Olie i ny rekord: 133,31 dollar
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:11

Den gamle rekord blev ikke gammel

/Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 21-05-08 20:30

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
wrote in message news:483473bf$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
> Den gamle rekord blev ikke gammel

De har vel set at Jens Bruun mener den er historisk billig, og skruer
derfor op for prisen, der er jo ingen andre forklaringer på at den
stiger som den gør........

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:42

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> De har vel set at Jens Bruun mener den er historisk billig, og skruer
> derfor op for prisen, der er jo ingen andre forklaringer på at den stiger
> som den gør........

Nu er de i det mindste begyndt at indrømme at det er det fundementale
forhold mellem udbud og efterspørgsel. Denne alt for labre råvareanalytiker
fra Jyske Bank forklarer det i dette klip:

http://borsen.dk/webtv?&clipid=2137&tabtype=okonomi

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:46

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:48347b0e$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu er de i det mindste begyndt at indrømme at det er det fundementale

fundementale = fundamentale

/Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 21-05-08 21:14

wrote in message news:48347b0e$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
> forhold mellem udbud og efterspørgsel. Denne alt for labre
> råvareanalytiker fra Jyske Bank forklarer det i dette klip:

LOL så hun forventer at niveauet ender på det vi har nu, nu er jeg godt
nok ikke analytiker for Jyske bank, men er nu 99% sikker på at prisen
fortsætter med at stige.

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-05-08 00:44

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> LOL så hun forventer at niveauet ender på det vi har nu, nu er jeg godt
> nok ikke analytiker for Jyske bank, men er nu 99% sikker på at prisen
> fortsætter med at stige.

99% sikker må du hellere ændre til 50% sikker, da ingen eksperter hidtil har
kunnet forudsige olieprisens udvikling.

Der er selvfølgeligt et stort efterspørgselspres, som jeg tror hidrører fra
den konstant stigende skibs- og flytransport til og fra Indien og Kina.
Netop i skibe og fly kan olie ikke umiddelbart erstattes som drivmiddel,
medmindre Danmark som på landjorden begynder at give enorme tilskud til
vinddrevne skibe.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-05-08 01:52

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> 99% sikker må du hellere ændre til 50% sikker, da ingen eksperter
> hidtil har kunnet forudsige olieprisens udvikling.

Det skyldes nok mest de ikke evner at forestille sig at olien før eller
siden slipper op, så nej jeg fastholder de 99% (men håber da jeg tager
fejl, men intet logisk antyder jeg tager fejl)

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-08 20:48

> men intet logisk antyder jeg tager fejl)

Al empiri pga. dine skriblerier antyder, at du (også her) tager fejl.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 21-05-08 21:11

> De har vel set at Jens Bruun mener den er historisk billig, og skruer
> derfor op for prisen, der er jo ingen andre forklaringer på at den stiger
> som den gør........

Det er sandelig godt at jeg fik købt aktier i Esso .