Danmark er verdens næstmest fredelige sted~
Fra : Michael Weber

Dato : 20-05-08 22:17

http://politiken.dk/indland/article511258.ece
---------------------------------------
"Danmark rykker op
Danmark er rykket to pladser op på det såkaldte globale fredsindeks,
som blev sammensat for første gang i fjor.

Fredsindekset er baseret på en bred vifte af indikatorer,
som måler et lands grad af fred både hjemme og ude. Blandt
indikatorerne er landenes deltagelse i FN-operationer og
voldskriminaliteten.

Efter Island og Danmark følger Norge, New Zealand og Japan.

USA ligger nede på en plads som nummer 97, mens Rusland er
nummer 131 blandt de 140 undersøgte lande. "
---------------------------------------

Det er ikke så ringe endda. :)

Fra : Michael Weber

Dato : 20-05-08 22:43

Michael Weber wrote:
> [...]
>
> USA ligger nede på en plads som nummer 97, mens Rusland er
> nummer 131 blandt de 140 undersøgte lande. "

Fandt lige listen:
http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/rankings/2008/

med tallene for Danmark:
http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/denmark/2008/

Fra : @

Dato : 21-05-08 13:11

On Tue, 20 May 2008 23:43:15 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

> [...]

jo endda særdelses ringe

>Fandt lige listen:
>http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/rankings/2008/
>
>med tallene for Danmark:
>http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/denmark/2008/

en af indikatorerne er antal personer i fængsel -
hvor stort antal trækker i negativ retning

det vil sige at lande som lader forbryderne gå løs faktisk kan få en
høj score for dette

hvorimod lande som vælger at indespærre f.eks. voldsforbrydere meget
længe for at beskytte borgenere får en lav score

en sådan liste/undersøgelse er ikke de bits værd de fylder på
harddisken

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Santa Claus

Dato : 23-05-08 21:00

@ wrote:

> [...]
>
> hvorimod lande som vælger at indespærre f.eks. voldsforbrydere meget
> længe for at beskytte borgenere får en lav score

Så er det 100% sikkert derfor DK ligner et fredeligt land, men ikke er
det. I USA er man hård og kontant og politiet og domstolene er
effektive. I DK er både politi pissedovne og domstole blødsødne og
langsomme, hvorefter kun de allerhårdeste kriminelle (gengangere) kommer
i spjældet.

Er DK virkeligt så fredeligt i virkeligheden? Gu' er det ej. Der er
ballade i byerne hver eneste weekend med slagsmål og hash/stof-handler
på hvert eneste diskotek, men politiet gør jo ikke en skid medmindre man
ligefrem står og tilbyder dem noget... For meget papir-arbejde og få
ressourcer siger de.

Ih, ja, hvor er DK dog fredeligt. Ingen begår nogen ulovligheder eller
vold/kriminalitet: Faktum er: Næsten ingen bliver taget og dømt for det
men det betyder ikke at vi ikke på lige fod med alle andre lande har
problemerne. Og de unge teenagere i DK der drikker sig fulde allerede
som 13-14 årige og begår ungdomskriminalitet er værre end andre unge.

For kort tid siden blev en pige dræbt af sin eks-kæreste. Hun havde
ringet til politiet vistnok forrige weekend og politiet kom ud
(nordjylland). Jeg mener det så var denne weekend det samme skete - hun
ringede - politiet kom ikke - hun blev dræbt...

I fjernsynet udtalte et pansersvin: "Nu må vi lige finde ud af hvad der
gik galt - var det kommunikationen eller var det noget andet? Før det er
afklaret, kan vi ikke placere noget ansvar"...

Mage til latterligt vås... Sikke fredelige vi er (NOT!)...

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-05-08 23:07

Michael Weber skrev den 20-05-2008 23:16:
> http://politiken.dk/indland/article511258.ece
> Det er ikke så ringe endda. :)

Tja, hvis man skulle tro de alterntivhudpigmenterings-forskrækkede her i
gruppen, så må det da virkelig stå slemt til i andre lande.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 20-05-08 23:14

Carsten Riis wrote:

> Tja, hvis man skulle tro de alterntivhudpigmenterings-forskrækkede
> her i gruppen, så må det da virkelig stå slemt til i andre lande.

