Tillykke til Italien...
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 16:16

.... med den nye gamle regering. Problemerne med muhamsere og andre
kriminelle blev for meget for befolkningen. Berlusconi er tilbage og med ham
en højredrejet regering. Selv midterpartier er der støvsuget for, hørte jeg
i morgennyhederne. Mere af det tak! Nu kan, i det mindste, Italien komme i
gang med at rydde op.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-05-08 17:55

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop
punktum dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> midterpartier er der støvsuget for, hørte jeg i
> morgennyhederne. Mere af det tak! Nu kan, i det mindste,

Hvor må du længes tilbage til Moussolini - synd at han ikke
længere findes, men på den anden side, så er Berlusconi jo en
værdig efterfølger af den omtalte fascist.

Men at den italienske vælgerskare inderst inde er dybt
reaktionær, er nu ikke nogen hemmelighed.Sådan har det altid
været. Det var derfor de stod på nazisternes og fascisternes
side under krigen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-05-08 18:39

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Men at den italienske vælgerskare inderst inde er dybt reaktionær, er nu
> ikke nogen hemmelighed.Sådan har det altid været. Det var derfor de stod
> på nazisternes og fascisternes side under krigen.

Nå, så kom stalinist-overlæreren lige af med lidt af sin indestængte
racisme. Tsk, tsk.

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 08-05-08 23:32

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Hvor må du længes tilbage til Moussolini -

Hvor må du savne Stalin, det var da en mand man kunne se op til ikke ?
(hvis man overlevede)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-05-08 08:48

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nogen hemmelighed.Sådan har det altid været. Det var derfor de stod
> på nazisternes og fascisternes side under krigen.

Den store italienske pædagog og skolelærer Benito Mussolini sagde engang at
disciplin er den vigtigste forudsætning for børnenes og statens fremtid. Er
der mon en sammenhæng imellem det kaos og den manglende
disciplin=omsorgssvigt som de nye generationer er udsat for. Arne er IMHO
kilden til kaos i Danmark

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-05-08 09:10

Poul Nielsen wrote:

> Den store italienske pædagog og skolelærer Benito Mussolini sagde
> engang at disciplin er den vigtigste forudsætning for børnenes og
> statens fremtid.

Mussolini sagde også engang: "Om man kan regere italien? Ja, selvfølgelig -
det nytter bare ikke noget."

Per V

Fra : Soren Larsen

Dato : 09-05-08 17:16

Per Vadmand wrote:

> Mussolini sagde også engang: "Om man kan regere italien? Ja,
> selvfølgelig - det nytter bare ikke noget."

Sålænge man har hovedet op og benene ned, så går det nok..

--
History is not what it used to be.

Fra : Lou

Dato : 21-05-08 11:45

On Fri, 9 May 2008 18:15:53 +0200, Soren Larsen wrote:

> Sålænge man har hovedet op og benene ned, så går det nok..

Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-05-08 12:01

Lou wrote:

> Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

"Man skal ikke løfte fanen så højt, at fødderne ikke kan nå jorden." Aksel
Larsen.
--
"Kragerne vender tilbage", cd'en med verdens ældste boyband Hutlihut er
ude nu!

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 09-05-08 11:44

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> manglende disciplin=omsorgssvigt som de nye generationer er udsat
> for. Arne er IMHO kilden til kaos i Danmark

Vil det sige at før Arne Wilstrup blev ansat i sit embede, fandtes der ikke
mangel på disciplin og omsorgssvigt i Danmark?

--
Poul E. Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-08 12:11

"Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i meddelelsen
> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
>
> Vil det sige at før Arne Wilstrup blev ansat i sit embede, fandtes der
> ikke
> mangel på disciplin og omsorgssvigt i Danmark?

Desværre er der nok flere af disse forfærdelige Arne-kloner.

Mvh
Martin

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 09-05-08 12:18

> "Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Desværre er der nok flere af disse forfærdelige Arne-kloner.

Så prøver vi en gang til for prins Martin:
Vil det sige at før Arne og hans ligesindede fik embede, fandtes der hverken
mangel på disciplin eller på omsorgssvigt i Danmark?

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 09-05-08 12:21

"Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i en meddelelse
> hverken mangel på disciplin eller på omsorgssvigt i Danmark?

Hmmm. Bedre: ingen mangel på disciplin og ej heller omsorgssvigt i Danmark?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-08 12:36

> "Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hmmm. Bedre: ingen mangel på disciplin og ej heller omsorgssvigt i
> Danmark?

Det vil naturligvis altid kunne forekomme sporadisk, jf Josef Fritzl.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-05-08 15:39

Martin Larsen wrote:
> "Poul E. Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> skrev i meddelelsen

> Det vil naturligvis altid kunne forekomme sporadisk, jf Josef Fritzl.

Omsorgssvigt er lige så ofte en følge af for meget disciplin.

