Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Intro
Fra : Johnny Christensen

Dato : 27-06-08 09:56

Som det er almindelig høflighed, må jeg vist hellere sige davs før jeg
begynder at spørge om en helt masse.

Jeg hedder Johnny, er som så mange andre glad for foto og med alt hvad der
deraf følger.
Jeg startede som undervands fotograf for 14 år siden. Faktisk sådan at i de
4 år hvor jeg arbejdede i Caribien, blev det til 1200 ruller film under
vand - og 3 på land... I dag ville jeg nok vælge at skyde lidt flere
billeder oven vande :)

Efter at stædigt holdt fast i mit analoge kamera indtil Nikon sendte D200 på
gaden, lavede jeg kun overvandsfoto's i forbindelse med artikler. Med
skiftet til digital blev det pludseligt meget sjovere at tage billeder, så
nu gør jeg ret meget i generel foto.

Af tradition bruger jeg Nikon, fordi de havde den bedste repræsentation og
udvalg på undervands siden. Men er egentlig fløjtende ligeglad med hvem har
fremstillet grejet - bare det er af god kvalitet.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Jan Boegh

Dato : 27-06-08 10:09

> www.johnnychristensen.com

Mange og flotte billeder - men hvor er det synd, at du ødelægger dem med
copyrightoplysninger, der nok kunne være udført mere diskret.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Johnny Christensen

Dato : 27-06-08 10:40

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
hvor er det synd, at du ødelægger dem med
> copyrightoplysninger, der nok kunne være udført mere diskret.

Ja, det er heller ikke med min gode vilje at det skal være sådan. Men det
gør klart og tydeligt opmærksomt på ejerforholdet. Jeg har måtte gå igennem
en del sværdslag med forretninger som "lånte" mine billeder.
Moralen er desværre lidt flosset i kanterne, visse steder

Fra : Thomas Kjær

Dato : 27-06-08 12:11

On 2008-06-27, Johnny Christensen <johnny_chri@hotmail.com> wrote:
> Jeg hedder Johnny, er som så mange andre glad for foto og med alt hvad der
> deraf følger.

Velkommen til!

> www.johnnychristensen.com

Super lækre billeder!

Mange af dem minder mig om en af de mest interessante fotobøger jeg har
læst, nemlig Jim Church's Essential Guide to Composition[1].

1) ISBN: 9781881652182 for dem der måtte være interesserede.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-06-08 13:56

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læst, nemlig Jim Church's Essential Guide to Composition[1].

> 1) ISBN: 9781881652182 for dem der måtte være interesserede.

Jeg har desværre aldrig læst Jim Church bogen. Men da jeg først slog mine
folder i undervandsfoto, var jeg 3½ år på Grand Cayman hvor jeg benyttede
Cathy Church til film og fremkaldelse. Samtidig var en af de som jeg delte
hus med, fotoinstruktør hos hende. Så det er bestemt ikke umuligt at
indflydelsen er vandret fra Jim til Cathy til Jonathan så samlet brudstykker
op af mig.
Desuden skød vi stort set alle med Nikonos V i den tid, så der var visse
begrænsninger på hvor meget man kan variere over emnet U/V foto.

mvh
Johnny

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 30-06-08 14:26

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> udvalg på undervands siden. Men er egentlig fløjtende ligeglad med hvem
> har fremstillet grejet - bare det er af god kvalitet.

Velkommen til, Johnny. Lækre billeder på din side, det bliver spændende at
følge den.

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com