Yup...frag-vest og pansret mandskabsvogn må være standard-udstyr
for en lille shoppingtur med familien til Otto Duborg for den
gruppering af personager.
:)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-05-08 23:17

On Wed, 21 May 2008 00:07:15 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Tja, hvis man skulle tro de alterntivhudpigmenterings-forskrækkede her i
>gruppen, så må det da virkelig stå slemt til i andre lande.

Hvem herinde er "alterntivhudpigmenterings-forskrækkede"...???

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-05-08 23:24

S. A. Thomsen skrev den 21-05-2008 00:17:

> Hvem herinde er "alterntivhudpigmenterings-forskrækkede"...???

Tja, lad mig se: alle dem som beskylder andre for at være sosser,
humanister og andre af det danske sprogs mindre pæne gloser man bruger
om folk, som tilfældigvis er uenig med dem som bruger ekstrabladet og
tilsvarende sensationsmedie som kilder for deres påstande.

Ingen nævnt, ingen glemt.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 21-05-08 06:30

On Wed, 21 May 2008 00:23:55 +0200, Carsten Riis

> [...]
>om folk, som tilfældigvis er uenig med dem som bruger ekstrabladet og
>tilsvarende sensationsmedie som kilder for deres påstande.

Altså ALLE....

Men, hvad har det med "alterntivhudpigmenterings-forskrækkede" at
gøre...???

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-08 17:56

"Carsten Riis" skrev i en meddelelse

> Tja, lad mig se: alle dem som beskylder andre for at være >sosser,
> humanister og andre af det danske sprogs mindre pæne gloser >man bruger om
> folk,

Ja det er heller ikke pænt !, højrefjolser , de uuddannede DF'er
nazier og hvad har vi .
Dem glemte du nok i farten ..........

>som tilfældigvis er uenig med dem som bruger ekstrabladet og tilsvarende
>sensationsmedie som kilder for deres påstande.

Ekstrabladet lyver !! , og løgnhistorierne bliver brugt til vilde påstande
som heller ikke er sande.
Utroligt , så mange sager hver uge !? og de er alle løgn og påstande.
Men måske mere påfaldne , når man tilfældigvis ikke er enige med gruppen's
frelste "rigtige" mennesker , ja så er man uinteligent.

> Ingen nævnt, ingen glemt.

nemmerlig....

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 08:23

Carsten Riis wrote:

> Tja, hvis man skulle tro de alterntivhudpigmenterings-forskrækkede
> her i gruppen, så må det da virkelig stå slemt til i andre lande.

Bortset fra, at der vist ikke findes sådanne i gruppen, - har du så bemærket
hvor mange tusinder er blevet dræbt i det fredelige Thailand, de sidste år?
Har du set hvor mange indvandrere der er blevet slagtet i modellandet
Sydafrika den sidste uge, - foruden deres sædvanlige 50 mord om dagen?
Ved du hvor megen vold der er i England, og i Frankrig?
Ved du at skoler udsættes for påsatte brande i Sverige hver eneste uge året
rundt?

Vi SKAL glæde os over harmonien i Danmark, og forsøge at holde på den!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-05-08 23:10

On Tue, 20 May 2008 23:16:57 +0200, "Michael Weber"
> [...]

>USA ligger nede på en plads som nummer 97, mens Rusland er
>nummer 131 blandt de 140 undersøgte lande. "

Det får du aldrig de venstresnoede klaphatte til at tro på... )

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-05-08 23:26

S. A. Thomsen skrev den 21-05-2008 00:09:

> Det får du aldrig de venstresnoede klaphatte til at tro på... )

Tilgengæld: socialdemokrater, radikale, SF'ere og enhedslisten gør
naturligvis.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 21-05-08 01:26

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> Tilgengæld: socialdemokrater, radikale, SF'ere og enhedslisten gør
> naturligvis.

Ja i deres optik ville der ingen problemer være, om vi så havde
tilstande som i sydafrika.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 21-05-08 06:31

On Wed, 21 May 2008 00:25:53 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Tilgengæld: socialdemokrater, radikale, SF'ere og enhedslisten gør
>naturligvis.

