Benzin og diesel stiger på mandag
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 15:23

Dagens tilbud: 11,71 kr. for en liter diesel fra på mandag i Statoil. Mød
tidligt op for at undgå kødannelser

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-08 16:17

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
skrev i en meddelelse news:4836d33b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Dagens tilbud: 11,71 kr. for en liter diesel fra på mandag i Statoil.

10,05 for 95 oktan benzin hos Shell på Gl. Køge Landevej.

Hvad er din pointe?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 16:19

> 10,05 for 95 oktan benzin hos Shell på Gl. Køge Landevej.
>
> Hvad er din pointe?

Hvad er din, må jeg hellere spørge? Lokale priskrige siger da intet om den
overordnede pris.

/Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-08 16:35

skrev i en meddelelse news:4836e06e$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Hvad er din, må jeg hellere spørge? Lokale priskrige siger da intet
> om den overordnede pris.

Lokale priskrige? Jeg har købt benzin til over 10 kroner literen FIRE gange
i mit liv, hvoraf de to af gangene er inden for de sidste 14 dage. Man er
klinisk idiot, hvis man betaler "overordnet" pris for sin benzin.

Er du klinisk idiot, Kim Frederiksen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 17:06

> [...]
> gange i mit liv, hvoraf de to af gangene er inden for de sidste 14 dage.
> Man er klinisk idiot, hvis man betaler "overordnet" pris for sin benzin.

Jeg er faktisk så smart at jeg har valgt at arbejde et sted hvor de betaler
både min bil og min diesel - hvilket er ret heldigt, taget i betragtning at
jeg kører omkring 100.000 kilometer om året og ca. halvdelen er transport
til og fra arbejde. Heldigvis kan jeg lovligt have bilen med hjem, idét jeg
møder på skiftende arbejdspladser rundt om i landet. Mine private
benzinudgifter er ret begrænsede. Hvor meget kræver det at få dig til at
forstå, at når jeg snakker om oliekrise, peak oil, oliemangel osv., så
handler det ikke så meget om hvad du og jeg betaler for benzin her og nu -
det er kun et symptom på problemet - men om hvad der sker med Verden som vi
kender den, når vores totale olieafhængighed (for vi ER afhængeige af olie i
alle aspekter af vores samfund), gør at al rigdom og magt bliver overført
til dem der har olien (Mellemøsten)? Uden olie, ingen Vesten som vi kender
den. Kun fattigdom under muhamedanernes åg.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-05-08 17:49

On Fri, 23 May 2008 18:05:51 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

> [...]
>jeg kører omkring 100.000 kilometer om året og ca. halvdelen er transport

Du kører altså i gennemsnit 274km/dag (incl. søn- og helligdage),
eller ca. 385kr/hverdag (udregnet UDEN ferie og skæve helligdage)...?

Hvornår laver du så noget fornuftigt...???

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 20:23

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Hvornår laver du så noget fornuftigt...???

Indrømmet, der var jeg lige hurtig nok. Jeg kører ca. 72.000km/år. Jeg
arbejder som "brandslukker" for et større teleselskab. Laver akut
fejlretning og udvidelser i nettet. Derfor kører jeg så meget.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-05-08 21:58

On Fri, 23 May 2008 21:22:31 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a

>Indrømmet, der var jeg lige hurtig nok. Jeg kører ca. 72.000km/år.

Så er vi nede på noget der er sandsynligt...

>Jeg
>arbejder som "brandslukker" for et større teleselskab. Laver akut
>fejlretning og udvidelser i nettet. Derfor kører jeg så meget.

Ok, så begynder det at hænge sammen...

Fra : J. Nielsen

Dato : 23-05-08 18:37

> [...]

>til dem der har olien (Mellemøsten)? Uden olie, ingen Vesten som vi kender
>den. Kun fattigdom under muhamedanernes åg.

Dommedagssnak... ligesom kyllingen, Kyllerylle, da den fik en nød i
hovedet: "Det fille det falle i min hovedskalle - Skoven vil falde"

******************************

Mark Twain used to speak nostalgically of the sad disappearance of the
riverboat industry. It was killed by steam trains. Steam trains were
later killed in turn by diesel electrics. The glory days of rail travel
were ended by the advent of airlines. Eventually airliners aren't going
to be able to burn jet fuel anymore. What will happen then? Today, I
have no idea; much like Mark Twain had no idea that airliners would one
day replace his beloved steamboat. To assume that the current state of
technology represents the last and final stage of development is a
completely ignorant viewpoint. To listen to the doomsayers is to be
completely uncritical and unskeptical. I don't know what's around
tomorrow's corner, but all the evidence of history tells us that it's
probably not a big scary dragon.

Læs resten her: http://skeptoid.com/episodes/4100
--

-JN-

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-05-08 21:42

Uden olie, ingen Vesten som vi
> kender den. Kun fattigdom under muhamedanernes åg.
Hvis du mener at krisen er uafvendelig, så må du vel hellere vænne dig til
tanken.

Jan

Fra : vvv

Dato : 23-05-08 21:56

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:4836eb61$0$90272

> Jeg er faktisk så smart at jeg har valgt at arbejde et sted hvor de
> betaler både min bil og min diesel -

Tænk så er jeg smartere endnu. Firmabil på hvide plader. Fast beløb til
skattefar, alt andet betalt. Få ting rager mig mindre end benzinpriser, jeg
tanker når tanken er ved at være tom.
I perioder har det ikke altid kunne betale sig, men for tiden er det vist en
ok forretning med firmabil. Kører ca 35000 privat i den om året.

vv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-05-08 21:59

vvv wrote:

> [...]
> I perioder har det ikke altid kunne betale sig, men for tiden er det
> vist en ok forretning med firmabil. Kører ca 35000 privat i den om

Det skal nok også være i den størrelsesorden for at det for alvor kan betale
sig. Derudover er det jo sjældent ligegyldigt hvad udgifter et firma har på
een. Med lave udgifter er det langt lettere at få en del mere i løn.