Per V
--
Basie Trust bigband søger en god basunist! Læs mere:
http://home0.inet.tele.dk/perve/Basie_Trust.htm

Fra : Niels Poulsen

Dato : 09-05-08 15:44

> Omsorgssvigt er lige så ofte en følge af for meget disciplin.
>
> Per V
> --
Ja i andet led, men disciplin er bedre end omsorgssvigt, med andre ord at
tale og behandle børn med fast hånd skaber en lydig ungdom der kan vil
marchere i takt og forstå godtone i hjemmet. Jeg er sikker på at Benito
Mussolini ville opfatte modernitens opdragelse som omsorgsvigt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-05-08 16:34

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Omsorgssvigt er lige så ofte en følge af for meget disciplin.

Sgu da ikke i dagens DK.

Og så må du også skelne mellem de forestillinger om disciplin, der kan næres
hos grænsepsykotiske personer, og så de forestillinger der cirkulerer og
udgiver sig for almene normer i samfundet.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-08 18:26

> Omsorgssvigt er lige så ofte en følge af for meget disciplin.

Dokumentation?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-05-08 22:49

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentation?

Skulle det være nødvendigt?

Per V

--
"Om man kan regere Italien? Ja, selvfølgelig. Det nytter bare ikke
noget." B.Mussolini

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-05-08 22:57

> Skulle det være nødvendigt?

Jada. Nogen gange er det en god øvelse, Per.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-05-08 08:17

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jada. Nogen gange er det en god øvelse, Per.

Jamen så kunne vi jo som skoleeksempel tage børneopdragelsen i det gamle
Sparta. Eller Hitlerjugend. Eller en masse kostskoler med præfektsystem.

Per V

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-08 08:30

> Jamen så kunne vi jo som skoleeksempel tage børneopdragelsen i det gamle
> Sparta. Eller Hitlerjugend. Eller en masse kostskoler med præfektsystem.

Åh, din empati rækker meget vidt...

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-05-08 09:50

> Jamen så kunne vi jo som skoleeksempel tage børneopdragelsen i det
> gamle Sparta. Eller Hitlerjugend. Eller en masse kostskoler med
> præfektsystem.

Du mangler stadig at dokumentere, at omsorgssvigt følger af for meget
diciplin.

Jeg er ikke specielt inde i børneopdragelsen i det gamle Sparta, og er da
lidt imponeret over, at du er. Mht. Hitlerjugend; hvorfra ved du, at
medlemmerne var udsat for omsorgssvigt? Og at denne omsorgssvigt havde
baggrund i for megen diciplin?

Jeg aner, at nogle overklassefamilier parkerer deres børn på kostskoler. Jeg
kan sagtens give dig ret i, at disse børn er udsat for omsorgssvigt. Måske
svigtet ikke skyldes diciplinen på skolerne, men nærmere forældrenes
manglende lyst til at tage del i deres børns liv?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : troglodyt

Dato : 12-05-08 03:01

On Fri, 9 May 2008 12:44:27 +0200, "Poul E. Jørgensen"
<33@gvdnet.invalid> wrote:

>"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i en meddelelse
>
>Vil det sige at før Arne Wilstrup blev ansat i sit embede, fandtes der ikke
>mangel på disciplin og omsorgssvigt i Danmark?

Skal vi ikke bare sige at Wilstrup er roden til alt ondt? Det er da
det nemmeste, og så kan vi alle få lidt fred - bortset fra måske
Wilstrup. Hvor der handles, der spildes.

Har hr. Wilstrup forresten et embede? Så må vi passe på. Det må
endelig ikke eskalere til vold mod embedsmand i funktion. Hvornår er
en embedsmand i funktion?

Guds fred og god pinse

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-05-08 08:15

"troglodyt" <troglodyt@live.dk> skrev i meddelelsen
Arne er IMHO kilden til kaos i Danmark

Det er vel at tillægge mig alt for megen ære og indflydelse.

> Skal vi ikke bare sige at Wilstrup er roden til alt ondt?
Uhadada - så må du nok ønske noget mere af mig

Det er da
> det nemmeste, og så kan vi alle få lidt fred - bortset fra
> måske
> Wilstrup. Hvor der handles, der spildes.

ja,da.

> [...]
> må
> endelig ikke eskalere til vold mod embedsmand i funktion.

Nej, jeg har ikke et embede. En skolelærer er ikke i dag
embedsmand. Denne ære tilkommer kun ledere af forskellig
slags. Der er intet i straffeloven der har at gøre med
embedsmand i funktion.
Det du tænker på er formentlig straffelovens § 119 der
omfatter folk der virker i offentlig tjeneste. Herunder finder
du paragraffen in extenso

Straffeloven kap. 14
14. kapitel Forbrydelser mod den offentlige myndighed mv.
"§ 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder
nogen, hvem det påhviler at handle i medfør af offentlig
tjeneste eller hverv, under udførelsen af tjenesten eller
hvervet eller i anledning af samme, eller som på lige måde
søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig
tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en
tjenestehandling, straffes med bøde eller fængsel indtil 8 år.

