Danmark er multikulturelt
Fra : Maz Spork

Dato : 18-05-08 04:37

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/05/18/122120.htm

Haarder viser sig fra sin positiv sider. Roser til den del af V, der
stadig har anstændighed. Og en typiskhed fra DF, hvis
uddannelsesordfører fører social- og fremmedpolitik.

-- maz

Fra : Malene P

Dato : 18-05-08 12:18

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/05/18/122120.htm

>Haarder viser sig fra sin positiv sider.

Hmm var det ikke netop det, de løgnagtige politikere en gang lovede, at vi
IKKE skulle være?

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 19-05-08 13:13

Malene P <malenekors@hotmail.com> skrev:

>"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i
> [...]

Synes vi skal lade det stå lidt endnu :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-08 12:20

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
[...]

-----------

Man kunne også kalde det et dhimmi-samfund eller apartheidsamfund. Det er
bare åhh så skønt

Mvh
Martin

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 17:38

[...]

Hvis du synes det er så glimrende, hvilken kultur er det så indvandrerne
skal integrere sig i? "De skal integreres!"-I hvad spørger jeg. De kommer
med en kultur her til landet. I følge "Robespierre's" udtalelse så kan de jo
bare beholde deres forestillinger hvis vi har flerkultur eller multikultur!

Jens

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-05-08 19:07

"Jens "Lyrik" Bech" skrev i en meddelelse

> [...]
> med en kultur her til landet. I følge "Robespierre's" udtalelse så >kan de
> jo bare beholde deres forestillinger hvis vi har flerkultur eller

Det er vist desværre den slags den god Maz kommer i tanke om bagefter.
Hvis ikke man skal integrere ind i en kultur , hvad skal man så ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 14:57

On May 19, 8:42 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> hukommelsen

oki dokey - så er det nok bare en and

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 22:13

Maz Spork wrote:

> oki dokey - så er det nok bare en and

Du kan jo ikke huske noget som helst der modsiger dine fordomme, right?

Jeg kan også huske advarslen.

Du mener vel heller ikke der er forfølgelse af jøder i den muslimske
verden, - for vi kan ikke lægge en tabel på bordet med 17 sekunders varsel?

85% af verdens muslimer går ind for at loven skal bygges på sharia, og
oftest MERE sharia end der er nu, - hvor står det mon?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 19-05-08 22:51

On Mon, 19 May 2008 13:57:09 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>oki dokey - så er det nok bare en and

Nej, jeg kan også huske at have læst det for et par år siden... Mener
det var i forbindelse med angreb på jødernes synagoge, men er ikke
sikker...

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 07:16

S. A. Thomsen wrote:

> Nej, jeg kan også huske at have læst det for et par år siden... Mener
> det var i forbindelse med angreb på jødernes synagoge, men er ikke
> sikker...

Sådanne angreb kan Spork ikke huske, der nogensinde har været.

Fra : @

Dato : 20-05-08 10:32

On Mon, 19 May 2008 23:51:11 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Nej, jeg kan også huske at have læst det for et par år siden... Mener
>det var i forbindelse med angreb på jødernes synagoge, men er ikke
>sikker...

Maz Spork vil ikke erkende at virkeligheden viser at muhamednaere er
en bande voldelige racsister

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : @

Dato : 20-05-08 10:29

wrote:

>oki dokey - så er det nok bare en and

du kan jo gøre forsøget

ifør dig ortodoks jødisk påklædning og gå en tur på Nørrebro

eller blot tag en hvid T-shirt med blå Davids-stjerne på og gå en tur
sammesteds

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 01:42

On May 20, 5:50 pm, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Knockout....!!!!!

Ha, ha, ha. På ingen måde. Henvisninger til norske nationalistiske
sider var ikke lige hvad jeg havde tænkt mig. Men pyt, pyt.

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 19:03

On May 21, 2:48 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> i forbindelse med oplysninger om overfald på jøder
> spurgte Maz Spork:

> jo det er meget rimeligt
>
> DU anstillede dig tvivlende angående muhamedansk voldelig
> antisemitisme i DK (den findes værre i andre europæiske lande)

Hvor gjorde jeg det? Find det lige frem.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-05-08 04:57

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Hvor gjorde jeg det? Find det lige frem.

Få nu for fanden lidt hår på brystet og stå ved dine latterlige udsagn.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : @

Dato : 22-05-08 11:36

On Wed, 21 May 2008 18:02:31 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Hvor gjorde jeg det? Find det lige frem.

er gjort, kan du end ikke huske hvad du selv har postet i gruppen

<<<<<<<

<<<<<<

Fra : @

Dato : 22-05-08 11:38

wrote:

>Hvor gjorde jeg det? Find det lige frem.

læs længere oppe i dette indlæg

er du virkelig så sølle?

DU anstillede dig tvivlende angående muhamedansk voldelig
antisemitisme i DK (den findes værre i andre europæiske lande)

du fik beviserne

men du vælger alså fortsat at være lige faktafornægtende

hvad med bare at klappe i og erkende at med den massive muhamedanske
kolonisering af Europa så er jødeforfølgelsen fulgt med

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-05-08 19:01

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

>Haarder viser sig fra sin positiv sider. Roser til den del af V, >der
>stadig har anstændighed. Og en typiskhed fra DF, hvis
>uddannelsesordfører fører social- og fremmedpolitik.

Altså Maz , ud over at det er en tårn i øjet på DF og dermed
en fornøjelse for dig .

Hvad er det så der er så godt ved det multikulturelle samfund ?.

Er det Kebab brødene eller det faverige fra fjerne lande ?

Vi taler jo her om Kultur og ikke arbejdskraft !, så hvilke kulturelle
fordele er der for Danmark. ????

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Maz Spork

Dato : 18-05-08 23:21

On May 18, 8:06 pm, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Det er vist desværre den slags den god Maz kommer i tanke om bagefter.
> Hvis ikke man skal integrere ind i en kultur , hvad skal man så ?.

Nix. Jeg hylder Haarder for at sige sandheden. Vi kan godt diskutere
integration i stedet for, men at fornægte, at vi lever i et
tværkulturelt samfund er ikke nogen løsning på noget.

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 09:16

> Nix. Jeg hylder Haarder for at sige sandheden. Vi kan godt diskutere
> integration i stedet for, men at fornægte, at vi lever i et
> tværkulturelt samfund er ikke nogen løsning på noget.

Nu ikke lave om på det. Tværkulturelt må være noget andet. Multikulturelt
var ordet!

Los Angeles er stedet hvor man kan se mutikulturalismen i fuld flor - det er
der vi er på vej hen: De rige har deres område, negrene har deres,
mexikanerne, japanerne osv. Når man går ind i det mexikanske område, kan man
være sikker på ikke at blive forstået. Skiltene er på spansk. De tager
derimod imod dollars.

Når man kommer hjem til Beverly Hills, bliver man forklaret at "Det må man
fandme ikke. Det er for farligt! Og får historien om at da Rodney King i
1992 forårsagede omfattende uroligheder i South Central Los Angeles, var der
en enkelt bil med 4 sorte unge mennesker, der for første gang i deres liv
var uden for "ghettoen" og ville op og se Beverly Hills. Det er
multikulturalisme. Og en gang i mellem er man turister hos hinanden.

Er det det vi er på vej mod: Multikulturaliste. Vi her, dem der, de andre
der! Nørrebro muslimsk med arabisk som talesprog og arabisk tekst i
forretningsvinduerne og indgangsforbud for vantro?

Hilsen ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 20-05-08 00:18

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 08:02

Maz Spork wrote:

> Men så kom da med en reference. Jeg vil rigtig gerne se det.

Du kan sgu da lige så godt selv google, som folk med hukommelse kan? Første
angreb på synagogen kom for vel 30 år siden, - plus på et jødisk plejehjem.

Ved du heller ikke hvordan jøder dagligt bliver fremstillet i den muslimske
verden?

Da jeg var lærer på en muslimsk skole for æoner af år siden var skældsord
nummer ét blandt børnene "jøde", nummer to var "hund" dvs "kalb". Nu er
disse børn blevet voksne, og søde ?
Hvilket minder mig om at jeg kom ud for flere grupper unge med
"wallah"-sprog på et S-tog fra Nørrebro i går, - larm og høj musik, samt
ustandselig spytten på gulvet som i den tredje verden, - hvor ER det
vidunderligt med noget "flerkulturelt".

Det er iøvrigt umuligt at undervise i folkeskoler med mange muslimske
elever, om noget der har med "jøder" at gøre, det er livsfarligt, og man har
droppet det flere steder.

Nå, men vi må jo vænne os til det, - toget ER kørt, siger de kloge.

Fra : Maz Spork

Dato : 22-05-08 08:22

On May 22, 12:36 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> Har du en reference?
> oki dokey - så er det nok bare en and
> Men så kom da med en reference. Jeg vil rigtig gerne se det.

Jeg kan huske alt. Men du drejede det hen på ekstreme grupper.

Fra : @

Dato : 22-05-08 23:50

On Thu, 22 May 2008 07:22:06 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Jeg kan huske alt. Men du drejede det hen på ekstreme grupper.

hvor?

¨
hvem er det nu der fordrejer?

du anstillede dig tvivlende overfor det faktum at jøder er blevet
advaret mod at skilte med at de er jøder

du blev præsenteret for fakta

Fra : Maz Spork

Dato : 22-05-08 08:24

On May 22, 12:38 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> læs længere oppe i dette indlæg

Det handlede ikke om jøder før du kastede det ind fra højre. Og dine
referencer handler om ekstremister over for hinanden. Næppe noget
grundlag for generalisering, skulle man mene.

> hvad med bare at klappe i og erkende at med den massive muhamedanske
> kolonisering af Europa så er jødeforfølgelsen fulgt med

Der hopper kæden af.

Fra : @

Dato : 22-05-08 23:52

On Thu, 22 May 2008 07:23:53 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Det handlede ikke om jøder før du kastede det ind fra højre.

og

det var stadigvæk dig der ikke ville tro at jøder blev advaret mod at
skilte med at de var jøder

du fik bevis for at det var tilfældet

Fra : Maz Spork

Dato : 20-05-08 09:01

Fra : @

Dato : 20-05-08 16:45

On Tue, 20 May 2008 08:01:20 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Det var ikke påstanden. Kom nu bare med en reference - ellers er det
>bare fordomme.

god læselyst

måske er det dig der skal af med nogle fordomme

http://mavepusteren.blogspot.com/2006/09/over-stregen_26.html

http://ajnorge.0catch.com/Verdenrundt/Dkantisemitt.htm

<<<<<<
http://avisen.dk/blogs/hansenmch/toer-gaa-joedisk-kalot-koebenhavn-030408.aspx
Efter anden verdenskrig troede alle at det ikke kunne ske igen. Og det
er ironisk nok også med henvisning til 1930ernes uhyggelige nazisme –
og racismetækning at vi har (over-)beskyttet yderligtgående islamiske
retninger i Danmark. Minoriteter skal nemlig beskyttes. For enhver
pris!

