/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Olie i ny rekord: 135 dollar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 05:29

135 dollar denne gang. Det går stærkt nu

mvh.
Kim Frederiksen


 
 
N_B_DK (22-05-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-05-08 05:34

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
wrote in message news:4834f66d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu

Pjat, det er kun 5% på dage, det er en helt naturlig stigning.....

Ps. husk nu den er historisk billig.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Hans Joergensen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-05-08 08:11

Kim Frederiksen wrote:
> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu

The question is, who cares?

// Hans
--
....

Frank Leegaard (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-05-08 08:34

Hans Joergensen wrote:
> Kim Frederiksen wrote:
>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>
> The question is, who cares?
>
Efter at Ludvig har forladt os med sine pædotvangstanker, er Kim kommet ind
med sine olietvangstanker.

Du har ret. Who cares.

Der er dog det formildende ved Kim at han ikke beskylder alt og alle for at
være olieterrorist, som Ludvig beskyldte alt og alle for pædofili.

/F




Zeki (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 22-05-08 12:34


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:483521f7$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>> Kim Frederiksen wrote:
>>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>>
>> The question is, who cares?

Den danske forbruger burde i hvert fald.





Michael Meidahl Jens~ (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 22-05-08 18:53


"Zeki" skrev i en meddelelse

>
> Den danske forbruger burde i hvert fald.

Netop.



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



Ukendt (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 19:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
news:48355a4e$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Den danske forbruger burde i hvert fald.
>

og alle andre der har forstået hvordan Verden fungerer. Måske det alligevel
er godt at mange små hjerner ikke har viljen eller evnerne til at se hvad vi
står foran de kommende år. Det kan være det ville udløse panik.

mvh.
Kim Frederiksen


Vidal (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 22-05-08 20:48

Zeki skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:483521f7$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hans Joergensen wrote:
>>> Kim Frederiksen wrote:
>>>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>>> The question is, who cares?
>
> Den danske forbruger burde i hvert fald.

Det afhænger vel lidt af, om Danmark er nettoeksportør
af olie. Hvis vi er, kan det være rygende ligegyldigt.

Hvis der er status quo, kan det såmænd også være
ligegyldigt, fordi pengene så forbliver i Danmark.

Så kunne regeringen, ihvertfald hypotetisk for det
sker jo nok ikke, nedsætte olieafgifterne uden det
gør ondt nogen steder, økonomisk altså.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Jens Bruun (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-05-08 20:49

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4835cdd8$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det afhænger vel lidt af, om Danmark er nettoeksportør
> af olie.

Hvilket Danmark stadig er.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jan Kronsell (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 22-05-08 13:33

Frank Leegaard wrote:
> Hans Joergensen wrote:
>> Kim Frederiksen wrote:
>>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>>
>> The question is, who cares?
>>
> Efter at Ludvig har forladt os med sine pædotvangstanker, er Kim
> kommet ind med sine olietvangstanker.
>
> Du har ret. Who cares.
>
> Der er dog det formildende ved Kim at han ikke beskylder alt og alle
> for at være olieterrorist, som Ludvig beskyldte alt og alle for
> pædofili.
> /F

Til gengæld savner jeg, at Kim måske forklarer, hvad has mål at opgive
daglige kursnoteringer på olie egentlig er.

Jan



Ukendt (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 19:43

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
news:483567a7$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Til gengæld savner jeg, at Kim måske forklarer, hvad has mål at opgive
> daglige kursnoteringer på olie egentlig er.
>

At få folk til at fatte alvoren.

/Kim


Frank Leegaard (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-05-08 22:14

Kim Frederiksen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> news:483567a7$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Til gengæld savner jeg, at Kim måske forklarer, hvad has mål at
>> opgive daglige kursnoteringer på olie egentlig er.
>>
>
> At få folk til at fatte alvoren.


Alvoren er der skam. Jeg ville være en million gange mere bekymret hvis ikke
DK var et olieproducerende land.