/F

Fra : Mendoza

Dato : 24-05-08 09:05

vvv wrote:

> Tænk så er jeg smartere endnu. Firmabil på hvide plader. Fast beløb
> til skattefar, alt andet betalt. Få ting rager mig mindre end
> benzinpriser,

Egoist

Fra : vvv

Dato : 24-05-08 11:35

"Mendoza" <grynt@tir.dk> skrev i en meddelelse

> Egoist

Hvis du ikke spiser kød, er du jo nok ret ligeglad med prisen på kød.
Drikker du ikke vin er vinprisen ligegyldig. Betaler du ikke for benzin er
benzinprisen ligegyldig. Sådan er det vist bare.

Vi har også en bil til konen, og den må vi jo fylde en gang i mellem, så
helt ligegyldigt er det jo ikke.

vv

Fra : Kim2000

Dato : 24-05-08 09:18

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> I perioder har det ikke altid kunne betale sig, men for tiden er det vist
> en ok forretning med firmabil. Kører ca 35000 privat i den om året.

Og for firmaet er det en smart måde at sikre sig medarbejdernes loyalitet.
Der skal jo nok en hel del til før en konkurrerende virksomhed kan lokke een
væk.

Fra : vvv

Dato : 24-05-08 11:36

> Og for firmaet er det en smart måde at sikre sig medarbejdernes loyalitet.
> Der skal jo nok en hel del til før en konkurrerende virksomhed kan lokke
> een væk.

Jeps.

vv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-05-08 16:41

Kim2000 wrote:

> Og for firmaet er det en smart måde at sikre sig medarbejdernes
> loyalitet. Der skal jo nok en hel del til før en konkurrerende
> virksomhed kan lokke een væk.

Vel ikke mere end fri bil og fri telefon..
Evt fri bil men lidt større nyere model?

Sådan er tingene jo ikke statiske.

/F

Fra : vvv

Dato : 24-05-08 17:12

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Vel ikke mere end fri bil og fri telefon..
> Evt fri bil men lidt større nyere model?

Fri bil er det jo allerede. den kan ikke blive nyere end den er, og en
større har jeg intet ønske om, da det koster kassen i skat.

Så der er ikke så meget andet end det samme + mere i løn at lokke med.

vv

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-08 18:33

> Lokale priskrige? Jeg har købt benzin til over 10 kroner literen FIRE
> gange i mit liv, hvoraf de to af gangene er inden for de sidste 14 dage.
> Man er klinisk idiot, hvis man betaler "overordnet" pris for sin benzin.

I mit område har benzinen ligget over 10 det sidste år.

Fra : David Konrad

Dato : 23-05-08 16:21

Jens Bruun wrote:

> 10,05 for 95 oktan benzin hos Shell på Gl. Køge Landevej.
>
> Hvad er din pointe?

Han er vel den slags lettere gangsbesværet type, der egentlig ikke har noget
at bruge benzinen til, men sidder i sin 2-sals lejlighed med en
teaterkikkert og spotter hjørne-tankens prissætning ud søndag aften ved
21-tiden...

Jeg har seriøst oplevet mennesker der kørte 90 km for "billig" benzin. Helt
hen i vejret og grotesk. Men det er vel ligesom med gærhamstring og lignende
scenarier - det overgår almindelig sund fornuft.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-08 16:38

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzin. Helt hen i vejret og grotesk. Men det er vel ligesom med
> gærhamstring og lignende scenarier - det overgår almindelig sund

Jepper. Jeg passerer fire tankstationer på min daglige vej til/fra arbejde.
Min bil kan nappe 65 liter, og jeg kører mindst 70 km hver dag. Jeg har
endnu til gode at opleve, at jeg ikke kan få benzin væsentlig under
"overordnet" pris mindst to gange om ugen på mindst én af de fire
tankstationer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 23-05-08 16:52

Jens Bruun wrote:
> [...]
> dag. Jeg har endnu til gode at opleve, at jeg ikke kan få benzin
> væsentlig under "overordnet" pris mindst to gange om ugen på mindst

Det lyder som det helt rigtige "hverdags-rationelle". Har man tid til at
køre x antal kilometer for at spare 7 øre per liter, eller tid til at spotte
"allerbilligste" tankstation ud, og så køre efter den - så har man lidt for
meget tid, tror jeg. Nu kører jeg ikke selv bil, men selv hvis man sparede
en krone per liter, ville tiden for mig være bedre brugt på noget arbejde
foran skærmen. Man skal dælendulme køre mange kilometer før det kan svare
sig at købe "billig" benzin.

Det er vel lidt ligesom i supermarkederne, når Føtex har lokketilbud på 2x1½
liter cola til 20 kr, der så fører et overforbrug med sig - "nu vi er
her"...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-05-08 17:44

On Fri, 23 May 2008 16:22:50 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>Dagens tilbud: 11,71 kr. for en liter diesel fra på mandag i Statoil. Mød
>tidligt op for at undgå kødannelser

Jeg tankede i dag til 10,05kr/l (92 oktan kostede endda 9,99kr/l)...