Gjorde vi alle det var det nok spændende a~
Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 28-06-08 00:57

Hej

Godt nok forkert gruppe men lige lidt til tænkeren.

Jeg var over efter nogle fliser hos en jeg kender langt ude i
perifirien. Da jeg var færdig med at læsse traileren kom sønnen der
lige er fyldt 19 på en stor 1100 ccm Honda motorcykel.

Jeg undrede mig noget fordi jeg viste at han lige har mistet kortet
pga. sprit. Jeg spurgte til den og han fortalte at den var hentet i
Tyskland og pladerne var "lånte". Politiet havde fået kig på ham i
Vejle området men de ville ikke følge ham op over 260.

Nå hm. Det måtte jeg lige synke. Skulle lige tage afsked med faderen,
og han fortalte at han havde købt en Honda 400 i Tyskland til 6000, så
han havde bestilt en nummerplade hos sønnikes venner.
Da jeg så spurgte til forsikring sagde han at det var han lige glad
med, for han havde ikke noget der kunne tages (kontanthjælp, bo til
leje og medhjælp af RKI). Han har svjv heller ikke kørekort til en
sådan.

Sådan en holdning er tankevækkende. Gad vide hvor mange der kører
rundt sådan.

Lige et spørgsmål. Hvis han buler en bil med sin MC. Hvem får de så
penge af? Jeg mener ingen forsikring og ingen penge?

BH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-08 08:36

Hojvaelde@gmail.com skriver:

> Sådan en holdning er tankevækkende. Gad vide hvor mange der kører
> rundt sådan.

En del. En bekendt til en kollega har det på samme måde med biler.

> Lige et spørgsmål. Hvis han buler en bil med sin MC. Hvem får de så
> penge af? Jeg mener ingen forsikring og ingen penge?

Ingen. I ørste ombærig er det ens eget forsikringsselskab der napper den
via kasko, men derefter forsøger de at hive pengene ud af ham.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-08 08:56

> Ingen. I ørste ombærig er det ens eget forsikringsselskab der napper den
> via kasko, men derefter forsøger de at hive pengene ud af ham.

Der er en fælles pulje - jeg ikke kan huske navnet på - der dækker skader
der skulle være dækket af køretøjets ansvarsforsikring. Men efterfølgende
vil de selvfølgelig forsøge at klippe den skaldede ...

Fra : Møller

Dato : 28-06-08 09:53

Anders Majland skrev:

> Der er en fælles pulje - jeg ikke kan huske navnet på - der dækker
> skader der skulle være dækket af køretøjets ansvarsforsikring. Men
> efterfølgende vil de selvfølgelig forsøge at klippe den skaldede ..

Så må vi håbe at det kun er din bil der før buler, og ikke dig eller din familie der havner på
traunecentret.

Og den fælles pulje betales af os andre, så vi kan kun være interesseret i, at den type personer
holdes fra veje og stræder, og at de komme til at betale det de kan.
Og at de stoppes før de laver flere på andre.

Og så bør personer med den indstilling til kørsel på offentlig vej stoppes før andre kommer til skade.

Så der er en sammfundsgavnlig opgave at give politi og skat en praj, det er ikke stikkeri, ligesom
det ikke er stikkeri at angive en morder, helst før han slår nogen ihjel, med våben eller køretøj.

Så BH fat telefonen.

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-06-08 11:39

Møller <e@bg2n.dk> wrote in

> [...]
> det er ikke stikkeri, ligesom det ikke er stikkeri at angive en
> morder, helst før han slår nogen ihjel, med våben eller køretøj.

Enig - og man kan sagtens være "anonym" selvom politiet får ens navn, de
oplyser ikke hvem der har anmeldt når de snupper folk.

Fra : ShutEye

Dato : 29-06-08 00:17

> Enig - og man kan sagtens være "anonym" selvom politiet får ens navn, de
> oplyser ikke hvem der har anmeldt når de snupper folk.

Også enig.
'Stikkersamfundet' kan blive drevet lidt for langt en gang i mellem, men det
her drejer sig om menneskers liv og førlighed.
Ingen undskyldninger gælder her.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-06-08 11:45

Hojvaelde@gmail.com wrote:
> Sådan en holdning er tankevækkende. Gad vide hvor mange der kører
> rundt sådan.

Tjah, jeg ville give politiet en venligt tip, hvis jeg var dig. Sådanne
folk burde spærres inde :(

Mvh
Johan

Fra : Poul G.

Dato : 28-06-08 12:56

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i meddelelsen

> Tjah, jeg ville give politiet en venligt tip, hvis jeg var dig. Sådanne
> folk burde spærres inde :(
>
> Mvh
> Johan

Omgående ring til politiet. !
Dig eller mig der skal dø først på grund af sådan en tosse ?
Go` sommer-

Fra : Bruno

Dato : 28-06-08 14:49

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Lige et spørgsmål. Hvis han buler en bil med sin MC. Hvem får de så
> penge af? Jeg mener ingen forsikring og ingen penge?