/F




Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 05:38

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
news:4835e232$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Alvoren er der skam. Jeg ville være en million gange mere bekymret hvis
> ikke DK var et olieproducerende land.
>

For pokker da. Tror du at Danmark, isoleret set, kan holde fast i den
økonomiske vækst i en global Verden når nedturen kommer? I øvrigt kan jeg
fortælle dig at Danmark er nettoexportør af olie i ca. 3 år endnu. Vores
olieproduktion HAR nemlig peaket. Det gjorde den i 2004 og for øjeblikket
daler produktionen med ca. 15% p.a.

mvh.
Kim Frederiksen


Frank Leegaard (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-05-08 06:26

Kim Frederiksen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
> news:4835e232$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Alvoren er der skam. Jeg ville være en million gange mere bekymret
>> hvis ikke DK var et olieproducerende land.
>>
>
> For pokker da. Tror du at Danmark, isoleret set, kan holde fast i den
> økonomiske vækst i en global Verden når nedturen kommer? I øvrigt kan
> jeg fortælle dig at Danmark er nettoexportør af olie i ca. 3 år
> endnu. Vores olieproduktion HAR nemlig peaket. Det gjorde den i 2004
> og for øjeblikket daler produktionen med ca. 15% p.a.

og du tror ikke at Maersk og de andre olieproducenter kan finde ud af at
"holde igen* på produktionen, men producerer på livet løs, selvom en 10 års
knægt kan analysere sig frem til at en sådan adfærd er dumt, når alle ved at
olieprisen kun tager een retning?

Din naivitet overgår dine tvangstanker

/F




Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 06:51

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
news:4836555f$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> og du tror ikke at Maersk og de andre olieproducenter kan finde ud af at
> "holde igen* på produktionen, men producerer på livet løs, selvom en 10
> års knægt kan analysere sig frem til at en sådan adfærd er dumt, når alle
> ved at olieprisen kun tager een retning?
>
> Din naivitet overgår dine tvangstanker
>

Lad nu være med at gøre dig endnu dummere end du er. Hvis producenterne
holder igen med produktionen, stiger priserne endnu mere, til stor skade for
den vestlige verden. Vi lever i en global økonomi. Er det for svært at rumme
det?

/Kim


Frank Leegaard (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-05-08 10:36

Kim Frederiksen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
> news:4836555f$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> og du tror ikke at Maersk og de andre olieproducenter kan finde ud
>> af at "holde igen* på produktionen, men producerer på livet løs,
>> selvom en 10 års knægt kan analysere sig frem til at en sådan adfærd
>> er dumt, når alle ved at olieprisen kun tager een retning?
>>
>> Din naivitet overgår dine tvangstanker
>>
>
> Lad nu være med at gøre dig endnu dummere end du er. Hvis
> producenterne holder igen med produktionen, stiger priserne endnu
> mere, til stor skade for den vestlige verden. Vi lever i en global
> økonomi. Er det for svært at rumme det?
>
Vrøvl Kim. Når den 10 årige dreng bliver 15 får han at vide noget om
begrebet priselasticitet.

Olieprisen kan sagtens stige uden at sætte verdensøkonomi i stå (i
særdeleshed den vestlige)

/F




Per Hagemann (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 23-05-08 11:34


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:48364a20$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> For pokker da. Tror du at Danmark, isoleret set, kan holde fast i den
> økonomiske vækst i en global Verden når nedturen kommer?

Den økonomiske fare ligger i at Danmark har knyttet sig til USA, som nok vil
blive hårdt ramt af en recession. Hvis der opstod en global økonomisk krise,
altså også i Asien, ville forbruget af olie automatisk dale. Og produktionen
af olie har hidtil været stigende i alle år undtaget 1974.


Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 11:37

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
news:48369d91$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Den økonomiske fare ligger i at Danmark har knyttet sig til USA, som nok
> vil blive hårdt ramt af en recession. Hvis der opstod en global økonomisk
> krise, altså også i Asien, ville forbruget af olie automatisk dale. Og
> produktionen af olie har hidtil været stigende i alle år undtaget 1974.

