Foto
IBM760 5420
Teil 3020
bryllups fotobog..printe hen over midten?
Fra : Michaelbs

Dato : 28-06-08 12:39

Jeg sidder og bakser med et bryllupsalbum til en kunde.
Jeg vil gerne lave ratio fx 10 * 14 og så trykke hen over midten/ryggen af
bogen. Altså så en fotomontage jeg laver bliver trykt på 2 sider.
"Double-spread" som det vist hedder. Er der et firma, der laver den slags?
Og hvilke firmaer kan anbefales til fotobøger?

mvh Michaelbs

Fra : ab©

Dato : 28-06-08 12:57

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:486622df$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> "Double-spread" som det vist hedder. Er der et firma, der laver den slags?
> Og hvilke firmaer kan anbefales til fotobøger?

Jeg har fået lavet hos Bilka (
http://asp.photoprintit.de/microsite/10021/fotobook_details.v3.php ) og
Pixum, men man skal nok lige afpasse motivet til "knækket" i midten

ab©

Fra : Michaelbs

Dato : 28-06-08 13:02

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har fået lavet hos Bilka (
> http://asp.photoprintit.de/microsite/10021/fotobook_details.v3.php ) og
> Pixum, men man skal nok lige afpasse motivet til "knækket" i midten
>
> ab©

Ok men skal man bruge deres software til at lave det?
Jeg vil hellere bruge mit eget software til at konstruere fotomontagen, der
så printes over 2 sider. Er det muligt?

mvh Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-06-08 14:17

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Ok men skal man bruge deres software til at lave det?

Ja

> Jeg vil hellere bruge mit eget software til at konstruere fotomontagen,
> der så printes over 2 sider. Er det muligt?

Ja - du kan bare lave et billede som udgør siden, med det indhold (f.eks.
flere billeder, tekst osv) som du vil have, og bruge det i bogen uden nogen
baggrund osv.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 28-06-08 21:58

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ja - du kan bare lave et billede som udgør siden, med det indhold (f.eks.
> flere billeder, tekst osv) som du vil have, og bruge det i bogen uden

Ok. Tak. Det kunne jeg ikke selv lige se at man kan.

mvh Michaelbs

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-06-08 14:16

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Og hvilke firmaer kan anbefales til fotobøger?

Prøv at se
http://www.pressefotografforbundet.dk/debat.php?thread=7652&id=7652&comments=teknik

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 28-06-08 22:01

> "Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in
> [...]

Det lader ikke til at der er nogen, der for alvor skiller sig ud for
mængden. Professionelle bryllupsfotografer må da have et/nogle
favoritsteder, hvor kvaliteten af print og papir og omslag er ekstra i
højsædet?
Det virker som om de fleste konkurrerer på pris og har nogenlunde samme
kedelige skabeloner, som absolut skal presses ned over kunderne.

mvh Michaelbs

Fra : Per

Dato : 28-06-08 22:18

> [...]
> mængden. Professionelle bryllupsfotografer må da have et/nogle
> favoritsteder, hvor kvaliteten af print og papir og omslag er ekstra i

Jeg kunne ikke forestille mig at nogle rigtige bryllupsfotografer bruger den
slags. Kvaliteten er for dårlig. Problemet er jo at det typisk er gemen
laserprintede sider, som på ingen måde nærmer sig det en god blækprinter kan
lave.

Fra : Michaelbs

Dato : 29-06-08 09:10

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> den slags. Kvaliteten er for dårlig. Problemet er jo at det typisk er
> gemen laserprintede sider, som på ingen måde nærmer sig det en god

Men det gør de ikke desto mindre. Er kvaliteten nødvendigvis så dårlig?
Der må være nogen, der laver dem på en anden måde.

mvh Michaelbs

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 29-06-08 10:03

On Sun, 29 Jun 2008 10:09:49 +0200, "Michaelbs"
> [...]

>Men det gør de ikke desto mindre. Er kvaliteten nødvendigvis så dårlig?
>Der må være nogen, der laver dem på en anden måde.

Måske er det en bedre løsning at printe selv og så samle printene i en
bog som her:
http://www.marrutt.com/photo-books.php

mvh
sk

Fra : Peter Holm

Dato : 29-06-08 20:00

Michaelbs wrote:
> "Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen

> Men det gør de ikke desto mindre. Er kvaliteten nødvendigvis så
> dårlig? Der må være nogen, der laver dem på en anden måde.
>
> mvh Michaelbs

http://www.asukabook.com/

eneste sted der laver pro bøger som ikke er flush mounted (tykke sider med
ink prints klistret på pap og lamineret)
De har ikke software, men templates til photoshop

mvh
peter

Fra : _

Dato : 29-06-08 21:04

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> http://www.asukabook.com/
>
> eneste sted der laver pro bøger som ikke er flush mounted (tykke sider med
> ink prints klistret på pap og lamineret)
> De har ikke software, men templates til photoshop

Uden megen god vilje er en 'template' (dansk: skabelon) vel også software?

Fra : Peter Holm

Dato : 29-06-08 21:18

> Uden megen god vilje er en 'template' (dansk: skabelon) vel også
> software?

suk...
peter

Fra : Michaelbs

Dato : 30-06-08 09:41

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ink prints klistret på pap og lamineret)
> De har ikke software, men templates til photoshop

Hej Peter

Ja, dem har jeg været inde og snuse til, men som jeg har forstået kræves der
hos dem, at man bruger deres specielle skabelover og workflow.
Problemet er,at jeg HAR lavet bogen i en bestemt størrelse med "double
spread", dvs hen over midten/ryggen af bogen. Det er en række store PSD
filer.
Jeg mener Asukabook har deres egne krav.

mvh Michaelbs

Fra : Kenneth

Dato : 30-06-08 19:02

> [...]
> filer.
> Jeg mener Asukabook har deres egne krav.

Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor deler du ikke bare dine billeder
præcist på midten og sætter dem enkeltvist ind i bogen, uden skabelon.
Får du så ikke det resultat du gerne vil ha ?
Jeg gør det på web bøger og det virker fint.
eksempelvis side 24/25 eller 54/55
http://www.foto-4-you.dk/Louise%20R/Default.html ( Modellen er LouiseR )

// Kenneth

Fra : Michaelbs

Dato : 30-06-08 19:34

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i meddelelsen

> [...]
> Får du så ikke det resultat du gerne vil ha ?
> Jeg gør det på web bøger og det virker fint.

Jo, men der er forskel på web og på print. Du kan ikke regne med at
overgangen er så sømløs hvis det bare er to filer, en på hver side.

Er det Yervants Page Gallery du har brugt der?

Og hvilket probram til at lave websiden?

mvh Michaelbs

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-06-08 16:35

On Sat, 28 Jun 2008 13:39:10 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

Hvis du scroller ned på siden til Print- og fremkalderservices har jeg
samlet et par links vi kender lidt til:

http://www.fotoklubbenmidtjylland.dk/blog/?page_id=60

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-10-08 17:01

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> "Double-spread" som det vist hedder. Er der et firma, der laver den slags?

Jeg faldt over Blurp
http://www.blurb.com
hvor der er eksempler på netup det du efterspørger
http://www.blurb.com/create/book/wedding_books

Se
http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1870915621/bclid1859721012/bctid1881622404

--