Jamen god rejse, så...
Fra : Malene P

Dato : 12-05-08 08:17

.... Nu slipper vi måske af hele 3 fremmede på én gang?
http://politiken.dk/indland/article507187.ece . BTW -hvor mon den lille
lort, Akkari´s kone befinder sig lige nu. Myndighederne burde jo for længst
have hentet hende og bragt hende tilbage, hvor hun hører hjemme. Og ham med
for den sags skyld -meeeen......

Malene P

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-05-08 17:10

Malene P skrev den 12-05-2008:
> ... Nu slipper vi måske af hele 3 fremmede på én gang?

Jeps, vil de ikke følge reglerne, så må de finde et andet sted at være.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 17:41

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, vil de ikke følge reglerne, så må de finde et andet sted at være.
>
> --
Hold da kæft hvor er I smålige.

Manden har fuldt lovligt giftet sig i Irak. Han er kommet hertil fordi han
har hjulpet danske styrker i Irak. Myndighederne viste at han havde to
koner, men nu får smålige folk som jer ondt i røven, og så skal han
pludselig hjem eller skilles.
Hvad er det lige der går af jer ved at han har to koner? I kan vel være
fløjtene ligeglade - Eller det bunder måske i misundelse?
Vi burde have regler som i UK, hvor det ikke giver problemer, hvis det var
lovligt i det land man giftede sig.
Men det er I utvivlsomt for små til at forstå.

vv

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-08 17:58

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hold da kæft hvor er I smålige.
>
> Manden har fuldt lovligt giftet sig i Irak.

Selvfølgelig skal de danske regler opfyldes.
Du må også tage til et andet land vv, hvis du er tilhænger af korruption.

Mvh
Martin

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 18:07

> Selvfølgelig skal de danske regler opfyldes.
> Du må også tage til et andet land vv, hvis du er tilhænger af korruption.
Nu skader korruption jo samfundet, det skader næppe nogen at han har to
koner.

vv

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-05-08 18:03

vvv kom med følgende:

> Manden har fuldt lovligt giftet sig i Irak.

Vi har nu engang en lov her i landet, den må han følge som alle andre,
længere er den ikke.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 18:09

> vvv kom med følgende:

> Vi har nu engang en lov her i landet, den må han følge som alle andre,
> længere er den ikke.

Han har jo ikke brudt nogen dansk lov. Han har giftet sig i Irak. Kan du
ikke forklare mig hvorfor det er et problem, ud over det sædvanlige ævl om
at love er lov og lov skal holdes.
Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kommer jer ved hvor mange koner han har
giftet sig med i Irak.

vv

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-05-08 18:15

vvv kom med denne ide:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Han har jo ikke brudt nogen dansk lov. Han har giftet sig i Irak.

I Irak er det lovligt, men nu er han i Danmark og her er det ikke.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 19:04

> vvv kom med denne ide:

> I Irak er det lovligt, men nu er han i Danmark og her er det ikke.

Hvis det er dit bedste argument, ville det nok være bedere at ændre loven,
end at sende ham ud, eller tvangsskille ham fra en af hans koner.
Til hvis glæde skulle det være at han bliver tvangsskilt?

vv

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-05-08 19:16

vvv skrev den 12-05-2008:
> [...]
> end at sende ham ud, eller tvangsskille ham fra en af hans koner.
> Til hvis glæde skulle det være at han bliver tvangsskilt?

Så må du jo ind på Christiansborg og arbejde for en ændring, indtil da
er loven som den er.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-05-08 19:21

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Han har jo ikke brudt nogen dansk lov.

Jo ,det er dansk lov at du ikke kan være gift med to på en gang.

> Han har giftet sig i >Irak. Kan du ikke forklare mig hvorfor det er et
> problem, ud over det >sædvanlige ævl om at love er lov og lov skal holdes.

Problemet er de danske arve regler , i tilfælde af børn med begge koner
vilke børn arver så o.s.v.
Om han så lever sammen med to eller tre koner er for lovgivningen
ligegyldigt , blot kan han ikke være gift med andet end en.

> Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kommer jer ved hvor >mange koner han
> har giftet sig med i Irak.

Jeg kan heller ikke se hvorfor en mand ikke skulle kunne have flere koner
( eller kone flere mænd ) og være gift med mere end en , hvis alle parter
vel at mærke er glade for det.
Men det kræver så sær regler for arve retten.

Men som du har for vane ser du problemet for snævert.
Tænk på at Muslimer som jo nok kunne ( for nogens vedkommende ) tænke sig en
lovændring på området, er de første til at råbe op om at bøsser og lesbiske
ikke må gifte sig.

Lige som vores "moral begreber" ofte falder Muslimer
for brystet ,men opfattes som naturlige for os.
Falder Muslimer's "moral begreber" os for brystet, men opfattes naturligt
for dem..

Derfor vil mange Danskere reagerer med trods og afsky på
"flerkoneri" .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 20:15

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48288a88$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Tænk på at Muslimer som jo nok kunne ( for nogens vedkommende ) tænke sig
> en lovændring på området, er de første til at råbe op om at bøsser og
Ja, og det er tåbeligt, men har intet med sagen at gøre.

> [...]
> for dem..
>
> Derfor vil mange Danskere reagerer med trods og afsky på

Ja, men da det ikke skader nogen er afsky ikke rigtigt grund nok.

vv

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-05-08 21:04

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er tåbeligt, men har intet med sagen at gøre.

Jo det har ! , jeg prøvede at forklare dig det i anden del af mit svar. (på
en kort måde )

Du efterlyser hvorfor det er et problem for nogen at han har to koner ,
udover det rent lovmæssige.

Det handler om moral og holdninger , sagt på en anden måde
De fleste danskere vil heller acceptere et ægteskab mellem sammen køn end de
vil acceptere "flerkoneri" eller bigami om du vil.
Deres "moral" forbyder dem det , for 60 år siden var verden en anden ,,
dengang ville de fleste danskere gyse i væmmelse hvis nogen sage at i år
2008 kan to af samme køn blive gift.
De ville også gyse ved tanken om "flerkoneri"
Begge dele ville simpelthen blive kaldt noget "svineri"

Klart at rigtig mange Danskere opfatter Muslimer's krav om flere koner som
dobbelt moralsk , de har jo selv slugt fordomme og moral begreber ved
homosexuelle og så kommer der nogen og
kræver de skal sluge nogle flere fordomme om "flerkoneri".
Yder mere , de der kræver det mener at vores opfattelse som den så ud for
60 år siden omkring homosexuelle er den rigtige.

Jeg kunne også have brugt argumentet om "børnebrude" , som en anden i tråden
var inde på , jeg valgte bare (nogle )Muslimer's opfattelse og moral omkring
homosexuelle.

Disse "argumenter" vil uvilkårligt dukke op i en diskusion der
bunder i moral begreber.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-08 08:52

"vvv" <?@?> wrote in message
> Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kommer jer ved hvor mange koner
> han har giftet sig med i Irak.

Det kan det heller ikke hvis han boede i Irak.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-05-08 19:36

On Mon, 12 May 2008 18:41:07 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>lovligt i det land man giftede sig.
>Men det er I utvivlsomt for små til at forstå.

Hvis nu hans kone var 6 år, var det så også ok, hvis det var lovligt i
det land han kom fra...???

Fra : vvv

Dato : 12-05-08 19:57

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis nu hans kone var 6 år, var det så også ok, hvis det var lovligt i
> det land han kom fra...???

Nej..

Så tror jeg ikke man kunne tale om at konerne også var med på det, som
6-årig er det nok lidt svært at overskue konsekvenserne af et ægteskab. For
ikke at tale om hvis han fuldbyrdede det, men nu er vi vist ude i det
teoretiske.

vv

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-05-08 20:33

On Mon, 12 May 2008 20:57:01 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>Nej..

Argumentationen er da den samme....

> [...]
>6-årig er det nok lidt svært at overskue konsekvenserne af et ægteskab. For
>ikke at tale om hvis han fuldbyrdede det, men nu er vi vist ude i det

Men HVORFOR mener du ikke at det er ok...???

