Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanpix Danmark skifter også til Nikon..
Fra : Lars Troels.

Dato : 01-07-08 04:17

Nu følger Scanpix Danmark efter de andre store billedbureauer, og
skifter til Nikon..

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-07-08 12:16

"Lars Troels." <lars.troels@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Nu følger Scanpix Danmark efter de andre store billedbureauer, og
skifter til Nikon..

Er det fordi Nikon er bedre, eller fordi de har fået et godt tilbud?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-08 13:03

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

[8<8<8<]
> Er det fordi Nikon er bedre, eller fordi de har fået et godt tilbud?

Det kan vel være både og.

Men der er nok ingen tvivl om de har fået et godt tilbud.
Tilbudet indebærer bl.a. at al Scanpix's brugte Canon udstyr skal
destrueres.
http://www.pressefotografforbundet.dk/debat.php?thread=7851&id=7871
Det kan godt genere mig lidt. Dels er det resourcespild, dels kunne det være
rart med lidt billigt, godt, brugt glas - den fornøjelse har Nikon brugere
haft i årevis.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-07-08 13:35

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> Det kan godt genere mig lidt. Dels er det resourcespild, dels kunne
> det være rart med lidt billigt, godt, brugt glas - den fornøjelse har

For mig at se er det en situation, hvor man køber sig til forretningen. Det
virker som en panikreaktion hos Nikon at gøre det. Skulle deres produkt ikke
være attraktivt nok til at kunne sælge det i en normal handel?

Jeg har aldrig set en sådan salgsstrategi som særlig god. Jeg kan ikke
forestille mig at det skulle være en normal strategi for Nikon. Hvad skulle
iøvrigt reklameværdien være, hvis folk ved at man har købt sig til
forretningen?

Når det er sagt, så synes jeg det er godt at der kommer mere normal
konkurrence igen indenfor dette felt, hvor Canon har været alt for
enerådende i en årrække. Det er ikke sundt.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskruse.com, http://hans-kruse.blogspot.com/

Fra : Jan

Dato : 01-07-08 20:40

> Når det er sagt, så synes jeg det er godt at der kommer mere normal
> konkurrence igen indenfor dette felt, hvor Canon har været alt for
> enerådende i en årrække. Det er ikke sundt.

Konkurence er jo godt, men Nikon har jo så prøvet at være dominerende
tidligere. før EOS Det kører jo lidt op og ned mellem de 2.

Fra : AS

Dato : 01-07-08 16:56

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> http://www.pressefotografforbundet.dk/debat.php?thread=7851&id=7871

Her er en interessant formulering:
"Nikon opkøber alt Canon udstyr fra billedbureauet, som efterfølgende
destrueres."

Det lyder, som bureauet skal destrueres

Fra : MW

Dato : 01-07-08 21:39

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifter til Nikon..
>
> Er det fordi Nikon er bedre, eller fordi de har fået et godt tilbud?

Mon ikke de har fået et såkaldt siciliansk tilbud, dansk politi har jo
heller ikke kørt Ford i flere årtier fordi det er verdens bedste bil.

mvh
MW

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-07-08 12:27

Lars Troels. skrev:
> Nu følger Scanpix Danmark efter de andre store billedbureauer, og
> skifter til Nikon..

Se tråd fra 8/3.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Lars Troels.

Dato : 01-07-08 05:35

On 1 Jul., 13:27, Søren Friberg <hushovmesterenfj...@msn.com> wrote:
> Lars Troels. skrev:> Nu følger Scanpix Danmark efter de andre store billedbureauer, og
>
> Se tråd fra 8/3.

Drejer den sig ikke om Scanpix Sverige..?

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-07-08 12:41

Lars Troels. skrev:

> Drejer den sig ikke om Scanpix Sverige..?

Jo, men så er det vel ikke underligt de følger i DK?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : N/A

Dato : 01-07-08 12:41

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-08 13:03

"Lars Troels." <lars.troels@hotmail.com> wrote in message
> Nu følger Scanpix Danmark efter de andre store billedbureauer,

Hvem er "de andre store billedbureauer" ?
Scanpix Sverige har skiftet.

Det lyder på dit indlæg som om de fleste har skiftet til Nikon.
Situationen er vel nærmere den, at størstedelen af dem der brugte Nikon
tidligere, skiftede til Canon. Nogle skifter nu fra Canon til Nikon.

> og
> skifter til Nikon..

Det var tydeligt fra fjernsyns udsendelserne fra det nyligt overståede
fodboldt EM at Nikon er væsentligt bedre repræsenteret på sidelinien end før
D3 blev lanceret.
Et slag på tasken er at 20-30% brugte Nikon - resten brugte Canon.

Det er kun godt med noget reel konkurrence.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Lars Troels.

Dato : 01-07-08 06:29

On 1 Jul., 14:02, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:
> "Lars Troels." <lars.tro...@hotmail.com> wrote in message

> Hvem er "de andre store billedbureauer" ?
> Scanpix Sverige har skiftet.

Associated Press og AFP er nogle af de meget store eksempler..

Enig..

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-07-08 13:44

Lars Troels. wrote:

> Associated Press og AFP er nogle af de meget store eksempler..

Har du et link, der beskriver disse eksempler og hvad historien egentlig er.
Jeg har ikke det noget definitivt om det.

Som sagt synes jeg det er godt, hvis det er et reelt skift på basis af et
godt produkt.