Forkert. Den globale olieprodukion har peaket i maj 2005. For ikke
OPEC-lande kom peaket i 2004 og for enkelte landes vedkommende langt
tidligere. USA peakede i 70'erne. Danmark og Norge i 2004.

mvh.
Kim Frederiksen


Per Hagemann (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 23-05-08 22:32


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:48369e50$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Forkert. Den globale olieprodukion har peaket i maj 2005. For ikke
> OPEC-lande kom peaket i 2004 og for enkelte landes vedkommende langt
> tidligere. USA peakede i 70'erne. Danmark og Norge i 2004.
>

Lad os se tallene for 2005, 2006, 2007.

I følgende tabel http://www.geohive.com/charts/en_oilprod.aspx er
produktionen minimalt højere i 2006 end i 2005. Hvis Saudi-Arabien ikke
havde begrænset sin produktion efter olieprisens styrtdykken, ville der dog
have været en pæn produktionsstigning i 2006.


Jan Kronsell (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 23-05-08 09:04

Kim Frederiksen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> news:483567a7$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Til gengæld savner jeg, at Kim måske forklarer, hvad has mål at
>> opgive daglige kursnoteringer på olie egentlig er.
>>
>
> At få folk til at fatte alvoren.
>
Jeg tror nok foljk har fattet alvoren. Hvad så? Skal vi nu rejse os og i
fælles flok nægte at betale de højere oliepriser, strejke eller hvad
forventer du?

Jan



Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 09:16

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
news:48367a3b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg tror nok foljk har fattet alvoren. Hvad så? Skal vi nu rejse os og i
> fælles flok nægte at betale de højere oliepriser, strejke eller hvad
> forventer du?
>

Jeg forventer som sådan ikke noget. Jeg håber bare i det mindste at råbe
nogle op.

CNN har en temauge om emnet hele næste uge.

mvh.
Kim Frederiksen


Frank Leegaard (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-05-08 10:39

Kim Frederiksen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> news:48367a3b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Jeg tror nok foljk har fattet alvoren. Hvad så? Skal vi nu rejse os
>> og i fælles flok nægte at betale de højere oliepriser, strejke eller
>> hvad forventer du?
>>
>
> Jeg forventer som sådan ikke noget. Jeg håber bare i det mindste at
> råbe nogle op.
>
> CNN har en temauge om emnet hele næste uge.
>
Amerikanerne har et voldsomt ondt af sig selv. Amaerikanerne havde ondt af
sig selv i sluthalvfemserne da de i Californien hvor jeg var derovre betalte
cirka en fjerdedel af det vi gjorde for benzin.

De troede derudover at jeg var en fantast når jeg fortalte dem om priserne i
europa på brændstof.

Amerikanerne har kun rigtigt godt af et wakeup call.

/F




Lars (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-05-08 11:06

> Amerikanerne har kun rigtigt godt af et wakeup call.

Om ikke på det her område, så i hvert fald på mange andre! Mage til ignorant
befolkning skal man lede længe efter...

/Lars



Martin Larsen (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 23-05-08 11:58

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4836971f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Amerikanerne har kun rigtigt godt af et wakeup call.
>
> Om ikke på det her område, så i hvert fald på mange andre! Mage til
> ignorant befolkning skal man lede længe efter...
>

Jae - danskerne er meget kloge. Betaler gladeligt 3 gange mere for olien end
den koster...

Mvh
Martin


Lars (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-05-08 20:22


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4836a31b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4836971f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Amerikanerne har kun rigtigt godt af et wakeup call.
>>
>> Om ikke på det her område, så i hvert fald på mange andre! Mage til
>> ignorant befolkning skal man lede længe efter...
>>
>
> Jae - danskerne er meget kloge. Betaler gladeligt 3 gange mere for olien
> end den koster...

Gladeligt?

/Lars



Jens Bruun (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-05-08 14:37

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4836971f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Om ikke på det her område, så i hvert fald på mange andre! Mage til
> ignorant befolkning skal man lede længe efter...