Er det din moral der siger nej, eller hvad....???

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-08 08:49

"vvv" <?@?> wrote in message

> Men det er I utvivlsomt for små til at forstå.

Og hvis han i sit hjemland slog en ihjel, kunne han nøjes med at betale
en bod til den efterladtes familie, ergo skal han også kunne det nu ?

Ovenstående er et tænkt eksempel, men hvor synes DU grænsen går ? skal
lovene overholdes i det land man bor i /ønsker at bo i, ja eller nej ?

Fra : vvv

Dato : 13-05-08 16:53

> "vvv" <?@?> wrote in message

> Og hvis han i sit hjemland slog en ihjel, kunne han nøjes med at betale en
> bod til den efterladtes familie, ergo skal han også kunne det nu ?

Nej, hvorfor dog det.
Prøver igen.. Det generer ikke rigtigt nogen at han er gift med to, hvorimod
det er lidt værre at slå hende ihjel. Det er kun i denne gruppe det ikke vil
genere nogen.

> Ovenstående er et tænkt eksempel, men hvor synes DU grænsen går ? skal
> lovene overholdes i det land man bor i /ønsker at bo i, ja eller nej ?
Det skal man, så derfor kan han ikke gifte sig med to mens han bor her. Det
er dog småligt at han ikke kan få lov tildet når nu han er gift med dem,
især pga de omstændigheder der gør at han er her.

Jeg synes I ser meget sort hvidt på verden/loven

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-08 17:19

"vvv" <?@?> wrote in message
> [...]
> Prøver igen.. Det generer ikke rigtigt nogen at han er gift med to,
> hvorimod det er lidt værre at slå hende ihjel. Det er kun i denne

Fordi sådan er loven, så hvis loven skal gradbøjes pga en eller anden
tolk på et område, hvorfor så ikke på andre områder ?

> Det skal man, så derfor kan han ikke gifte sig med to mens han bor
> her. Det er dog småligt at han ikke kan få lov tildet når nu han er
> gift med dem, især pga de omstændigheder der gør at han er her.

Nej det er ikke småligt, det er realistisk.

> Jeg synes I ser meget sort hvidt på verden/loven

Loven er ellers ret klar på det område, det er IKKE lovligt at være gift
med 2 eller flere på en gang, måske du skulle tage dine defekte briller
af , så du kan se loven / verdenen sådan som den er.

Fra : vvv

Dato : 13-05-08 17:36

> [...]
> med 2 eller flere på en gang, måske du skulle tage dine defekte briller af
> , så du kan se loven / verdenen sådan som den er.

Loven kan også være smålig, ligesom nidkær håndhævelse af den kan.

vv

Fra : vvv

Dato : 14-05-08 13:52

> [...]
> med 2 eller flere på en gang, måske du skulle tage dine defekte briller af
> , så du kan se loven / verdenen sådan som den er.

Nu var det jo i særdelshed et brud på international lov der er skyld i at
han overhovedet er her (Irakkrigen), så kunne man ikke se i gennem fingre
med denne i sammenligning, lille forbrydelse?

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 14-05-08 15:00

"vvv" <?@?> wrote in message

> Nu var det jo i særdelshed et brud på international lov der er skyld

Nej, jeres løgne bliver ikke bedre af de bliver gentaget.

> at han overhovedet er her (Irakkrigen), så kunne man ikke se i
> gennem fingre med denne i sammenligning, lille forbrydelse?

Nej det kan man ikke.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 13-05-08 17:59

On Tue, 13 May 2008 17:53:26 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>det er lidt værre at slå hende ihjel. Det er kun i denne gruppe det ikke vil

Et andet eksempel:

Hvad nu hvis min datter (når hun bliver 15), tog til et andet land
hvor man kunne få kørekort, når man blev 15....??? Skulle hun så have
lov til at køre bil i Danmark når hun kom hjem...??? Hun generer jo
ikke nogen (hvis hun var god til at køre bil)...

