Subdomæne. Hvordan?
Fra : Kurt Tønnersen

Dato : 20-07-01 14:05

Hej. Jeg håber der er en der ken hjælpe.
Jeg har hotel hos WOL. De understøtter subdomæne og jeg har
oprettet et. Når jeg kalder det, kommer det samme frem som når
jeg kalder på det oprindelige navn. Altså: Jeg skal have uploadet
noget andet.
Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet at lave et underbibliotek på
min computer og der sat en test side ind, men det er ikke
lykkedes at uploade. Skal siderne i underbiblioteket placeres et
seperat?
Jeg bruger FP 2000.

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Kim Blindbæk

Dato : 20-07-01 15:05

Kurt Tønnersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> - Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
> - Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

Jeg tror ikke at den fil du kalder gennem subdom. må hedde index.
Hvis den ikke hedder det kender jeg ikke fejlen.

//KIM

Fra : Kurt Tønnersen

Dato : 20-07-01 16:41

Kim Blindbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Jeg tror ikke at den fil du kalder gennem subdom. må hedde index.
> Hvis den ikke hedder det kender jeg ikke fejlen.
>
> //KIM
Hmm.....
Ideen med subdomæn må da være, at hvis man kalder subdomænet, så er der
en hovedside.
Min plan er, at brue en hovedside for et selskab. I dette tilfælde
www.vibonet.dk
Afdelingerne i selskabet skal så have mulighed for deres egne sider.
F.eks.: www.afd011.vibonet.dk
Det skulle (når jeg får styr på det her) give afdelingerne adgang til
at uploade deres egne informationer uden at kunne rette i
www.vibonet.dk

Kurt...

Fra : ha

Dato : 20-07-01 17:08

Hej Kurt, du skal bare lave dine sider helt som du plejer, altså med en
index eller default side som "forside. Når du så uploader det til dit
webhotel, skal bare uploade til adressen:
www.dit-domæne.dk/dit-subdomæne
derefter laver FP helt automatisk subdomænet på webhotellet.

mvh
ha

Fra : Kurt Tønnersen

Dato : 20-07-01 17:12

> [...]
> min computer og der sat en test side ind, men det er ikke
> lykkedes at uploade. Skal siderne i underbiblioteket placeres et

Nu har jeg fundet ud af hvordan WOL definerer et subdomæne. Jeg
troede jeg kunne lave en adresse der hed www.sub.domæne.dk men det
er ikke sådan det foregår.
Jeg skal skrive www.domæne.dk/sub
Det kan jeg jo også uden at oprette sub på serveren, så det kan da
kun være til, hvis jeg vil lege internetudbyder (og det vil jeg
ikke).

Tak til dem der har svaret. Det hjalp mig på vej.
Kurt...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-01 19:38

"Kurt Tønnersen" <Kurt@vibonet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> kun være til, hvis jeg vil lege internetudbyder (og det vil jeg

Ikke helt. Du kan i praksis få oprettet et subdomæne med en helt
anderledes adgangskode end på hovedweb'et og på den måde kan du
f.eks. lade flere mennesker vedligeholde hver sit subdomæne uden
indblanding fra andre. Hoveddomænet kan du som administrator råde
over og du kan også give subdomænerne nyt password m.v.- altså
administrere de eksisterende subdomæner.
Arne H. Wilstrup