Ja. Utroligt, at denne ignorante befolkning står bag stor set al betydende
innovation på denne klode, og at denne nation af ignoranter igen og igen
formår at rage kastanierne ud for resten af verden, når vi andre fucker det
hele op.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Lars (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-05-08 20:22


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4pOdnb7DrcDuVavVnZ2dnUVZ8gOdnZ2d@giganews.com...
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4836971f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Om ikke på det her område, så i hvert fald på mange andre! Mage til
>> ignorant befolkning skal man lede længe efter...
>
> Ja. Utroligt, at denne ignorante befolkning står bag stor set al betydende
> innovation på denne klode, og at denne nation af ignoranter igen og igen
> formår at rage kastanierne ud for resten af verden, når vi andre fucker
> det hele op.

Hvornår?

/Lars



Jens Bruun (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-05-08 20:27

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48371969$0$90273$14726298@news.sunsite.dk

> Hvornår?

Er du professionel dum - eksempelvis lærer - eller spiller du bare?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Lars (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-05-08 21:25


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:G-mdnTrreLjxh6rVnZ2dnUVZ8uadnZ2d@giganews.com...
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48371969$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Hvornår?
>
> Er du professionel dum - eksempelvis lærer - eller spiller du bare?

Har du ingen eksempler? Sidder du bare og råber op for at få opmærksomhed?

/Lars



Jens Bruun (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-05-08 21:35

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48372806$0$90268$14726298@news.sunsite.dk

> Har du ingen eksempler?

Nej. Det overlader jeg til den normaltbegavede selv at finde frem til.

> Sidder du bare og råber op for at få
> opmærksomhed?

Nej. Hvorfor kommer du dog på den idé?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Lars (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 24-05-08 21:15


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ecKdnevnfLXlt6rVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48372806$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Har du ingen eksempler?
>
> Nej. Det overlader jeg til den normaltbegavede selv at finde frem til.

Så du har altså ingen eksempler til at bakke din påstand op.

/Lars



Jan Kronsell (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 23-05-08 11:45

Kim Frederiksen wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> news:48367a3b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Jeg tror nok foljk har fattet alvoren. Hvad så? Skal vi nu rejse os
>> og i fælles flok nægte at betale de højere oliepriser, strejke eller
>> hvad forventer du?
>>
>
> Jeg forventer som sådan ikke noget. Jeg håber bare i det mindste at
> råbe nogle op.
>
> CNN har en temauge om emnet hele næste uge.
>
Råbe op til hvad? Jeg har fattet alvoren. Du har råbt mig op. Hvad forventer
du, at jeg skal gøre?

Jan



Jens Bruun (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-05-08 14:35

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
skrev i en meddelelse news:48367d5d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk

> Jeg forventer som sådan ikke noget. Jeg håber bare i det mindste at
> råbe nogle op.

Du er altså opmærksomhedssøgende udover det sædvanlige? For mig at se
tangerer din interesse for at bræge op om oliedagspressen noget sygeligt.

> CNN har en temauge om emnet hele næste uge.

Og hvad så? DR2 har lige haft temauge om Israel. Hvad kan vi bruge det til?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Michael Meidahl Jens~ (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 22-05-08 18:50


"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse


> Du har ret. Who cares.


Ja, for to proletarer som jer kan det sku da være lige meget .



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen





Frank Leegaard (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-05-08 22:16

Michael Meidahl Jensen wrote:
> "Frank Leegaard" skrev i en meddelelse
>
>
>> Du har ret. Who cares.
>
>
> Ja, for to proletarer som jer kan det sku da være lige meget .

At olien tager slut indenfor en overskuelig årrække er velkendt.

Kun den tumpede regering der sidder nu, har ikke villet reagere på det.

Fordi olieprisen stiger ændrer det ikke verden fundamentalt for DK på kort
sigt.

På kort sigt er en høj oliepris endda en fordel for DK-

/F




Zeki (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 22-05-08 22:27

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4835e2ad$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> På kort sigt er en høj oliepris endda en fordel for DK-

Yep! Stigende priser på madvarer, fyringsolie, brændstof, leveringer af
serviceydelser osv osv, er helt klart en fordel for Danmark. Bare ikke for
befolkningen der bor i landet.







