Nye nummerplader?
Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-06-08 07:46

Igår så jeg en nummerplade som hvade et udseende som jeg ikke har set før.
Vil sige at pladen så meget dansk ud, med rød stribe om.
Men der var kun et enkelt bogstav (N) og så et 5 cifret tal.

Andre der har set tilsvarende og hvad er det for nogle biler der får dem?

Elmer

Fra : Gunnar007

Dato : 25-06-08 09:34

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men der var kun et enkelt bogstav (N) og så et 5 cifret tal.
>
> Andre der har set tilsvarende og hvad er det for nogle biler der får dem?

Uden at være sikker, kan det være en med sådan en ønskenummerplade ?
Så personen har ønsket N12345 ??

Hilsen G

Fra : Mikael

Dato : 25-06-08 04:08

On 25 Jun., 08:45, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> [...]
> Men der var kun et enkelt bogstav (N) og så et 5 cifret tal.
>
> Andre der har set tilsvarende og hvad er det for nogle biler der får dem?

Der er kommet ny leverandør af nummerplader til DK og man har ændret
skrifttypen så der er plads til EU flag i venstre side. De biler som
får nye erstatningsnummerplader får den nye type.

Se mere på www.nrpl.dk

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 19:45

Udgåede numre fra 70'erne mv. genbruges nu.
Der er ikke mere et forløbende system, så man
kan se nævnte kombination.
Typografien er mindre og anderledes,
man kan fravælge EU flaget som er default.