Mange af os har imidlertid overset det forhold at den egentlige
minoritet i minoriteten i Danmark nu er blevet jøderne.

På den jødiske skole i København er børnene gemt af vejen bag
kæmpehegn med lås og samtaleanlæg, og der er nu flere steder i landet
hvor jøder ikke længere kan bevæge sig med kalot eller andre jødiske
kendetegn uden at være i overhængende fare. (jo jeg kender godt
historien fer fra pågaden hvor en ung fyr med kalot slipper afsted med
en gåtur. HAn kastede således et enkelt lod i puljen. Han burde
imidlertid prøve øvelsen hver dag i en måned uden at tage sin kalot af
- hvis han altså tør!)

I slutningen af 2003 blev det afsløret at en rapport fra EUMC (EUs
center for overvågning af racisme), der konkluderede at muslimske
indvandrere stod bag en stigning i antallet af angreb og overfald på
jøder og ”jødisk ejet ejendom i Europa, var blevet syltet.

Konklusionen om at en bekymrende anti-semitisme var voksede frem i
Europas store muslimske befolkningsgrupper var ubehagelig læsning, og
det mislykkede forsøg på at gemme rapporten af vejen gav da også
anledning til debat – men øjensynligt ikke refleksion.
<<<<<<<<

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/mn_6474.nsf/VisNyhedInternet?open&serial=TCHN-5AJ9ZE

http://hodja.wordpress.com/2006/10/14/j%C3%B8derne-i-k%C3%B8benhavn-har-det-ikke-godt-for-tiden-de-oplever-flere-og-flere-overfald-og-trusler-men-nu-skal-en-stor-kampagne-g%C3%B8re-noget-ved-problemerne/

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-05-08 17:39
Fra : @

Dato : 20-05-08 19:05

On Tue, 20 May 2008 17:50:38 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Knockout....!!!!!

blot gør dette sikkert ikke folk med strudsementalitet kolgere

Fra : Maz Spork

Dato : 22-05-08 23:19

On May 23, 12:51 am, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> og
>
> det var stadigvæk dig der ikke ville tro at jøder blev advaret mod at
> skilte med at de var jøder
>
> du fik bevis for at det var tilfældet

Ha, ha... selv hvis det kun handlede om ekstremister, var dine
"beviser" ikke fem potter pis værd, lad mig citere fra et af dine
"beviser":

"Hvilke beviser er der på at det er "islamistiske bøller" der laver
overfaldene?
Ingen. Det er noget JP finder på. Min teori er at der også efterhånden
er så meget gang i nazisternes kedler at de også tæsker løs på
jøderne. Og hvorfra ved Jyllands Posten at de er islamister?!? De
kunne jo også bare være fremmedhadere!?!

- Er man nu islamist hvis man er jødehader? (i så fald havde Danmark
under og før 2. verdenskrig en del islamister boende)

- Er den mellemøstlige omgangsform at banke, overfalde og håne jøder?
Det var da en generalisering og fjendskab over for fremmede der vil
frem.

Mens jøder generes af bøllerne, har muslimerne større succes med at
give den i rollen som forfulgte uskyldigheder. Mens højtråbende yngre
muslimske kvinder taler om krænkelse af deres religion, når de bliver
belært om beklædningsreglementer på danske arbejdspladser, overfalder
muslimske bøller jøder, fordi de bærer jødisk hovedbeklædning.

Aha..så det er en sammensværgelse? De yngre muslimske kvinder skal
holder deres mund med at de bliver diskrimineret fordi de har samme
etnicitet som de (islamistiske?) muslimske bøller?!?

Islam er jo nemlig fredens og fordragelighedens religion, må vi
forstå.
Foreløbigt venter vi på, at freden og fordrageligheden slår igennem -
også over for jøderne i Danmark.

Åh den søde danske sarkasme. Så det Jyllands Posten vil frem til er at
Islam er en voldsreligion? Jamen hvorfor dog ikke komme lige frem med
det, istedet for det her.

Sig det dog, kære JP. Hvad mener I egentlig om Islam? Er det en
voldelig religion? Er det sammenligneligt med nazismen som I "diskret"
hentyder i ovenstående?

Er I enige med de idioter og racister der huserer i spalterne der
mener at Islam er en middelalderlig religion der skal forbydes, og at
alle muslimer er voldelige og skal smides ud??

Tydeligvis. Utroligt at de fremmedfjendske elementer i Danmark og
Jyllands Posten ikke kan se at man ikke forhindrer overgreb på en
minoritet(jøderne) ved at lave racistisk propaganda mod en
anden(muslimerne).

Føj for satan!"

(@'s Citat slut)

Det er svært at se, hvor du vil hen med det.

-- maz

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-08 07:50

On May 23, 12:51 am, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> det var stadigvæk dig der ikke ville tro at jøder blev advaret mod at
> skilte med at de var jøder
>
> du fik bevis for at det var tilfældet

[groft citatfusk som ville få dr Goebbels til at blegne]

Desværre er *du* for gennemskuelig hr Pork!

Du bringer "mavepusteridiotens" kommentar til den *kronik* som er teksten @
linker til. Læs fx dette:

"Ikke desto mindre kan Mosaisk Troessamfund nu ifølge B.T. berette, at der
sker et stigende antal overfald og chikanerier mod danske jøder.
Overfaldsbanderne er islamistiske bøller, der åbenbart finder det passende
at indføre mellemøstlige omgangsformer og banke, overfalde og håne jøder,
når de ser dem."

Men det er naturligvis løgn i rød-nazien Pork's univers når det kommer fra
mosaisk trossamfund...

