At ryge som en skorsten og brænde for det
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-08 19:03

En række miljøorganisationer kræver i et åbent brev til miljøminister Troels
Lund Poulsen (V), at politikerne skrider ind over for landets 600.000
forurenende brændeovne og brændekedler.
De er lige så farlige som passiv rygning og skønnes årligt at dræbe mellem
200 og 2000 danskere.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11428282.html

Ikke at jeg ved en skid om det , men folk må da være døde som fluer i
kakeloven's og brændekomfuret's storhedstid ??.

Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af
rygeloven der også har en brændeovn.

Ludvig hvor er du !?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Notion

Dato : 04-05-08 09:19

Michael Meidahl Jensen skrev:
> [...]
> kakeloven's og brændekomfuret's storhedstid ??.
>
> Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af

Det er ikke så meget brændeovnen som er "giftig", det er mere det som
brændes af i den, der giver hoste.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-05-08 19:43

"Notion" skrev i en meddelelse

> Det er ikke så meget brændeovnen som er "giftig", det er mere >det som
> brændes af i den, der giver hoste.

Du må være en meget meget klog mand.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Notion

Dato : 04-05-08 20:01

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Du må være en meget meget klog mand.

Jeg reagerede på denne.

[Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af
rygeloven der også har en brændeovn.]

Jeg er ikke ryger, men har dog en brændeovn, men bruger den ikke. Er den
skadelig

Måske skal man have en brændeovnskørekort, sådan at man ved hvad der er
godt at bruge som brænde og hvad der er skidt at bruge.

Kunne tænkes at du skulle tænker lidt mere over det skrevne.

Tror faktisk at landmænd er mere "svin" end dem de har under tag.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-05-08 20:17

"Notion" skrev i en meddelelse

> Jeg reagerede på denne.
>
> [Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af
> rygeloven der også har en brændeovn.]

Og hvis man er fanatisk modstander af rygning og himmler op om pasivrygning
, men lystigt brænder gamle paller af i sin brændeovn ?
Så er det da en smule bag komisk ?.

> Jeg er ikke ryger, men har dog en brændeovn, men bruger >den ikke. Er den
> skadelig

Naturligvis ikke , men hvor mange har sådan et skrummel stående blot for den
dekorative effekt.

> Måske skal man have en brændeovnskørekort, sådan at man >ved hvad der er
> godt at bruge som brænde og hvad der er skidt at bruge.

Sådan som jeg læser artiklen og de andre artikler der er bragt
her på det sidste , er det vist nærmest ligegyldigt hvad man futter af i en
brændeovn , der frigives skadelige partikler ved næsten alt.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Notion

Dato : 06-05-08 19:20

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Og hvis man er fanatisk modstander af rygning og himmler op om pasivrygning
> , men lystigt brænder gamle paller af i sin brændeovn ?
> Så er det da en smule bag komisk ?.

Enig.

> Naturligvis ikke , men hvor mange har sådan et skrummel stående blot for den
> dekorative effekt.

ved jeg ikke, jeg gider ikke at tælle skorstene med røg i

> Sådan som jeg læser artiklen og de andre artikler der er bragt
> her på det sidste , er det vist nærmest ligegyldigt hvad man futter af i en
> brændeovn , der frigives skadelige partikler ved næsten alt.

Deri er jeg ikke enig. Hvis man bruger brændeovnen rigtig og brænder
"godkendt affald" af, så er der ikke de store genere, idet den høje
temperatur fjerne de fleste skadelige stoffer.

Hvad med de emissionbomber landbruget og industrien har givet i tiden
løb, det kan da kaldes livforkortet effekt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 09:19

Michael Meidahl Jensen wrote:
> [...]
>

> Ikke at jeg ved en skid om det , men folk må da være døde som fluer i
> kakeloven's og brændekomfuret's storhedstid ??.

Gennemsnits-levealderen var 20 år lavere end nu.

Fra : Kim2000

Dato : 04-05-08 18:14

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:481ca8f1$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kakeloven's og brændekomfuret's storhedstid ??.
>
> Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af

Man kunne jo starte med at fjerne afgifterne solceller, vindenergi og se at
komme igang med at bruge det varme vand i undergrunden, vi skal ikke mere
end et par kilometer ned før det 70 grader vamt. Men det er nok "sjovere" at
finde endnu en skat at pålægge folk.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-05-08 20:51

Michael Meidahl Jensen har bragt dette til verden:
> [...]
> kakeloven's og brændekomfuret's storhedstid ??.
>
> Jeg gad nok vide hvor mange der er inkanerede tilhænger af

Lad os også tage havegrillen med, når nu vi skal ud på overdrevet.
Kai

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-05-08 20:58

"Fister Løgsovs" skrev i en meddelelse

> Lad os også tage havegrillen med, når nu vi skal ud på >overdrevet.

He He ... jeg kan huske på skrammel legepladsen da jeg var
dreng , vi bagte snobrød til det sved i øjene og vi lugtede af
bål i flere dage.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-05-08 21:08

On Sun, 4 May 2008 21:58:10 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>He He ... jeg kan huske på skrammel legepladsen da jeg var
>dreng , vi bagte snobrød til det sved i øjene og vi lugtede af
>bål i flere dage.

Så burde du jo være død af rygerlunger, for mange år siden...

Fra : Egon Stich

Dato : 05-05-08 09:07

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> Michael Meidahl Jensen har bragt dette til verden:

> Lad os også tage havegrillen med, når nu vi skal ud på overdrevet.
> Kai

Og plæneklippere der er motoriserede, ikke at forglemme

Egon

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-05-08 17:11

Efter mange tanker skrev Egon Stich:
> "Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> Og plæneklippere der er motoriserede, ikke at forglemme
>
> Egon

Det ville være mit næste skud, hvis grill rejste en stemning
Kai