Strejken mod borgerne
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 17:47

Hvor meget mon strejken mod andre statteydere vil koste hver dansk familie?

Har nogen regnet på det? Det drejer sig jo ikke kun om selve lønforhøjelsen
som andre mennesker skal betale, men vi vil også se en højere inflation end
vi ellers ville have fået.

Hvis overenskomsterne betyder at inflationen stiger med 0,5% point, så vil
en familie altså tabe 3 - 4 - 5 tusinde kroner af deres opsparing om året.

Det ER lidt sjovt at høre, at de strejkende taler om at "DE" har penge nok
til at kunne betale meget mere, - og "DE" de er altså andre borgere.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-05-08 21:17

Knud Larsen skrev:
> [...]
> som andre mennesker skal betale, men vi vil også se en højere inflation end

Ikke nødvendigvis. Det kommer jo an på om efterspørgslen stiger så meget
at udbuddet ikke kan følge med. Det tvivler jeg ærligt talt på at den
minimale stigning for et begrænset udsnit af befolkningen kommer til at
betyde.

> Hvis overenskomsterne betyder at inflationen stiger med 0,5% point, så vil
> en familie altså tabe 3 - 4 - 5 tusinde kroner af deres opsparing om året.

Så skulle den familie måske gøre noget andet med deres opsparing end
bare sætte pengene i madrassen.

> Det ER lidt sjovt at høre, at de strejkende taler om at "DE" har penge nok
> til at kunne betale meget mere, - og "DE" de er altså andre borgere.

Ja, det er også de andre borgere der aftager ydelserne. De andre borgere
har selv oplevet lønstigninger.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 07:39

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> meget at udbuddet ikke kan følge med. Det tvivler jeg ærligt talt på
> at den minimale stigning for et begrænset udsnit af befolkningen

Man taler jo netop om at vi er tæt på overophedning, så vil store
lønstigninger for så store dele af borgerne betyde højere inflation.

> Så skulle den familie måske gøre noget andet med deres opsparing end
> bare sætte pengene i madrassen.

Det er ikke et spørgsmål om madrassen, men om at også fx obligationopsparing
OG aktieditto mister værdi i takt med inflationen. Mht penge i banken, så
får man vel nu lidt under nul procent i rente, når inflation og skat er
trukket fra.

> Ja, det er også de andre borgere der aftager ydelserne. De andre
> borgere har selv oplevet lønstigninger.

Ja, men ikke så store stigninger, - og det er stadig sjovt at man lader som
om der sidder en kapitalist med sort hat på den anden side af bordet, - når
det nu altså drejer sig om, at der sidder alle de andre borgere.

Men rigtigt er det nok, at det var sidste chance for at få presset lønnen
op, - før vi skal igang med en nedtur, hvor det ikke ville kunne komme på
tale.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-05-08 18:30

Knud Larsen skrev:

> Man taler jo netop om at vi er tæt på overophedning, så vil store
> lønstigninger for så store dele af borgerne betyde højere inflation.

0,25% er ikke en stor lønstigning.

> [...]
> OG aktieditto mister værdi i takt med inflationen. Mht penge i banken, så
> får man vel nu lidt under nul procent i rente, når inflation og skat er

Hvis man mister 5000 på 0,5% point inflation, så har man penge nok på
kontoen til at den kaster renter af sig. Man har også penge nok til at
kunne sprede sine investeringer så man ikke bliver påvirket mærkbart af
en svag inflation.

> Ja, men ikke så store stigninger,

0,25% er stadigvæk ikke en stor stigning.

> - og det er stadig sjovt at man lader som
> om der sidder en kapitalist med sort hat på den anden side af bordet, - når
> det nu altså drejer sig om, at der sidder alle de andre borgere.

Der sidder ikke alle de andre borgere på den anden side af bordet, der
sidder repræsentanter for alle de andre borgere, hvoraf nogle betaler
til gildet.

> Men rigtigt er det nok, at det var sidste chance for at få presset lønnen
> op, - før vi skal igang med en nedtur, hvor det ikke ville kunne komme på
> tale.

Ja, det er sjovt. Når der er opgang, så kan man ikke få mere i løn pga
overophedning. Når der er nedgang, så kan man ikke få mere i løn fordi
der ikke er råd til det.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 11:19

Frank E. N. Stein wrote:

> Ja, det er sjovt. Når der er opgang, så kan man ikke få mere i løn pga
> overophedning. Når der er nedgang, så kan man ikke få mere i løn fordi
> der ikke er råd til det.

