Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"modelbog" til kommende :-) teenagemodel
Fra : BRSF-DK

Dato : 11-06-08 19:43

Godaften
Jeg er af venner blevet bedt om at tage foto af deres datter til en modelbog
(kalder de det), som hun skal bruge til at vise frem til modelbureauer, hvor
hun vil forsøge at blive teenagemodel.

Jeg har ingen idé om, hvad en sådan skal indeholde og hvilke form for
positurer, påklædning mv. Jeg har ikke kunnet finde link til hvordan eller
eksempler på google, så gode idéer modtages med glæde og gerne link til
læsestof og eksempler.

Bjarne
6855 Outrup

Fra : ab©

Dato : 12-06-08 09:06

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksempler på google, så gode idéer modtages med glæde og gerne link til

Google er nogens bedste ven - f.eks. http://www.arvostudie.dk/page7.html

(- sjovt, hvad man kan falde over:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=20&conference=242&posting=657835 )

ab©

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-06-08 09:19

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak for indlæg, men det første link, du sender er jo ikke med nogen
forklaring på hvad en sådan modelbog skal indeholde, men en "annonce" for at
få det lavet der, og den slags link har jeg fundet mange af

Det sidste link ja LOL

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 09:35

Jeg har ingen personlige erfaringer med da, men fra bekendte der har gjort
sig i modelbranchen har jeg da set en sådan mappe/bog.

Modellens bog er en samling af forskellige billeder, som benyttes i
forbindelse med booking til fotosessions m.m. I bogen sidder billeder fra
tidligere opgaver, samt studiebilleder. Formålet er at vise modellens
forskellige kvaliteter.

Det jeg tror du skal fokusere på er at vise hendes fra forskellige
"vinkler", dvs. lave mange forskellige billeder, med forskelligt tøj,
make-up, lys, stemning m.m., men pas på med ikke at overgøre det.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-06-08 12:38

"Marten Ølgaard" <moesnabelacomonto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "vinkler", dvs. lave mange forskellige billeder, med forskelligt tøj,
> make-up, lys, stemning m.m., men pas på med ikke at overgøre det.

Hej Marten

Tak for dit indlæg, har du nogen idé om hvor mange foto?

Bjarne
6855 Outrup

Fra : 2rb1

Dato : 12-06-08 11:10

Du skal ikke lave en mappe til hende. Der skal laves 3 "amatør" billeder af
hende, hvor hun er sig selv. Et portræt agtig, hvor hun smiler let, og et
hvor hun har et alvorligt udtryk, og et helfigur billede så bureauet kan se
hendes skikkelse. Det er den bedste måde for et bureau at vurdere en evt.
kommende model på. Syntes de at hun har "noget" vil hun blive indkaldt til
en samtale.

Det med at møde op med en mappe fyldt med billeder er gammel overtro.

Mvh. 2rb1

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-06-08 12:37

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkaldt til en samtale.
>
> Det med at møde op med en mappe fyldt med billeder er gammel overtro.

Tak for dit indlæg, det lyder som en simpel løsning og er jo indledningsvis
let at gå til, det vil jeg prøve at få dem til at acceptere

Bjarne
6855 Outrup

Fra : 2rb1

Dato : 12-06-08 13:30

> Tak for dit indlæg, det lyder som en simpel løsning og er jo
> indledningsvis let at gå til, det vil jeg prøve at få dem til at acceptere

> [...]

He He - det bliver de nød til for det er måden. Hvis hun så bliver optaget,
beder de hende om at kontakte en fotograf, som kan lave billeder af hende
til Sedcard efter deres anvisning.
Fotomappen er først noget modeller bygger op løbende efter jobs, eller besøg
hos fotografer.

Mvh. 2rb1

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-06-08 14:20

> [...]
> af hende til Sedcard efter deres anvisning.
> Fotomappen er først noget modeller bygger op løbende efter jobs, eller

Igen tak, jeg har tilladt mig at sende dem dine indlæg

Bjarne
6855 Outrup