Frank Leegaard (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-05-08 22:34

Zeki wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4835e2ad$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> På kort sigt er en høj oliepris endda en fordel for DK-
>
> Yep! Stigende priser på madvarer, fyringsolie, brændstof, leveringer
> af serviceydelser osv osv, er helt klart en fordel for Danmark. Bare
> ikke for befolkningen der bor i landet.

En god del af vores energiforbrug kan sagtens stadigvæk mindskes. Hvorfor
betaler mange hustande stadigvæk for 4000 liter olie, når en ombygning af
huset kunne gøre at de kunne slippe med 1000-1500 liter.

Ombygningen kan sagtens forrente sig selv med "gamle oliepriser"

Incitatmentet mangler.

/F




Martin Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 22-05-08 22:56

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
news:4835e588$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4835e2ad$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> På kort sigt er en høj oliepris endda en fordel for DK-
>
> Yep! Stigende priser på madvarer, fyringsolie, brændstof, leveringer af
> serviceydelser osv osv, er helt klart en fordel for Danmark. Bare ikke for
> befolkningen der bor i landet.
>

Jo, det kommer alle til gode når landet bliver rigere. Det er nok for meget
at vente at et rødfjols forstår det.

Mvh
Martin


Michael Meidahl Jens~ (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 23-05-08 19:09


"Martin Larsen" skrev i en meddelelse


>
> Jo, det kommer alle til gode når landet bliver rigere. Det er >nok for
> meget at vente at et rødfjols forstår det.

Kan godt være at Zeki er rød men noget fjols er han da ikke !?
Han har da en pointe !
Falder prisen på madvare og brænstof , levering af serviceydelser o.s.v ,
når landet engang bliver rigere ??.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen





Martin Larsen (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 23-05-08 21:07

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
news:4837084d$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Larsen" skrev i en meddelelse
>
>
>>
>> Jo, det kommer alle til gode når landet bliver rigere. Det er >nok for
>> meget at vente at et rødfjols forstår det.
>
> Kan godt være at Zeki er rød men noget fjols er han da ikke !?
> Han har da en pointe !
> Falder prisen på madvare og brænstof , levering af serviceydelser o.s.v ,
> når landet engang bliver rigere ??.
>

Ja. DK er fødevare- og olieproducent. Du skal desuden se priserne over et
langt tidsrum, renset for konjunktursvingninger.

Mvh
Martin


Kim Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-05-08 09:31

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
news:slrng3a73q.kvs.haj@pluto.bananas.dk
> Kim Frederiksen wrote:
>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>
> The question is, who cares?

Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv trafik som
endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com


Hans Joergensen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-05-08 10:25

Kim Larsen wrote:
>> The question is, who cares?
> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv trafik som
> endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.

Så må de jo bo tættere på deres arbejde, eller køre i en mere
økonomisk bil, eller køre på cykel..

// Hans
--
....

Kim Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-05-08 10:47

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
news:slrng3aevu.kvs.haj@pluto.bananas.dk
> Kim Larsen wrote:
>>> The question is, who cares?
>> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv
>> trafik som endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.
>
> Så må de jo bo tættere på deres arbejde, eller køre i en mere
> økonomisk bil, eller køre på cykel..
>
> // Hans

Og dem som så ikke umiddelbart har muligheden for at rykke bopæl, dem som
allerede har en økonomisk bil men langt til arbejde, dem som har for langt
til arbejde til at køre på cykel, dem har du følgende råd til (og jeg gør
plads til visdomsordene efter kolon) :




--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com


Hans Joergensen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-05-08 13:49

Kim Larsen wrote:
>> Så må de jo bo tættere på deres arbejde, eller køre i en mere
>> økonomisk bil, eller køre på cykel..
> Og dem som så ikke umiddelbart har muligheden for at rykke bopæl, dem som
> allerede har en økonomisk bil men langt til arbejde, dem som har for langt
> til arbejde til at køre på cykel, dem har du følgende råd til (og jeg gør
> plads til visdomsordene efter kolon) :

Ja så må de jo holde op med at tude..