Der behøver langt fra være tale om overophedning fordi økonomien går opad.
Det kommer hovedsagelig an på om der er arbejdskraft nok at tage af.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-05-08 16:51

Knud Larsen skrev:

> Der behøver langt fra være tale om overophedning fordi økonomien går opad.

Nej, men nu var det overophedning du nævnte som et faremoment.

> Det kommer hovedsagelig an på om der er arbejdskraft nok at tage af.

Ja, men hvor?

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 18:56

Frank E. N. Stein wrote:

> Nej, men nu var det overophedning du nævnte som et faremoment.

Fordi man siger vi ER tæt på en overophedning, det betyder jo ikke at vi
altid vil være det.

> Ja, men hvor?

Her

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-05-08 20:00

Knud Larsen skrev:

> Fordi man siger vi ER tæt på en overophedning, det betyder jo ikke at vi
> altid vil være det.

Nej, ikke når det er nedgangstider.

> Her

Mangler du noget at rive i da?
Menaltså, den øgede indtægt skal bruges til noget arbejdskraftslidende
for at det giver en overophedningseffekt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 23:24

Frank E. N. Stein wrote:

> Nej, ikke når det er nedgangstider.

Heller ikke når der er opgangstider.

> Mangler du noget at rive i da?

Nej. Vi kan jo ikke bare frit importere arbejdskraft, vi så hvordan det gik
sidst vi gjorde det i 70erne. En fordel på fem mia kr til erhvervslivet, og
en bagdel til samfundet på 500 mia kr.

Fra : Vidal

Dato : 06-05-08 09:19

Knud Larsen skrev:
> [...]
>
> Det ER lidt sjovt at høre, at de strejkende taler om at "DE" har penge nok
> til at kunne betale meget mere, - og "DE" de er altså andre borgere.

Mener du, at offentlige ansatte ikke bør have
forhandlings- eller strejkeret? Eller misforstår
jeg dit indlæg?

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 09:31

Vidal wrote:

> Mener du, at offentlige ansatte ikke bør have
> forhandlings- eller strejkeret? Eller misforstår
> jeg dit indlæg?

Jeg synes bare man burde kalde en spade en spade, og ikke lade som om det
var en ond arbejdsgiver, og ikke andre skatteborgere, der sidder på den
anden side af bordet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-08 16:20

Knud Larsen skrev den 06-05-2008 10:30:

> Jeg synes bare man burde kalde en spade en spade, og ikke lade som om det
> var en ond arbejdsgiver, og ikke andre skatteborgere, der sidder på den
> anden side af bordet.

Tja, nu er de så også selv skatteborgere, så hvis du vil ud af den
tangent som du går, så strejkede de vel mod sig selv.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-05-08 12:41

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ER lidt sjovt at høre, at de strejkende taler om at "DE" har penge nok
> til at kunne betale meget mere, - og "DE" de er altså andre borgere.

Nu begynder Knud IMHO at ligne en mere traditionel Højreorienteret dansker,
uf alle de skide invandrere væk med dem, uf alle de skide lavtuddannede
danskere der nasser på min skattebillet væk med dem.

Jamen er der plads til nogen i dit højreoreinterede paradis Knud?, hvor de
eneste fejlfarver er de der serverer dig kolde drinks ved poolen når du er i
Kenya. Hvis det her bliver ved Knud så ender jeg sgu med at sidde i
fælledparken og vifte med små røde flag sammen med Arne Wilstrup.

Lad mig sige dig en ting røvhul. Det er fedt at pigerne har trukket tæppet
væk under staten og at de nu endelig i 2008 strejker for ligeløn, det var
sgu da på tide.
Med progressiv hilsen Poul Nielsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-05-08 13:28

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen

> Hvis det her bliver ved Knud så ender jeg sgu med at sidde i fælledparken
> og vifte med små røde flag sammen med Arne Wilstrup.

Det lyder som en forandring, men vi må vel så vente et års tid på et foto af
formælingen?

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 17:59

Martin Larsen wrote:
> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen

> Det lyder som en forandring, men vi må vel så vente et års tid på et
> foto af formælingen?

Det *havde* anet mig, at der var amoriner i luften mellem de to
fundamentalister

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 17:59

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> Lad mig sige dig en ting røvhul. Det er fedt at pigerne har trukket
> tæppet væk under staten og at de nu endelig i 2008 strejker for

Kender du adressen på den nærmeste AAA, ellers er det vist på tide at finde
den, før det går helt galt.

Dig og Arne fortjener hinanden, det kan I skåle på!