Betalingveje Italien
Fra : Poul

Dato : 12-06-08 05:50

Vi er ved at planlægge en tur til Italien (Rom).
Jeg har søgt på nettet for at finde ud af hvor meget det koster på deres
betalingsveje, men fandt kun nogle forældede priser i Lire.

Er der nogen der kender et godt link til nyere priser?

Tak

Poul

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-06-08 17:18

"Poul" <ves@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betalingsveje, men fandt kun nogle forældede priser i Lire.
>
> Er der nogen der kender et godt link til nyere priser?

Et interessant spørgsmål. Hvis du kan lidt italiensk, kan du kaste dig ud i
http://www.autostrade.it/autostrade/info.do?id=pedaggi_calcola
hvor priskalkulationen er beskrevet.

Kmpriserne er:
http://www.autostrade.it/pop_tariffa_1.html

Det kompliceres så lidt af at nogle af betalingsmotervejene ændrer status
omkrin de store byer, hvor de på nogle strækninger bliver gratis.
Den letteste måde at kalkulere på er ved at benytte ruteplanlæggeren på
denne side - den beregner nemlig også prisen. Når du har fået ruten og
prisen gælder den for alm. personvogne. har du campingvogn skal du nederst
på siden med resultatet vælge '3 Assi' under 'Il pedagio'(betalingen). Så
får du pris og kort for ruten med campingvogn.
Det er vist det bedste link til priser på italienske motorveje - som btw
normalt er i glimrende stand og er udstyret med nogle restaurenter der på
pris og kvalitet totalt basker de ynkeligheder som Monark og andre
madødelæggere byder os herhjemme. Prøv en af de glimrende Autogrills -
f.eks. kan den der er bygget ud over vejen syd for Firenze anbefales. Sidst
jeg var der, stod den på trækulsgrillet Bistecca Fiorentina så stor at der
var til både mig og madammen med 2 Colaer til en god hund pr. snude.

Din rute fra Brenner kunne være:
http://www.autostrade.it/autostrade/ricercaPercorso.do?tipo=G&equivalenzaClassi=A&dscDa=brennero&dtxpDa=305&dscA=roma&dtxpA=15000

Vil du se ruten på kort, så vælg 'Vedi mappe' nederst på resultatsiden. Vil
du se restauranter og rastepladser, så vælg 'Tutti i servezi'.

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Poul

Dato : 13-06-08 08:41

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil du se ruten på kort, så vælg 'Vedi mappe' nederst på resultatsiden.
> Vil du se restauranter og rastepladser, så vælg 'Tutti i servezi'.

Tak for svaret.
Mit italienske er lig nul, vi forstår dog enkelte ord.
Siden ser ud til at være til at finde ud af. Det er n for at få en idè om
hvad det koster.
Tak for hjælpen
vh
Poul

Fra : Bent CC Hansen

Dato : 16-06-08 12:52

Hej jeg ved at dit spørgsmål ikke gjaldt dette men jeg vil lige
anbefale denne plads:
http://www.villageflaminio.it/ENG/Bagni/home.asp
Og hvis I har cykler med så er der en pragtfuld tur langs
Tiberen ind i midten af Rom.
Hilsen Bent

--
bibent