Kan du ikke se, at det går helt galt hvis man begynder at gradbøje
lovene, efter hvad forskellige mennesker mente var "rimeligt"...???

Hvorfor er det f.eks. ikke "rimeligt" at jeg kører 150km/t på
motorvejen...??? Jeg kører godt og har aldrig kørt galt, så det
"generer" jo ikke nogen....

Fra : vvv

Dato : 13-05-08 22:45

> [...]
>
> Hvorfor er det f.eks. ikke "rimeligt" at jeg kører 150km/t på
> motorvejen...??? Jeg kører godt og har aldrig kørt galt, så det
Det kan det jo hurtigt komme til

vv

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 13-05-08 22:55

On Tue, 13 May 2008 23:44:59 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]

Nå, den kunne du ikke svare på..

>Det kan det jo hurtigt komme til

Hvorfor dog det...???

Fra : vvv

Dato : 14-05-08 13:52

> Nå, den kunne du ikke svare på..

I minder mig om Bart Simpson der driver søndagsskolelæren til vandvid med
spørgsmål som:" hvis nu man får sit ben kørt af af et tog, får man så benet
tilbage når man kommer i himmelen?"

Og jeg gider ikke forholde mig til alle jeres tænkte situationer.
Jeg mener det er yderst småligt at tvinge manden til at lade sig skille.
Og dermed stopper jeg, alle har vist forstået hvad jeg mener, resten er
flueknipperi.

vv

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-05-08 15:26

On Wed, 14 May 2008 14:51:48 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>I minder mig om Bart Simpson der driver søndagsskolelæren til vandvid med
>spørgsmål som:" hvis nu man får sit ben kørt af af et tog, får man så benet
>tilbage når man kommer i himmelen?"

Sludder... Det var et meget sammenligneligt eksempel...

ROTFL.... Sov godt... )))

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-05-08 18:02

> [...]

> det er lidt værre at slå hende ihjel. Det er kun i denne gruppe det ikke vil

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke lader sig skille fra dem begge..

Så kan de alle tre få bistandshjælp som eneforsørgere..

--
MVH
Bruno

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 13-05-08 18:44

vvv kom med denne ide:

> Prøver igen.. Det generer ikke rigtigt nogen at han er gift med to, hvorimod
> det er lidt værre at slå hende ihjel. Det er kun i denne gruppe det ikke vil
> genere nogen.

"lidt værre at slå hende ihjel" hold da op, du mener altså at det kun
er lidt værre at myrde en.

Det vil jeg nu kalde meget værre.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : El Trabajador

Dato : 12-05-08 19:17

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> længst
> have hentet hende og bragt hende tilbage, hvor hun hører hjemme. Og ham

Pladderhumanisterne skal da nok sørge for at alle tre får lov til at blive
her i slaraffenland.
--
El Trabajador

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 12-05-08 20:56

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Pladderhumanisterne skal da nok sørge for at alle tre får lov til at blive
> her i slaraffenland.
> --

Tja men nu er det jo også sådan at selvom han bliver skilt så kan begge
koner jo blive i hvertfald efter hvad der er blevet sagt i tv.

Og kan Danmark ikke tage være om dem er har hjulpet dem i en krig, ja så
skal Danskerne sku da bare klare sig selv når de smadre et andet land.

Men typisk dansk "jeg gider fandme ikke hjælpe nogen, men hvorfor fanden
hjælper ingen mig"

Lige nøjagtigt med hensyn til de tolke og deres nærmeste der er kommet her
op der har vi sku en stor forpligtigelse til at hjælpe dem de hjalp danmark
i krigen mod deres eget land.

--
Giv mig Danmark tilbage, tilbage til dengang man kunne være stolt af at være
dansker

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-05-08 21:04

On Mon, 12 May 2008 21:55:56 +0200, "Johnny Kjeldsen"
<jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote:

>Tja men nu er det jo også sådan at selvom han bliver skilt så kan begge
>koner jo blive i hvertfald efter hvad der er blevet sagt i tv.