Hvis nu alle dem der IKKE har behov for at køre i bil til jobbet
holdt op med det kunne det være der ville være billigere olie til
dem der HAR behov for det. Alle her i gruppen der har under 15km til
deres arbejde kan starte fra imorgen for at sætte et godt eksempel.

// Hans
--
....

Kim Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-05-08 17:32

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
news:slrng3aqt2.kvs.haj@pluto.bananas.dk
> Kim Larsen wrote:
>>> Så må de jo bo tættere på deres arbejde, eller køre i en mere
>>> økonomisk bil, eller køre på cykel..
>> Og dem som så ikke umiddelbart har muligheden for at rykke bopæl,
>> dem som allerede har en økonomisk bil men langt til arbejde, dem som
>> har for langt til arbejde til at køre på cykel, dem har du følgende
>> råd til (og jeg gør plads til visdomsordene efter kolon) :
>
> Ja så må de jo holde op med at tude..
>
> Hvis nu alle dem der IKKE har behov for at køre i bil til jobbet
> holdt op med det kunne det være der ville være billigere olie til
> dem der HAR behov for det. Alle her i gruppen der har under 15km til
> deres arbejde kan starte fra imorgen for at sætte et godt eksempel.

Hvad blev der af visdomsordene ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com


Ukendt (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 19:42

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:jehZj.39863$EH5.17334@newsfe30.ams2...
>
> Hvad blev der af visdomsordene ?
>

Ja dem venter jeg også spændt på.

mvh.
Kim Frederiksen


N_B_DK (22-05-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-05-08 12:37

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:EbaZj.39838$EH5.35987@newsfe30.ams2

> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv trafik
> som endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.

Hvis det bare var de to områder, men olie bruges jo alle steder :/

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


kim.frederiksen@gmai~ (22-05-2008)
Kommentar
Fra : kim.frederiksen@gmai~


Dato : 22-05-08 07:32

On 22 Maj, 10:31, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>
> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv trafik som
> endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.
>

Det handler om vores civilisaition i sidste ende. Oliemangel vil
medføre stor hungersnød og fattigdom i Verden. I tusindvis af firmaer
vil gå konkurs med millioner af arbejdsløse til følge.

mvh.
Kim Frederiksen

Hans Joergensen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-05-08 15:39

kim.frederiksen@gmail.com wrote:
>> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv trafik som
>> endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.
> Det handler om vores civilisaition i sidste ende. Oliemangel vil
> medføre stor hungersnød og fattigdom i Verden. I tusindvis af firmaer
> vil gå konkurs med millioner af arbejdsløse til følge.

Godt, så gælder det om at holde prisen højt så man ikke løber tør
for hurtigt.

// Hans
--
....

Jan Kronsell (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 22-05-08 15:49

kim.frederiksen@gmail.com wrote:
> On 22 Maj, 10:31, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>>
>> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv
>> trafik som endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.
>>
>
> Det handler om vores civilisaition i sidste ende. Oliemangel vil
> medføre stor hungersnød og fattigdom i Verden. I tusindvis af firmaer
> vil gå konkurs med millioner af arbejdsløse til følge.
>
Hvad synes du så, vi skal gøre ved de hastigt stigende oliepriser?


Jan



Kim Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-05-08 17:39

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:483587b0$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> kim.frederiksen@gmail.com wrote:
>> On 22 Maj, 10:31, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>>>
>>> Os som har motorkøretøjer samt dem som skal køre med kollektiv
>>> trafik som endnu engang kan forudse billetternes himmelflugt.
>>>
>>
>> Det handler om vores civilisaition i sidste ende. Oliemangel vil
>> medføre stor hungersnød og fattigdom i Verden. I tusindvis af firmaer
>> vil gå konkurs med millioner af arbejdsløse til følge.
>>
> Hvad synes du så, vi skal gøre ved de hastigt stigende oliepriser?

