort sagt fik de unge meget af det, de ikke kunne få derhjemme.
---
Det går jo ikke. Hvis man lader unge hærge i lang tid og nøjes med en
løftet pegefinger, så dur det slet ikke at den straf, som så udløses
efter alt for mange forhold indebærer en markant forbedring af
tilværelsen. Hvad lærer man så den unge?

Men det er en hel anden snak.

Tager vi udgangspunkt i trådens start, så mener skolens ledelse at de
unge har begået en lovovertrædelse ved at blokere skolen. Har de det?

Er der ikke tale om en faglig konflikt, hvor at man så tit har set
medarbejdere blokere indgangen til arbejdsgiveren?

Mvh
C.Overgaard