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 08:39

Martin Larsen wrote:
> [...]

> overfalde og håne jøder, når de ser dem."
>
> Men det er naturligvis løgn i rød-nazien Pork's univers når det

Formanden for Mosaisk Trossamfund - HAR de mon ikke skiftet navn? - Jacque
Blum fortalte i en lang P1 udsendelse at mange unge jøder nu kommer til
samfundet og vil vide noget om hvad det er at være jøde, som de siger "når
vi skal angribes og chikaneres for at være jøder, så vil vi i det mindste
vide hvad det er for noget"

Koranen er jo som bekendt fuld af jødehad, og når det kommer direkte fra Gud
så . . .

Derudover er haditterne fulde af jødehad. Heldigvis er der muslimer, som kan
se igennem fingre med at Gud er racist, og overse det, - lad os alle bede, -
om at flere dropper Guds evige sandheder. Han har mistet grebet og er
formodentlig nu blevet senil-dement, den gode mand i den syvende himmel.

Fra : @

Dato : 23-05-08 13:10

On Thu, 22 May 2008 22:19:10 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Ha, ha... selv hvis det kun handlede om ekstremister,

du fik dit bevis

alt andet er blot udenomssnak fra din side

hvordan kan du i øvrigt overhovedet være i tvil om at muhamedanere er
antijødiske?

det er netop foreskerevet i deres koran at det skal de være

Fra : Ivannof

Dato : 23-05-08 13:42

> [...]
>
> Føj for satan!"
>
> (@'s Citat slut)
>
> Det er svært at se, hvor du vil hen med det.

ØF, ØF

Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 03:19

On May 19, 10:15 am, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Nu ikke lave om på det. Tværkulturelt må være noget andet. Multikulturelt
> var ordet!

Okay, det accepterer jeg - selv om det er en lidt teknisk nuance. Min
pointe var alene, at det klæder en gammel politiker at ytre det
åbenlyse.

> [...]
> var uden for "ghettoen" og ville op og se Beverly Hills. Det er
> multikulturalisme. Og en gang i mellem er man turister hos hinanden.

Hvilken integrationspolitik i USA har medført ghettodannelse? Er der
gode sider af ghettoer, der bør understreges - og hvordan forhindres
dårlige sider? Det er vel ikke unaturligt, at mennesker danner
demografiske klynger, men derfor er der jo stadig mange fællesnævnere
nationalt.

> Er det det vi er på vej mod: Multikulturaliste. Vi her, dem der, de andre
> der! Nørrebro muslimsk med arabisk som talesprog og arabisk tekst i
> forretningsvinduerne og indgangsforbud for vantro?

Jeg har ikke oplevet indgangsforbud på Nørrebro. For mig at se er det
sådan noget, der afsporer debatten - fordomme og ikke fakta.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-08 10:59

> [...]

Jeg har ikke oplevet indgangsforbud på Nørrebro. For mig at se er det
sådan noget, der afsporer debatten - fordomme og ikke fakta.

-----------------

Med dit teflon-syn ser man naturligvis intet "forkert".

Men så læs lidt "fiktion" fra en "fremmedhader" fra Iran:

"Pludselig fornemmer jeg en kraftig aktivitet bag mig. "Usle iraner. Usle
iraner," er der nogen, der råber. Der bliver kastet sten og en flaske.
Kasteskytset lander lige ved siden af mig. Jeg vender mig om.

To Adidas-klædte lømler er kommet løbende direkte imod mig i fuld fart. De
stopper lige foran mit ansigt. Den enes fjæs er kun centimeter fra mit., da
han begynder at spytte på mig. Han skriger højt:

"Din usle iraner. Din bøsse. Du skal fandme ikke vise dig her på Nørrebro.
Usle iraner. Bøsse!"

Hans kammerat hopper hidsigt op og ned bagved i en besynderlig krigsdans og
skriger med. Bevæbnet med kebab i den ene hånd og to liter illegal
importeret cola i den anden, står jeg der og tænker: "Nu bliver jeg
smadret"."

http://www.bt.dk/article/20071005/nyheder/71005075/

"- Vi er midt i en krig, ikke en religionskrig, men en krig om værdier.
Islamisterne virker som horder fra år 680, der er kommet hertil i en
tidsmaskine og har helt andre forældede værdier end nutidens mennesker."

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 19-05-08 13:23

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 19:04

On May 21, 4:01 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Skal vi igen opdeles i kaster, grupper, klasser om du vil?

Nej - jo mere blanding jo bedre

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-05-08 13:18

[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis man erkender at flygtninge og indvandrere som tommelfingerregel
kommer fra noget dårligt til noget godt, så skal de integreres i vores
kulturelle værdier, som er det gode de kommer til.
De må godt bidrage til vores kultur med det bedste de kan bidrage med fra
deres eget ståsted, men for at leve SAMMEN med os så må de lære at leve som
os.

Vi vil ikke acceptere dem som fremmede folkeslag der opretter fjendtlige
enklaver i vores land.

Det der slår fejl i USA er at de ikke har defineret deres eget ståsted,
deres egen kultur. Der har været advokater som har forhindret dette. Så det
eneste grundlag der er tilbage er at de er frie mænd uden ståsted. Og at
ethvert ståsted, filosofi og religion er lige godt.

Så gør mennesker som i Babel. De går hver til sit. De skaber deres egne
enklaver og de skaber deres egne suveræne stater til sidst! Hvis der skal
være integration i en kultur alle kan have fælles er man nødt til at
definere den ud fra dens værdier. Det kan ikke nytte at man på spørgsmålet
"hvilke værdier gælder som norm her?", får svaret- ik' nogen. Dine værdier
kan være lige så gode som mine!