Jeg tror at Kim Frederiksen forestiller sig en rask hurtig krig som
naturligvis retfærdiggøres af at vi i vesten er så meget vigtigere og mere
værd at det er rimeligt at myrde en masse mennesker andre steder i verden
for at gavne os selv (energimæssigt). Det er sådan noget der skurer fælt af
begrebet herrrrrrrrrrrrenfolk. Nu må Kim så komme på banen og dementere hvis
jeg tager fejl af alle hans øvrige skriblerier.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com


Ukendt (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 19:41

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:3lhZj.39864$EH5.28885@newsfe30.ams2...
>
> Jeg tror at Kim Frederiksen forestiller sig en rask hurtig krig som
> naturligvis retfærdiggøres af at vi i vesten er så meget vigtigere og mere
> værd at det er rimeligt at myrde en masse mennesker andre steder i verden
> for at gavne os selv (energimæssigt). Det er sådan noget der skurer fælt
> af begrebet herrrrrrrrrrrrenfolk. Nu må Kim så komme på banen og dementere
> hvis jeg tager fejl af alle hans øvrige skriblerier.
>

LOL! Så er du til bage i din sædvanlige rille. En krig for at skaffe olie
til DK er næppe nødvendig idét vi er selvforsynende med olie.

/Kim


Kim Larsen (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 22-05-08 19:50

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
skrev i meddelelsen news:4835be34$0$90276$14726298@news.sunsite.dk
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:3lhZj.39864$EH5.28885@newsfe30.ams2...
>>
>> Jeg tror at Kim Frederiksen forestiller sig en rask hurtig krig som
>> naturligvis retfærdiggøres af at vi i vesten er så meget vigtigere
>> og mere værd at det er rimeligt at myrde en masse mennesker andre
>> steder i verden for at gavne os selv (energimæssigt). Det er sådan
>> noget der skurer fælt af begrebet herrrrrrrrrrrrenfolk. Nu må Kim så
>> komme på banen og dementere hvis jeg tager fejl af alle hans øvrige
>> skriblerier.
>
> LOL! Så er du til bage i din sædvanlige rille. En krig for at skaffe
> olie til DK er næppe nødvendig idét vi er selvforsynende med olie.

Hvordan forklarer du så alle dine øvrige indlæg om emnet ? Dem behøver jeg
vel ikke finde frem...

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com


Jens Bruun (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-05-08 18:58

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:483587b0$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvad synes du så, vi skal gøre ved de hastigt stigende oliepriser?

Skrive sygelige indlæg om oliedagsprisen på usenet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



David Konrad (23-05-2008)
Kommentar
Fra : David Konrad


Dato : 23-05-08 15:21

Hans Joergensen wrote:
> Kim Frederiksen wrote:
>> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>
> The question is, who cares?

Tja - dem med ikke så mange penge, der presses af prisstigninger som følge
af den nye spekulationsform der har olie og fødevarer i fokus?

I modsætning til tidligere, hvor man kunne trække på skuldrene, sker der jo
nemlig det, når priserne på olie stiger, at priserne på fødevarer stiger
ikke blot proportionalt men noget der ligner exponentielt ift olieprisen.

Førhen fulgte priserne på fødevarer blot transportudgifterne - nu spekuleres
der i, at transportudgifterne stiger, og det gør fødevarerne dyrere.

Der er ikke mangel på hverken olie eller mad - alligevel stiger priserne.
Det er ikke længere hverken køber eller sælgers marked - det er
spekulanternes marked...



Jan Kronsell (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 22-05-08 09:25

Kim Frederiksen wrote:
> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Og?

Jan



Peter Bang (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 22-05-08 09:35

Kim Frederiksen <kimsnabel-athebindestregcoffeeshoppunktumdk>
skrev:
>135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>
>mvh.
>Kim Frederiksen

Hvordan ser det ud med fiskeinoteringen?


Kim2000 (22-05-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 22-05-08 21:26


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:4834f66d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> 135 dollar denne gang. Det går stærkt nu
>

Og så siger nogle af Marlene kører i samme rille....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste