Olie-mængde til Golf 2 1987
Fra : Geggo

Dato : 24-06-08 13:06

Har lige erhvervet en golf 2, 1987 med 250000 km på
bagen. Ville nu godt give den ny olie men kan ikke finde
andetsteds hvor mange liter den skal have. Har købt
4 liter Castrol GTX 15-40 til den samt filtre...
ville en 10-40 have været bedre ??

mvh jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-08 13:41

"Geggo" <foxcom3REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> andetsteds hvor mange liter den skal have. Har købt
> 4 liter Castrol GTX 15-40 til den samt filtre...

What can I say ... hvilken motor?

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Geggo

Dato : 24-06-08 20:25

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per
> Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Det er en 1,6 benzin

jacob

Fra : Møller

Dato : 24-06-08 21:03

Geggo skrev:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 1,6 benzin
Håber at du kan bruge dette:

umiddelbart vil jeg mene, at den er for for tyk:
http://olyslager-lubricants.nl/nordicstartpage/chooseDAN.asp

Castrol:
Motor EW, EZ     Capasity 3,5 liter
FilterCap 0,5 liter
Køre forhold: Normal
Skift/Kontrollere:
Skift 15000 km
EDGE Sport 0W-40
EDGE 5W-30
Magnatec 5W-40 C3

Statoil:
PRO Synthetic 5W-40
3.5 liter

Q8:
Q8 Formula Excel 5W-40
3.5 liter

Møller

3,5 liter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-08 16:18

Geggo skriver:

> [...]
> andetsteds hvor mange liter den skal have. Har købt
> 4 liter Castrol GTX 15-40 til den samt filtre...

Alt sammen står i instruktionsbogen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Geggo

Dato : 24-06-08 20:45

> Geggo skriver:

> Alt sammen står i instruktionsbogen.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Har desværre ikke instruktionsbogen derfor skriver jeg herinde

jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-08 21:23

Geggo skriver:

> Har desværre ikke instruktionsbogen derfor skriver jeg herinde

Det kunne du have oplyst

Desværre er kapitlet "weekly checks" undladt i min pdf udgave af Haynes
bogen til Golf 2, så jeg mangler det aktuelle literantal, men forskellem
mellem min og maks på oliepinden er 1 liter.

Er du interesseret i de kapitler jeg har, så send mig en mail, min
adresse burde være til at finde på en af de hjemmsider jeg nævner i min
signatur.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 21:58

Tøm lortet.
Held på alt efter samvittigheden,
men kontrollêr oliepinden, hvis
en sådan forefindes..
Start motoren og tjek igen.

Fra : TJ

Dato : 24-06-08 16:40

"Geggo" <foxcom3REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Har lige erhvervet en golf 2, 1987 med 250000 km på

ohhhh, jeg havde en 1,8 med indsprøjtning - det var en fantastisk bil
Jeg købte den for få penge, mener det var 60.000 kroner, kørte 400.000+ km i
den og solgte den for 17.000 kroner**
Det tabte ikke!!! olie mellem service. Vi tog en tur til Frankrig i den, og
selvom vi kørte mellem 140 og 160 i en forholdsvis gammel bil, ja så brugte
den ikke olie.

Nu har jeg fin passat, og ja nu er det nærmest standard, at jeg skal fylde

Men jeg er klar over, at det ikke hjælper dig, måske andet at du kan tro på,
at du har købt en god bil**

mvh TJ

* hvis det altså er en 1,8 som var en god model
** den kører endnu, solgte den til en kollegae som er meget glad for den
endnu

Fra : KASO

Dato : 24-06-08 21:24

"TJ" <niks@nej.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> brugte den ikke olie.
>
> Nu har jeg fin passat, og ja nu er det nærmest standard, at jeg skal fylde

Er det dét, de kalder "fremskridt"?

Det er nok fordi VW i mellemtiden er gået fra det, motorjournalister kaldte
"kvalitet" til dét, de idag kalder "kvalitetsfornemmelse"......
(Det ligner - uden at være....)

Fra : TJ

Dato : 25-06-08 21:32

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> Er det dét, de kalder "fremskridt"?
>
> Det er nok fordi VW i mellemtiden er gået fra det, motorjournalister
> kaldte "kvalitet" til dét, de idag kalder "kvalitetsfornemmelse"......
>
> (Det ligner - uden at være....)

LOL, den havde jeg ikke hørt før - men ja det er nok desværre sagen
mvh TJ