Hvis jeg tager til Iran, må jeg leve der, men jeg må acceptere at islam
regerer og jeg adlyder. Min norm om at spise flæskesteg er lige så god som
ikke at spise flæskesteg. Men det kan ikke nytte at jeg vil diskutere det.
Jeg må lydigt lade svinekød være.
Jeg må integrere mig i den norm.

Muslimske indvandrere erkender sådan noget. Det er kun her i landet at vi
har nogen som skaber tvivl om vores egne normer skal overholdes. Nogen som
spiller op til enklaver i stedet for integration.

Lær af amerikanernes fejltagelse!

Hilsen
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 17:21

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har nogen som skaber tvivl om vores egne normer skal overholdes. Nogen som
> spiller op til enklaver i stedet for integration.

Meget enig. Integrationsmæssigt har 60'erne og 70'erne et interessant
aspekt. En bestemt udsendelse i tv kunne lægge gaderne øde. Når man mødtes
på arbejde, vidste stort set alle hvad der blev sent i tv i går. Alle havde
set TV-avisen. Det bevirkede at vi alle havde et fælles ståsted, en fælles
oplevelse af hvad der skete i Danmark. Vi følte os som en nation! Den tid
er forbi. Nu har vi mange forskellige informationskilder. Vi har som
danskere dog stadig en idé om at have et kulturelt fællesskab - noget der
skaber fornemmelsen af at "vi er alle i samme båd" os danskere.

Men når man så yderligere skaber grupper, der "har fundet sandheden" og
deres egen salighed, som baseres på ikke at blive forurenet kulturelt og
religiøst af de andre underlødige grupperinger, så får vi nationen opdelt i
enklaver, der foragter hinanden. Værst af alt er det hvis vi heller ikke
længere har samme sprog. Så er vi nødt til at gætte os til hvad de andre
snakker om. Det gik så mest ud over jøderne dér for 50-100 år siden. Det
tror jeg de har lært af for i dag opfattes de som danskere og ikke som
jøder, mest fordi de først og fremmest taler dansk!

Det kan være fint og "kulturel berigelse" at være turister hos hinanden. Men
helt ærligt. Jeg ville have det bedre ved at tage ud i verden som turist og
have det hjemlige som bagland og nærmiljø!

Lad os glædes over den mellemøstlige kultur - - - - i Mellemøsten

Hilsen Ivan

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 17:32

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> Okay, det accepterer jeg - selv om det er en lidt teknisk nuance. Min
> pointe var alene, at det klæder en gammel politiker at ytre det
> åbenlyse.

Tværkulturelt må være når kulturer kommunikerer og udveksler og lærer af
hinanden. Multikulturelt opleves som så og så mange parallelsamfund. Hvis de
heller ikke taler samme sprog, så er det parallelsamfund med betonmur
imellem.

> [...]
> dårlige sider? Det er vel ikke unaturligt, at mennesker danner
> demografiske klynger, men derfor er der jo stadig mange fællesnævnere

Ghettoer er at man er nogle mennesker, som grupperer sig og definerer sig
som en modsætning til sine omgivelser.

Hvad godt er der i det?

> Jeg har ikke oplevet indgangsforbud på Nørrebro. For mig at se er det
> sådan noget, der afsporer debatten - fordomme og ikke fakta.

Der bliver i hvert fald flere forretninger, der skilter på arabisk. Så føler
jeg mig hægtet af. 90% af de som ikke er etnisk danske taler noget jeg ikke
kan forstå. Der er ikke noget så fremmedgørende som at være i sit hjemland
og føle sig som turist!

Hilsen ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 20-05-08 09:00

@ bygger sin verdensopfattelse på overtro og fordomme

Fra : @

Dato : 20-05-08 16:28

On Tue, 20 May 2008 08:00:03 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>@ bygger sin verdensopfattelse på overtro og fordomme

hvor?

læs noget verdenshistorie

det du fantaserer om skulle være fordomme er fakta

at du har valgt at lege struds og begrave hovedet i sandet er dit
problem

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 17:48

Maz Spork wrote:

> @ bygger sin verdensopfattelse på overtro og fordomme

@s påstand er selvfølgelig det rene og skære vrøvl, det er vi helt enige om.

Men hvad bygger du din uvidenhed om islam på?

Jeg tror vi har postet om fx Malaysia fem gange, og efter tre månder har du
glemt det hele og fremturer igen med dette strålende eksempel på en
vidundelig multikulturel stat.

Hvordan tror du det går med at konvertere væk fra islam i Malaysia, - tjek
det ud.

Jeg ved ikke, om du også er en af dem der plejer at trække Indonesien af
stablen, uanset at de *også* er blevet langt mere rabiate og islamistiske de
sidste år?

Men nu er FN jo positive over for, og har inkorporeret den særlige
"Muslimske mænds universelle rettigheder" også kaldet "human rights"
The Member States of the Organization of the Islamic Conference,

Reaffirming the civilizing and historical role of the Islamic Ummah which
God made the best nation that has given mankind a universal and
well-balanced civilization in which harmony is established between this life
and the hereafter and knowledge is combined with faith; and the role that
this Ummah should play to guide a humanity confused by competing trends and
ideologies and to provide solutions to the chronic problems of this
materialistic civilization.

Vi skal nok en dag komme under denne herlige paraply som selveste Allah har
udfolder over vores syndige hoveder.

