Energiforbrug.
Fra : Poul E Hansen

Dato : 22-05-08 15:20

Forestil jer, at man havde adgang til ubegrænset gratis energi.
Hvis myndighederne et sted var irriterede over, at der lå et et bjerg/
stor bakke i deres område, kunne de vælge at bruge enorme
enrgiressourcer på at fjerne det - måske bare af personlige økomomiske
interesser. Det ville gøre naturen kedeligere. Eller hvis én har haft
gang i en maskine og er færdig, kunne han, hvis han er ligeglad,
efterlade den uden at slukke. Med deraf skabt larm (og røg) til at
forstyrre omgivelserne. Det at energi koster noget, har en regulerende
adfærd, som, hvis den var gratis, ville skulle opnås på anden vis
(flere regler/kontrol).
Måske kunne manglen på fossilt brændstof også, før eller siden gøre
det muligt, i store værelser eller sale, at tænde dele af
loftsbelysningen og ikke skulle vælge mellem det hele eller ingen ting.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-08 22:26

Poul E Hansen wrote:
> [...]
> det muligt, i store værelser eller sale, at tænde dele af
> loftsbelysningen og ikke skulle vælge mellem det hele eller ingen

Energiknaphed kan sagtens gøres til økonomisk drivkraft og mål.

Kun KimF har manglende fantasi til at se det scenarie.

/F

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-05-08 03:57

On 22 Maj, 23:26, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Energiknaphed kan sagtens gøres til økonomisk drivkraft og mål.

Ja der er også fordele.
Men hvis energiknapheden skal opfylde ønsket om at man skal kunne
tænde dele af loftsbelysningen ville den måske blive større end
ønskeligt er.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 24-05-08 21:18

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Men hvis energiknapheden skal opfylde ønsket om at man skal kunne
tænde dele af loftsbelysningen ville den måske blive større end

Man kunne ved at vælge helt at slukke loftsbelysningen - og fjernsynet
spare megen energi.
Mvh
Aksel

Fra : Ivannof

Dato : 25-05-08 01:14

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ønskeligt er.
>

> Man kunne ved at vælge helt at slukke loftsbelysningen - og fjernsynet
Og computeren!

Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 25-05-08 17:13

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote in message

> Man kunne ved at vælge helt at slukke loftsbelysningen - og
> fjernsynet spare megen energi.

Starter du med at slukke din computer så ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ivannof

Dato : 25-05-08 19:06

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Jeg kan ikke se hvad du skriver, for jeg har slukket min komputer!

Hilsen Ivan