Stk. 2. På samme måde straffes den, som, uden at forholdet
falder ind under stk. 1, fremsætter trusler om vold, om
frihedsberøvelse eller om sigtelse for strafbart eller
ærerørigt forhold mod nogen, der af det offentlige er tillagt
domsmyndighed eller myndighed til at træffe afgørelse
vedrørende retsforhold eller vedrørende håndhævelse af statens
straffemyndighed, i anledning af udførelsen af tjenesten eller
hvervet, eller som på lige måde søger at hindre en sådan
person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at
tvinge ham til at foretage en tjenestehandling.

Stk. 3. Lægger nogen ellers de nævnte personer hindringer i
vejen for udførelsen af deres tjeneste eller hverv, straffes
han med bøde eller med fængsel indtil 6 måneder. "

Og man er principielt i funktion når man udfører sit erhverv.
En politibetjent er fx i funktion i 24 timer i døgnet
(principielt), medens en lærer er i funktion i forbindelse med
sager i form af misbrug af fx børn, når dette kommer til hans
kendskab. Her gælder den skærpede anmeldelsespligt hvorved en
lærer har pligt til at anmelde ethvert sådant overgreb og ikke
blot KAN gøre det. Han SKAL altså gøre det. Og gør han det
ikke, bliver straffen skærpet hvis det opdages at han har
forsømt sin pligt dertil.

> Guds fred og god pinse

Drop du bare det med Gud- ham tror du alligevel ikke på - for
hvis du gjorde ville du vide at guden er tilgivende, og hvo
som kæmper med sværd skal selv for sværdet lide, og du skal
elske dine fjender etc.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-08 08:39

> [...]
> Arne er IMHO kilden til kaos i Danmark
>
> Det er vel at tillægge mig alt for megen ære og indflydelse.

> Uhadada - så må du nok ønske noget mere af mig

Er politisk kommissær ikke embede?

[snip - relativt afdæmpet AHW]

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-08 19:51

skrev i en meddelelse news:48231926$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Nu kan, i det
> mindste, Italien komme i gang med at rydde op.

Næppe. Derimod kan Italien kommer i gang med at berige Berlusconi og den
organiserede kriminalitet yderligere.

Italien er en bananrepublik, der ikke har fungeret siden Mussolini.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-05-08 23:33

> Italien er en bananrepublik, der ikke har fungeret siden Mussolini.

Du er en idiot, der ikke har haft lige siden AWH,

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-08 23:36

> Du er en idiot, der ikke har haft lige siden AWH,

Hehe. Sikkert.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : C. Overgaard

Dato : 12-05-08 00:09

On 8 Maj, 17:16, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:
> [...]
> i morgennyhederne. Mere af det tak! Nu kan, i det mindste, Italien komme i

Der trænger til oprydning, men måske ikke der hvor du tror.

Det som skulle igennem en større renovation er deres retssystem. Det
er en skamplet.

Fra fra en side om dårlig politi-arbejde kan man få seneste update på
sagen om Amanda Knox, som er tilbagehold for meddelagtighed i mord.
Eller er hun? Hun er ikke sigtet for noget som helst og alligevel har
hun siddet i fængsel siden november.

Hun kan sidde i fængsel i et helt år uden at blive sigtet.

I en lignede sag om en kvinde, som sad fængslet uden sigtelse, så
måtte domstolene løslade Filippo Pappalardi efter lang tids fængsel,
da man fandt hans to børn døde på bunden af en brønd, hvor at de var
faldet i under leg. Børnene blev kun fundet, fordi at et andet barn
faldt i og det på trods af at brønden lå få hundrede meter fra
hjemmet. Se:

http://oxymoran.blogspot.com/2008/04/kercher-murder-rice-already-cooked.html

CBS-48 timer har lavet en længere udsendelse om sagen, som politiet
alene baserer på resultatet af en udmarvende afhøring af kvinden.
Politiet ødelagde gerningsstedet, så det var værdiløs i retsmedicinsk
henseende. En af de tidligere mistænkte havde vigtige diplomatiske
forbindelser til et land i Afrika og et egentlig motiv mangler.

http://www.cbsnews.com/stories/2008/04/10/48hours/main4005725.shtml

Det land er så usikkert for danske unge, som måtte vælge at studere i
udlandet, at det fik et afsnit på rådgivningssiden om udlandsophold.

http://www.center-validering.dk/Sprogrejser.htm

Ja, der er i sandhed brug for en grundig oprydning.

Mvh
C.Overgaard