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 01:32

On May 20, 6:48 pm, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-
yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> vidundelig multikulturel stat.
>
> Hvordan tror du det går med at konvertere væk fra islam i Malaysia, - tjek

Jeg har været i både KL og Penang, og virkeligheden er gensidig
tolerance. Virksomheden, jeg arbejdede for, havde alle religioner
repræsenteret - hindu, sikh, muslimer, anglikansk sågar - og de
respekterede hinanden. Det var en stor oplevelse - og det skriver jeg,
selv om jeg personligt mener, at religioner som sådan gør mere skidt
end godt. I KL var det det samme. Så helt ærligt, jeg tror jeg ved,
hvad jeg taler om, når jeg laver den sammenligning.

Så er der selvfølgelig masser af andre problemer i et land som
Malaysia som stokkeslag og socialpolitik, men det er ikke relateret
til min sammenligning.

> Jeg ved ikke, om du også er en af dem der plejer at trække Indonesien af
> stablen, uanset at de *også* er blevet langt mere rabiate og islamistiske de
> sidste år?

Nix

> Vi skal nok en dag komme under denne herlige paraply som selveste Allah har
> udfolder over vores syndige hoveder.

Jeg ser ikke samme apokalyptiske konklusion.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 10:20

Maz Spork wrote:

> [...]
> end godt. I KL var det det samme. Så helt ærligt, jeg tror jeg ved,
> hvad jeg taler om, når jeg laver den sammenligning.

Sammenligning med hvad? med en ren islamistisk stat hvor ikke-muslimer er
erklærede dhimmier, som fx i Iran?

[...]

Mht din virksomhed, - uanset land, vil du jo finde, at store virksomheder
har folk ansat, som naturligvis ikke hader hinanden, - MEN iflg
kommentatorer er der generelt NUL social samvær blandt muslimer og
ikke-muslimer i Malaysia OG man kører parallelsamfund. Hvor jo altså
muslimerne altid er "number one" gruppe, - men det ville måske også være
godt nok i DK?

Et par småbidder:

Minority Chinese and Indians, who combined account for more than 33% of
Malaysia's total population, have long carped about UMNO's race-based
policies and contend that unequal treatment has led to the chronic brain
drain of Malaysia's best and brightest to Western countries or neighboring
Singapore.
-------
To succeed now, Anwar will first need to convince the ethnic Chinese
community that he has genuinely changed his political stripes, which won't
be easy among the older generation of voters. That's primarily because Anwar
was a pivotal figure in the race-based political crisis that then-premier
Mahathir brought to an
authoritarian close with the arrest of 106 social political leaders, of whom
DAP members represented the majority, as well as the suspension of three
critical newspapers, including a punchy Chinese-language daily.

---------
The charismatic opposition leader now claims the MIC has failed to defend
the welfare of the Indians who make up about 8% of Malaysia's population.

"The Indians in the [plantation] estates were treated like slaves. They live
in abject poverty in fear of thugs and their overlord minister," Anwar said.
That would only change, he contends, if more Indians voted him and his
PKR-led opposition into office in the next general elections.

Chin Huat Wong is a journalism lecturer at a foreign university in Kuala
Lumpur, with a special interest in Malaysia's electoral politics.

(Copyright 2007 Asia Times Online Ltd. All rights reserved. Please contact
us about sales, syndication andrepublishing.)

> [...]
> til min sammenligning.

> Nix

> Jeg ser ikke samme apokalyptiske konklusion.

Nej, det gør du vel ikke. Lige som danske politikere gjorde grin med de
vælgere som forudså et multikulturelt samfund i DK, "det kommer aldrig til
at ske" - og "hvis vi ikke kan klare 1 procent muslimer, så . . . "
Praktisk taget alle politikere og velmenere var stæreblinde indtil for få år
siden.

Tingene og tiden arbejder stille og roligt for det muslimske flertal, selv
om det vil tage to tre generationer, - muligvis.

Fremtiden? :

Vrede i Holland over arrestation af satiretegner
21. maj 00:00 Politikere og mediefolk er rystede over anholdelsen af tegner,
der anklages for at fornærme og diskriminere muslimer. De mener, der ligger
politiske motiver bag, og frygter for en indskrænkning af ytringsfriheden

-------

Tænk også på hvad man kan få igennem bår bare man sidder med 10-15 % af
stemmerne, - som fx de ultraortodokse i Israel. Tungen-på-vægtskålen-stemmer
tæller mangedobbelt, så det er ikke KUN et spørgsmål om at være blevet
flertallet i fx København, hvilket jo ikke vil tage mange år.

Mange af Europas største byer får jo muslimsk flertal inden for 10 - 15 år,
så lad os se hvad der sker, - det er jo ikke opmuntrende, hvad fx de "milde"
tyrkiske tyske muslimer mener om samfundet, og om hvordan islam skal
forsvares med næb og klør.

Fra : @

Dato : 21-05-08 13:41

On Wed, 21 May 2008 00:31:50 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Jeg har været i både KL og Penang, og virkeligheden er

<<<<<
http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2005/61615.htm
abridgement of citizens' right to change their government
incomplete investigation of detainee deaths and prisoner abuse
overcrowded prisons
detention of persons without trial or adequate access to legal
representation
lengthy confinement of immigrants in detention camps in poor and
overcrowded conditions
corporal punishment (caning) of illegal migrants and other prisoners
restrictions on freedom of the press
restrictions on freedom of assembly and association
increased constraints on the ability of Muslims to change their
religion
violence against women
treatment of trafficking victims as illegal migrants
ethnic discrimination
minimal labor law protection for household workers

In practice Muslims are not permitted to convert to another religion.
In several recent rulings, secular courts have ceded jurisdiction to
Islamic courts in matters involving conversion to or from Islam. In
September the court of appeal denied the request of a Muslim who had
converted to Christianity to change the religion designated on her
national identity card. The court ruled that a Shari'a court must
first approve a request by a Muslim citizen to convert to another
religion. In practice Shari'a courts routinely denied such requests.
<<<<<

http://asiapacific.amnesty.org/library/Index/ENGASA280061999?open&of=ENG-333

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 06:51

On May 21, 11:19 am, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-
yahoo.invalid> wrote:

> Sammenligning med hvad? med en ren islamistisk stat hvor ikke-muslimer er
> erklærede dhimmier, som fx i Iran?

