De to komiske præster
Fra : Zeki

Dato : 15-05-08 14:30

Mon ikke de to præster fra selvsamme parti har noget at diskutere med
hinanden, siden de divergerer så meget i opfattelse?

"Jesper Langballe mener, at det er et vulgært skældsord at blive kaldt
antimuslimsk"
http://politiken.dk/indland/article509207.ece

vs

"Krarup: Hædersbevisning at blive kaldt anti-muslimsk"
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1341922.ece

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-05-08 21:33

Zeki wrote:
> [...]
> http://politiken.dk/indland/article509207.ece
>
> vs
>
> "Krarup: Hædersbevisning at blive kaldt anti-muslimsk"

Kaldes det mon fætreskizzo eller partiskizzo?

/F

Fra : Ivannof

Dato : 16-05-08 08:08

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://politiken.dk/indland/article509207.ece
>
> vs
>
> "Krarup: Hædersbevisning at blive kaldt anti-muslimsk"

Det er interessant at visse ikke kan kende forskel på personer af kød og
blod - og systemer. Systemer er ikke liv, men organiserede tanker i bogform.

Jeg mener godt at man kan være mod nazismen, men kunne lide tyskere.
Ligeledes skulle det være muligt at være imod politisk islam og stadig kunne
lide muslimer.

Der kan være undtagelser. Folk der er fedtet så meget ind i nazismen eller
islam at de som person tegner firmaet!

Hilsen ivan

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-05-08 09:24

> [...]
> http://politiken.dk/indland/article509207.ece
>
> vs
>
> "Krarup: Hædersbevisning at blive kaldt anti-muslimsk"

Langballe udtalte: "Det er upræcist at sige, at vi er antimuslimske". Det
var betegnelsen "fanatiske", som han kaldte et vulgært skældsord.

Antiislamisk er et ord Langballe gerne vil vedkende sig. Jeg synes
antimuslimsk og antiislamisk dækker nøjagtigt det samme, nemlig en modstand
mod muhamedanismen.

Der ville i øvrigt ikke være uoverensstemmelse, hvis Langballe og Krarup
havde udtalt sig som angivet. Da Glistrup blev kaldt racist sagde han at
dette vulgære skældsord var en hædersbetegnelse, når nu fejlanvendelsen af
ordet betød at man enten var racist eller landsforræder.

Fra : Ivannof

Dato : 16-05-08 10:23

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Antiislamisk er et ord Langballe gerne vil vedkende sig. Jeg synes
> antimuslimsk og antiislamisk dækker nøjagtigt det samme, nemlig en

Jeg synes der er forskel på nazisme som begreb og "en tysker". Og forresten
på en dansker og en bog, der hedder biblen.

Kan du virkligt ikke se forskel på en levende person af kød og blod og et
religiøst/politisk trossystem, der reklamerer for religiøst diktatur?

Hilsen Ivan

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-05-08 14:30

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg synes der er forskel på nazisme som begreb og "en tysker". Og
> forresten på en dansker og en bog, der hedder biblen.

Ja, der kan også være forskel på en araber og en muhamedaner. Men en
muhamedaner (muslim) er muhamedansk (islamisk) på samme måde som en nazist
er nazistisk og en kristen er kristelig.

> Kan du virkligt ikke se forskel på en levende person af kød og blod og et
> religiøst/politisk trossystem, der reklamerer for religiøst diktatur?

For mig at se er der ingen reel forskel på at være mod ideologien og
personerne med ideologien, i hvert fald når ideologien er
personlighedsdannende. Så skal man ud i spidsfindigheder med at skelne
mellem krop, personlighed, sind og sjæl.

Fra : Ivannof

Dato : 16-05-08 17:58

> [...]
> personlighedsdannende. Så skal man ud i spidsfindigheder med at skelne
> mellem krop, personlighed, sind og sjæl.
Jeg kan godt forstå hvad du mener. De fleste indremissionske, scientologer,
jehovaer osv er helt fedtet ind i, og går i et med det tankespind de har
antaget som deres.

Jeg ville bare gerne åbne mulighed for at disse samme mennesker kunne komme
til fornuft, hvadenten det er en religion eller obskur politisk retning.

Under alle omstændigheder, så kan mennesker forandre sig. Det er mere
vanskeligt med religioner og trossystemer.

Hilsen Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 16-05-08 09:40

Zeki :
> Antiislamisk er et ord Langballe gerne vil vedkende sig. Jeg synes
> antimuslimsk og antiislamisk dækker nøjagtigt det samme, nemlig en modstand
> mod muhamedanismen.

Gider du godt præcisere forskellen mellem antimuslimsk, antiislamisk
og antimuhammeansk?

For mig er antiislamistisk noget, jeg kan tilslutte mig. Men hvad er
det andet?

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-05-08 18:58

Maz Spork wrote:

> Gider du godt præcisere forskellen mellem antimuslimsk, antiislamisk
> og antimuhammeansk?
>
> For mig er antiislamistisk noget, jeg kan tilslutte mig. Men hvad er
> det andet?

Anti-islamisk og anti-islamistisk kan principielt ikke have nogen
betydningsforskel, fordi Islam i forvejen er en isme, så det er bare
dobbeltkonfekt at skrive islamisme i stedet for islam. Ved skelnen mellem
rettroende og ikke-rettroende muhamedanere, har jeg set at de selv i
debatter skriver om at være sand muslim og ellers skildres man som uvidende
muslim, i grelle tilfælde som kuffar (vantro).

Anti-muslimsk og anti-islamisk kan have den skelnen, som Ivannov synes er
vigtig, at det første går på modstand mod personerne og det andet mod ismen.
Anti-muhamedansk dækker modstand mod begge dele samlet.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-08 03:59

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vigtig, at det første går på modstand mod personerne og det andet mod
> ismen. Anti-muhamedansk dækker modstand mod begge dele samlet.

At Tuesen Dahl trækker i land skyldes at der kan lægges et racisme-agtigt
menneskehad ind i ordet "anti-muslimsk".

Men DF går klogt efter bold ej mand og vil ikke skade muslime, men de er
gæster i vor kultur og må leve med besparelser.

Den folkelige bramfri Langballe er nok anti-autonom uden at hade alle bz-er

De står kollektivt for den vold der ramte bl.a. ham