Han kan da leve sammen med 10 kvinder hvis han (og de) har lyst...

>Og kan Danmark ikke tage være om dem er har hjulpet dem i en krig, ja så
>skal Danskerne sku da bare klare sig selv når de smadre et andet land.

Snup en kiks...

>Men typisk dansk "jeg gider fandme ikke hjælpe nogen, men hvorfor fanden
>hjælper ingen mig"

Øhhh... ???

>Lige nøjagtigt med hensyn til de tolke og deres nærmeste der er kommet her
>op der har vi sku en stor forpligtigelse til at hjælpe dem de hjalp danmark
>i krigen mod deres eget land.

Det vil vi da også, hvis han altså vil overholde dansk lov....

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 12-05-08 21:50

> Han kan da leve sammen med 10 kvinder hvis han (og de) har lyst...

> Snup en kiks...

> Øhhh... ???

> Det vil vi da også, hvis han altså vil overholde dansk lov....

Snup en kiks hehe, tja det siger folk somregel når de kan se de selv er
forkert på den

Skriver en sidste lille hilsen til dig S. A, Thomsen og så forsvinder du med
et plonk ud af min newsreader, du er en af dem der ikke kan nåes og håber
fandme du selv bliver nød til at flygte til et fremmet land og der blive
behandlet som du mener man skal behandle andre, fy for satan (nå ja det er
jo dig)

Så skal danskerne vel også oveholde andre landes love. Kan tydeligt huske da
nogen var ved at fremsætte et forslag om at danskere kunne straffes hvis de
havde sex med en i følge dansk lovgivning mindreårig i et land hvor det er
ok at dets borger dyrker sex allerede fra 12 år.

Jeg syntes også det er ulækkert at nogen rejser ned for at have sex med i
følge Dansk lov mindreårige, men når det er tilladt er det ok.

Og grundlæggende er jeg enig med at 2 koner ikke duer, men i dette tilfælde
hvor Danmark faktisk er medskyldig i familiens problem, da vi deltog i en
krig ja så har vi også et ansvar.

Men typisk for nogen blot at løbe fra det

Hilsen

Johnny

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-05-08 22:47

On Mon, 12 May 2008 22:50:20 +0200, "Johnny Kjeldsen"

> [...]
>behandlet som du mener man skal behandle andre, fy for satan (nå ja det er

LOL... Hold kæft hvor er du en tøsedreng... Du har jo ikke fattet en
brik af hvad jeg mener...

>Så skal danskerne vel også oveholde andre landes love.

Selvfølgelig (OG den danske)...

> [...]
>havde sex med en i følge dansk lovgivning mindreårig i et land hvor det er
>ok at dets borger dyrker sex allerede fra 12 år.

Hvilken relevans har det...???

>Jeg syntes også det er ulækkert at nogen rejser ned for at have sex med i
>følge Dansk lov mindreårige, men når det er tilladt er det ok.

Sikke dog du vrøvler...

>Og grundlæggende er jeg enig med at 2 koner ikke duer, men i dette tilfælde
>hvor Danmark faktisk er medskyldig i familiens problem, da vi deltog i en
>krig ja så har vi også et ansvar.

Og...???

>Men typisk for nogen blot at løbe fra det

Snup du hellere en hel pakke kiks, eller 3.... )))

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-05-08 22:49

Johnny Kjeldsen har bragt dette til os:

> Snup en kiks hehe, tja det siger folk somregel når de kan se de selv er
> forkert på den

Tolken har også hjulpet de Britiske tropper, og da der i england er
mulighed for at forblive gift med de to koner, hvad skulle han så i
Danmark.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-08 22:00

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Lige nøjagtigt med hensyn til de tolke og deres nærmeste der er kommet her
> op der har vi sku en stor forpligtigelse til at hjælpe dem de hjalp
> danmark i krigen mod deres eget land.

Vås. Den irakiske regering bad om hjælp til at bekæmpe terrorister.
Tolkene var ansat af danskerne og fik en fed hyre. Alt derudover er
unødvendigt flødeskum.

Mvh
Martin