Danmark - diskuterer vi ikke Danmark i denne tråd?

> [...]

> ikke-muslimer i Malaysia OG man kører parallelsamfund. Hvor jo altså
> muslimerne altid er "number one" gruppe, - men det ville måske også være

Hvad for nogle kommentatorer?

Den gensidige respekt går dybere end du tror.

> [...]
> drain of Malaysia's best and brightest to Western countries or neighboring

Ha, ha - UMNO er deres DF, så ja, der er selvføligelig problemer (som
jeg skrev før)

> [...]
> That would only change, he contends, if more Indians voted him and his
> PKR-led opposition into office in the next general elections.

Det kan jeg godt tro. Palmeolieplantagerne køres som i de "gode gamle
dage"

> [...]
> at ske" - og "hvis vi ikke kan klare 1 procent muslimer, så . . . "
> Praktisk taget alle politikere og velmenere var stæreblinde indtil for få år

Ja, det er så din fremtidsvision - jeg siger den er baseret mere på
frygt og fordom end noget andet.

> [...]
> tæller mangedobbelt, så det er ikke KUN et spørgsmål om at være blevet
> flertallet i fx København, hvilket jo ikke vil tage mange år.

Ligesom DF i Danmark?

> [...]
> så lad os se hvad der sker, - det er jo ikke opmuntrende, hvad fx de "milde"
> tyrkiske tyske muslimer mener om samfundet, og om hvordan islam skal

Spådommen står nu - vi kan jo vende tilbage om 10 år.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 14:15

Maz Spork wrote:

> [...]

Selvfølgelig bliver de flertallet, hvad ellers ? Kan du ikke regne?

> Nej, minder det om tvangsskillelse i Danmark?

Fagfolk som følger udviklingen, - og fx ting fra BBC

> Den gensidige respekt går dybere end du tror.

Det er jo let at sige, faktum er at hvis VI behandlede muslimer som
ikke-muslimer bliver behandlet i Malaysia, så ville vi blive smidt ud af EU.
Det er også et faktum at der er meget lidt social interaktion, det er jo
ikke noget ondsindede folk sidder og finder på ud af den blå luft.

> Ha, ha - UMNO er deres DF, så ja, der er selvføligelig problemer (som
> jeg skrev før)

Vi har ikke nogen "race-based" politik her i DK, og vores muslimske
indvandrere har naturligvis fulde rettigheder.

> Ja, det er så din fremtidsvision - jeg siger den er baseret mere på
> frygt og fordom end noget andet.

Det var nu er fortidsvision - Og du kan selv være frygt og fordom, -
jeg har absolut NUL frygt for mit eget vedkommende, - det ærgrer mig bare,
at man har sat en fjernelse af de ting vi har opnået på flere hundrede år,
på skinner. Vi kommer til at vige og vige, for islam, det kan du bide dig
selv i næsen på, det er allerede ved at ske mange steder i Europa.

> Ligesom DF i Danmark?

Ja, netop!

> Spådommen står nu - vi kan jo vende tilbage om 10 år.

Det er et simpelt regnestykke. Ved DU hvor mange af børnene i Kbh som er
muslimske? ville ikke alle have grinet, hvis nogen for 25 år siden havde
fortalt dem antallet? Ja, vi VED jo, at alle politikerne grinede højlydt og
talte om frygt og fordomme.

Jeg kan lige citere denne fra Information:

Et par ord fra en artikel i Information 1994 af Hannah Ziadeh, (bemærk
at det er seks år siden og se på antallet af muslimer dengang)

: " Den mindste kritik af de islamiske lande eller af islamismen, for
ikke at sige af islam som religion og retssystem, vil blive beskyldt
for at være et resultat af anti-islamiske vrangforestillinger. .... Det
er vore islamkyndige som ikke vil gå glip af en chance for at minde os
om, hvor syndige vi er. Om hvor berigende og udfordrende islam er. Om
vores pligt til at acceptere at vi skal leve i et multikulturelt
samfund, fordi Danmark nu har knap 60.000 indvandrere der stammer fra
muslimske lande. ... Ifølge dem, de islamisk kyndige ligger Danmarks
fremtid på en vej mellem Ishøj og Mekka. ..

Altså i 1994 var der "knap 60.000" muslimer, nu 14 år efter er der
250-300.000, og selv om tallene ikke fortsætter med at stige i samme takt så
VIL de jo med 100 pcts sikkerhed stige kraftigt.

Sjovt også, så han var på forkant med den med selvcensuren, og med at vi
skulle være glade for at blive multikulturelle, - folk mente han var fyldt
med frygt og fordomme, vi ville ALDRIG blive multikulturelle

Og nu siger man at vi SKAL acceptere at islam er uundgåelig, - som også
euromuslimer og andre siger "I kan lige så godt vænne jer til tanken, islam
er kommet for at blive, OG for at vokse"

Fra : Ivannof

Dato : 21-05-08 15:02

> Selvfølgelig bliver de flertallet, hvad ellers ? Kan du ikke regne?