De får penge af alle os der godt kan finde ud af at yde til
fællesskabet. Ligesom det tydeligvis er os der indirekte* der betaler
for MC'erne til at begynde med!

Mvh
Bruno

*Indirekte fordi det sikkert er vores skattekroner der går til bistand
og dermed husleje, mad osv. hvilket er ok. Pengene til den ulovlige
kværn med videre er så sikkert sorte plus der altså laves socialt bedrageri!

Fra : Elmand

Dato : 28-06-08 15:12

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Han burde som alle skriver stoppes, - men man kan da ikke få en nummerplade uden
at fremvise forsikringsbevis. !!!

Med venlig Hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Martin Bak

Dato : 28-06-08 15:20

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Han burde som alle skriver stoppes, - men man kan da ikke få en
> nummerplade uden
> at fremvise forsikringsbevis. !!!

Joda! Bare ikke med myndighedernes indblanding. Og måske er der en anden der
savner pågældende nummerplade.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Møller

Dato : 28-06-08 15:40

Martin Bak skrev:
> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Joda! Bare ikke med myndighedernes indblanding. Og måske er der en anden der
> savner pågældende nummerplade.

Det er da før set, at to køretøjer kører rundt med ens plade,
Og selvom MC kun har en plade kan dat da lade sig gøre.
Måske kan det betale sig at købe en brugt kineser til få tudinde med plade, og så flytte den over,
den slags personer (jeg var lige ved at skrive mennesker)kender mange kneb for at undgå
myndighedernes indblanding, og er der ikke noget at hente, så er de jo komplet ligeglade.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-06-08 15:30

On Fri, 27 Jun 2008 23:56:44 -0700 (PDT), Hojvaelde@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Lige et spørgsmål. Hvis han buler en bil med sin MC. Hvem får de så
>penge af? Jeg mener ingen forsikring og ingen penge?

Jeg er stort set enig i de svar du allerede har fået, men når vi nu
alligevel er kraftigt OT, så vil jeg stille et tillægsspørgsmål:

Tror du, at du bliver glad for de fliser, og véd du noget som helst om
hvor de stammer fra?

De skal måske ligge et sted hvor du vil have gulvvarme?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-08 16:55

> [...]
>hvor de stammer fra?
>
>De skal måske ligge et sted hvor du vil have gulvvarme?

Den var sq god Folmer,han får da en isfri indkørsel.
gubbi

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 28-06-08 15:42

On 28 Jun., 17:54, gubbi wrote:

> Den var sq god Folmer,han får da en isfri indkørsel.

Jeg var med til at pille dem op. Der var brugt tynde fliser til at
køre på.

BH

Fra : ShutEye

Dato : 29-06-08 00:20

>Jeg var med til at pille dem op. Der var brugt tynde fliser til at
>køre på.

Men har du ringet?

Fra : Per O.

Dato : 29-06-08 10:34

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Men har du ringet?

Selvfølgelig har han da ikke ringet! Bare det at han skriver som han gør,
gør ham i mine øjne medskyldig i det svineri ham på MC kan komme til at
forvolde.
Men jeg oplever jævnligt at folk ikke vil hjælpe politiet, men gerne vil
have politiets hjælp, når de selv er på røven. Det må være efter devisen at
hvis moral er godt, så er dobbeltmorel mindst dobbelt så godt.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Møller

Dato : 29-06-08 10:46

Per O. skrev:
> [...]
>>
> Selvfølgelig har han da ikke ringet! Bare det at han skriver som han gør,
> gør ham i mine øjne medskyldig i det svineri ham på MC kan komme til at

Klap lige mormor.
Hvordan kan du være sikker på at han ikke har kontaktet politiet nu.
Manden kan ikke gøres til medskyldig hverken direkte eller indirekte, men han vil nok have det
skidt hvis MC'en forvolde ulykker, samt viden om, at samfundet bliver unddraget de afgifter vi alle
skal betaler, mere eller mindre frivilligt, for at have det velfærdssamfund vi har, men som nogle
bevidst nasser på.
Jeg læser hans indlæg, som han er oprørt over det han har oplevet, og gerne vil have moralsk
opbakning, det har han fået, så nu kan han med sindsro kontakte politiet, MC'en og dens omgangskreds
er nok ikke forsvundet op i den blå luft som ekvilibristerne på strøget

> Men jeg oplever jævnligt at folk ikke vil hjælpe politiet, men gerne vil
> have politiets hjælp, når de selv er på røven. Det må være efter devisen at
> hvis moral er godt, så er dobbeltmorel mindst dobbelt så godt.

Jeg ved, at flere herinde har henvendt sig til politiet i konkrete tilfælde.
Jeg har kun positive oplevelser med det, både den ene og den anden vej . Hjælpe/fået hjælp.

Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-08 03:06

On Jun 28, 10:53 am, Møller <e...@bg2n.dk> wrote:
> [...]
> det ikke er stikkeri at angive en morder, helst før han slår nogen ihjel, med våben eller køretøj.

Helt enig.
BH vil nok have det ret dårligt med sig selv hvis han hører uskyldige
er kommet til skade eller allerværst døde pga. den idiot.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....