LOL... Prøv at få Wilstrup til at indrømme at Danmark er det
næst-fredeligste land i verden....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-05-08 13:41

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Det får du aldrig de venstresnoede klaphatte til at tro på... )

Du må fortælle os klaphatte, hvorfor et uafhængigt, internationalt
analyseinstitut har interesse i at sprede den opfattelse i lige netop
Danmark, at landet er langt fredeligere end Dansk Folkeparti mener.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 21-05-08 14:45

On Wed, 21 May 2008 14:40:31 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Du må fortælle os klaphatte, hvorfor et uafhængigt, internationalt
>analyseinstitut har interesse i at sprede den opfattelse i lige netop
>Danmark, at landet er langt fredeligere end Dansk Folkeparti mener.

Det er sgu nok en konspiration, lavet af CIA... ))))))))))

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-08 08:07

> Det er sgu nok en konspiration, lavet af CIA... ))))))))))

Hvornår begynder du at argumentere FOR dine egne standpunkter?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-05-08 09:00

On Thu, 22 May 2008 09:06:48 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Hvornår begynder du at argumentere FOR dine egne standpunkter?

At du begynder at antyde en konspiration mht. at resultatet bliver
offentliggjort præcis nu, er DIT (mentale) problem....

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-08 18:10

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Du må fortælle os klaphatte, hvorfor et uafhængigt, >internationalt
> analyseinstitut har interesse i at sprede den opfattelse i lige >netop
> Danmark, at landet er langt fredeligere end Dansk Folkeparti >mener.

Nå , nu er det så kun DF der mener at straffen for grov kriminalitet skal
skærpes !.
Kun DF går ind for øget overvågning i det off rum o.s.v

Der har ikke været bred opbakning på tinge til flere af de tiltag vi har set
de senere år som svar på den stigende kriminalitet ?.

De undersøgelser der har været fremme om Danskernes opfattelse af om der er
kommet mere kriminalitet til , dem
springer vi også lige elefant hen over .
Disse undersøgelser passer nemlig ikke ind i din og andres
evendelige krig mod DF.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-05-08 08:11

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message
> [...]
> er kommet mere kriminalitet til , dem
> springer vi også lige elefant hen over .
>
> Disse undersøgelser passer nemlig ikke ind i din og andres

Tilbage står så det uimodsagte faktum, at Danmark er et af de fredeligste
lande i verden. Og så kan man jo begynde at spørge, hvorfor nogle partier
mener, at det forholder sig omvendt.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-05-08 09:04

On Thu, 22 May 2008 09:10:39 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Tilbage står så det uimodsagte faktum, at Danmark er et af de fredeligste
>lande i verden. Og så kan man jo begynde at spørge, hvorfor nogle partier
>mener, at det forholder sig omvendt.

Suk.... En typisk venstresnoet løgnehistorie...

Det er der jo heller IKKE nogen partier der gør...

At andre lande har det værre end os, bliver Danmark da ikke et
fredeligt paradis af....

Fra : @

Dato : 22-05-08 11:40

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

>Tilbage står så det uimodsagte faktum, at Danmark er et af de fredeligste
>lande i verden.

hvor finder du det faktum?

et "analyse"-firma opstiller nogel helt tåbelige subjektive kriterier
og laver en analyse

det kan aldrig godtages som faktum

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-05-08 19:51

> [...]

> lande i verden. Og så kan man jo begynde at spørge, hvorfor >nogle partier

Det kunne jo være at nogle partier blot ønsker at Danmark skal blive ved med
at være et af de fredeligste lande i verden ..

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 20:21

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> fredeligste lande i verden. Og så kan man jo begynde at spørge,
> hvorfor nogle partier mener, at det forholder sig omvendt.

Hvilke partier mener det?

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 21-05-08 12:06

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> USA ligger nede på en plads som nummer 97, mens Rusland er
> nummer 131 blandt de 140 undersøgte lande. "

Det er de lande hvor folk er mest ligegyldige og pumpede fulde
af medicinalindustriens lort der ligger øverst på listen!

Det kunne være man skulle investere lidt i Lundbeck igen
og tjene lidt penge på at ødelægge nogle menneskeliv!

Kan man investere i Scientology? så man kan tjene lidt på
vragene når medicinalindustrien har suget livet ud af dem?

/Pnic