> Nej, det minder det ikke om.

Det minder mig om et begreb som religionsfrihed. Det er fraværende, når man
ikke selv må bestemme hvad man vil være.

Malaysia minder mig om meget gamle dage i Danmark, hvor man havde klasser
som var helt faste. Ikke noget med at omgås folk fra en anden klasse, gifte
sig ind i en anden klasse. Klasseskellene var faste.

Nu ser det ud som om det starter op igen. En muslim gifter sig ikke med en
kristen. I hvert fald ikke før vedkommende har konverteret og justeret
forhuden. Ellers er man som muslim smidt ud af sin familie OG det kan være
med fare for liv og lemmer.

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 10:33

> [...]
> mindre behagelig

> fakta er at både rabinere og københavns politi har frarådet jøder at

Har du en reference?

Fra : @

Dato : 19-05-08 19:43

On Mon, 19 May 2008 09:32:42 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

>Har du en reference?

hukommelsen

det var oppe at vende her i gruppen tidligere

MEN hvis du ikke tror på det

så står det dig da frit for at udklæde dig som ortodoks jøde og gå en
tur på Nørrebro

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 01:41

On May 20, 5:45 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> god læselyst
>
> måske er det dig der skal af med nogle fordomme
>
> http://mavepusteren.blogspot.com/2006/09/over-stregen_26.html

Spændende, at du refererer til et link, der siger "Denne kronik er så
løgnagtig og manipulerende at det gør helt ondt. Ganske enkelt
fremmedfjendsk og særdeles islamofobisk." Er du ved at komme ud af
skabet?

> http://ajnorge.0catch.com/Verdenrundt/Dkantisemitt.htm

Kan ikke finde noget objektivt dér. Og ingen relevans til det
oprindelige spørgsmål.

> [...]
> det mislykkede forsøg på at gemme rapporten af vejen gav da også
> anledning til debat – men øjensynligt ikke refleksion.

Det er ikke rimeligt, at du drager ekstremerne frem, når jeg spurgte
om ganske almindelige danskere blev forfulgt på Nørrebro. Det er
SELVFØLGELIG ikke acceptabelt, at ekstremisterne knalder sammen i en
forlængelse af konflikten i mellemøsten, men helt ærligt, skolen på
Rørholmsgade er for de mest fundamentalistiske - så det er et
åndssvagt eksempel i forhold til spørgsmplet. Igen - der fremdrages
ekstreme eksempler, og så generaliseres der.

Det er jo det, jeg altid har problematiseret: Dæmoniseringen.

(snip mere "dokumentation" til fordomsfulde internetsider)

Fra : @

Dato : 21-05-08 13:48

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 10:36

On May 19, 11:59 am, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> -----------------
>
> Med dit teflon-syn ser man naturligvis intet "forkert".

Hvad er teflonsyn?

> Men så læs lidt "fiktion" fra en "fremmedhader" fra Iran:

Farshad er jo kendt og har udtalt sig kritisk, det er ikke et særlig
godt eksempel. Bortset fra det er han en klog mand.

Fra : Mendoza

Dato : 19-05-08 18:09

Maz Spork wrote:

> Hvad er teflonsyn?

> Farshad er jo kendt og har udtalt sig kritisk, det er ikke et særlig
> godt eksempel

Hvorfor ikke? Ved han ikke hvad han taler om?

Bortset fra det er han en klog mand.

"Bortset fra det".... Nej, i kraft af det.

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 10:39

On May 19, 6:31 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> imellem.

> Ghettoer er at man er nogle mennesker, som grupperer sig og definerer sig

Jeg synes ikke det er ubetinget skidt. Det er da dejligt at bo tæt på
nogen, der ligner en.

> [...]
> kan forstå. Der er ikke noget så fremmedgørende som at være i sit hjemland

Nå, det er med den på. Du bliver "hægtet af", så må de ud... hold da
kæft, hvad bliver det næste? Rapmusik? Børne-TV?

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 18:14

> [...]
>
> Nå, det er med den på. Du bliver "hægtet af", så må de ud... hold da
> kæft, hvad bliver det næste? Rapmusik? Børne-TV?

Ok, så røg du af sporet.
Hej!

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 14:58

On May 19, 7:14 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Ok, så røg du af sporet.
> Hej!

Blev du "hægtet af"?

Fra : Ivannof

Dato : 20-05-08 22:28

> Blev du "hægtet af"?

Som jeg sagde befandt jeg mig i en del af Danmark, som ikke længere var mit
land. Hvor lang tid skal der gå før de river sig løs og indfører pas-tvang?

Og er det rimeligt?

Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 01:43

On May 20, 11:28 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Som jeg sagde befandt jeg mig i en del af Danmark, som ikke længere var mit
> land. Hvor lang tid skal der gå før de river sig løs og indfører pas-tvang?
>
> Og er det rimeligt?

Du mangler vist nogle mellemregninger. Hvordan kommer du fra kebab-bar
til paskontrol?

Fra : Ivannof

Dato : 21-05-08 09:19

> Du mangler vist nogle mellemregninger. Hvordan kommer du fra kebab-bar
> til paskontrol?

Som jeg sagde befandt jeg mig i en del af Danmark, som ikke længere var mit
land. Siger Kosovo dig noget i den forbindelse?

Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 21-05-08 06:52

On May 21, 10:19 am, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Som jeg sagde befandt jeg mig i en del af Danmark, som ikke længere var mit
> land. Siger Kosovo dig noget i den forbindelse?

bip bip bip