Lupo 3L forbrug v. 90 km/t
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 17:06

En 3L skulle jo kunne køre 33 km/l ved blandet kørsel.
Men hvad nu hvis man kører konstant 90 km/t, hvad kan man så få den op på?
45 km/l ?

/Peter

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-06-08 18:44

"Peter S." <nejtak> skrev i meddelelsen
> En 3L skulle jo kunne køre 33 km/l ved blandet kørsel.
> Men hvad nu hvis man kører konstant 90 km/t, hvad kan man så få den op på?
> 45 km/l ?

Hvorfor lige 90 km/t?

Det er nok ikke ved 90 km/t den er mest økonomisk - mit gæt er det er
omkring 60-70 km/t.

Men hvor meget den kan køre pr. l. der har jeg ingen idé om. Er der
kørecomputer i dem, så er der måske nogle der kan fortælle det?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Morten Lund

Dato : 23-06-08 18:49

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Hvorfor lige 90 km/t?
>
> Det er nok ikke ved 90 km/t den er mest økonomisk - mit gæt er det er
> omkring 60-70 km/t.

Jeg så en artikel at den mest økonomiske hastighed faktisk lå noget
længerede nede end som så: 30 - 65km/t afhængig af bilmode.. Mener en
Citroën C4 diesel klarede omkring 30km/l ved 30km/t, hvilket var det bedste
den kunne præstere.

/Morten

Fra : mig

Dato : 23-06-08 19:44

> [...]
> længerede nede end som så: 30 - 65km/t afhængig af bilmode.. Mener en
> Citroën C4 diesel klarede omkring 30km/l ved 30km/t, hvilket var det

mit umiddelbare gæt ville være ved laveste hastighed den ubesværet kunne
trække sig selv i højeste gear. Det er vel omkring 50-60km/t. En
undtagelse heraf af denne tids lupo : en fabia greenline. Den er simpelthen
gearet så højt i forhold til den lille motor, at 5. gear ikke er relevant
før min 80km/t. Her kan 4. gear muligvis være det mest økonomiske.

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-06-08 03:59

On 23 Jun., 19:43, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men hvor meget den kan køre pr. l. der har jeg ingen idé om. Er der
> kørecomputer i dem, så er der måske nogle der kan fortælle det?

Der er et km/l instrument på instrument brættet. Hverken FDM eller min
arbejds kollega kunne dog få tallet til at passe. Det viste typisk 4
km/l for meget.

Benny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-08 13:42

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Der er et km/l instrument på instrument brættet. Hverken FDM eller min
arbejds kollega kunne dog få tallet til at passe. Det viste typisk 4

Det gør de når de er chippede ;)

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 19:49

On Mon, 23 Jun 2008 18:06:14 +0200, "Peter S." <nejtak> wrote:

>En 3L skulle jo kunne køre 33 km/l ved blandet kørsel.
>Men hvad nu hvis man kører konstant 90 km/t, hvad kan man så få den op på?
>45 km/l ?

Det er nok ikke meget galt - bekendte kørte en tur langt op i Sverige
og havde god tid, så den rullede pænt over 40 km/l. Jeg synes også at
huske et reklamestunt med jorden rundt, hvor man lå over 41 km/l.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 19:50

Ivan Madsen <> skrev :

>Jeg synes også at
>huske et reklamestunt med jorden rundt, hvor man lå over 41 km/l.

Hvis det er fra nord til syd, er det jo nemt nok ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 19:53

On Mon, 23 Jun 2008 20:49:33 +0200, jan_stevns wrote:

>Hvis det er fra nord til syd, er det jo nemt nok ;)

Jow - jow! ) Men de kørte vist ikke den mest direkte vej - var vist
noget med 80000 km. Så'eh de manglede en anstændig GPS )

Fra : Anders Majland

Dato : 24-06-08 07:33

> Jow - jow! ) Men de kørte vist ikke den mest direkte vej - var vist
> noget med 80000 km. Så'eh de manglede en anstændig GPS )

Og den havde en stor vw som følgebil - jeg huske stadig det billede der kom
frem i pressen hvor følgebilens anhængertræk var pakket i skumgummi og
lupo'en så og kørte i læ med meget lille afstand ... Ikke at de nødvendigvis
har kørt sådan hele tiden, men det lugter af snyd/markedsføring ...

Fra : KS

Dato : 24-06-08 05:57

En bekendt af mig har kørt turen sydpå til Frankrig og gentager succesen
år efter år med at køre ca. 1925 km på en tank på 40 l i en Lupo !

Og det er med 70-90 km / t.

mvh KS

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-08 09:33

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen

> En bekendt af mig har kørt turen sydpå til Frankrig og gentager succesen
> år efter år med at køre ca. 1925 km på en tank på 40 l i en Lupo !
>
> Og det er med 70-90 km / t.

Jeg har kørt 1612 km på en tankfuld i en Golf III TDI 110HK (DK ->
tidligereDDR og retur).

Og det med 90 km/t.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-08 01:22

On Tue, 24 Jun 2008 10:32:49 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen

>Jeg har kørt 1612 km på en tankfuld i en Golf III TDI 110HK (DK ->
>tidligereDDR og retur).
>
>Og det med 90 km/t.

I har simpelthen for meget tid..

Fra : Leo_Jensen

Dato : 24-06-08 02:19

On 24 Jun., 06:57, "KS" <keld.<SLET_DETTE>soeren...@os.dk> wrote:
> En bekendt af mig har kørt turen sydpå til Frankrig og gentager succesen
> år efter år med at køre ca. 1925 km på en tank på 40 l i en Lupo !
>
> Og det er med 70-90 km / t.

Altså højre bane hele vejen, på hjul ved lastbilerne ? Tja, jeg har
gjort turen til Provence i 2CV i 1988, så det er da ikke umuligt at
gøre det i dag i en Lupo, men så skal man godt nok gå meget op i at
spare. Han kører vel alene og uden oppakning, jeg kan dårligt se en
Lupo som familieferietursbil. Og dog, jeg havde jo konen og den store
oppakning med i 1988...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 22:00

"Peter S." <nejtak> skrev i en meddelelse
> En 3L skulle jo kunne køre 33 km/l ved blandet kørsel.
> Men hvad nu hvis man kører konstant 90 km/t, hvad kan man så få den op på?
> 45 km/l ?

Det var jo ikke dårligt.
Men reparationsudgifterne med de
kostbare reservedele in mente gør,
økonomien vil få den, omskrevet,
til at gå væsentlig mindre pr liter.)
-Sådan lidt iflg. FDM hvis man kikker
på bundlinjen og totaløkonomien i sådan
en traktor.

Fra : Martin Neergaard

Dato : 29-06-08 12:07

> En 3L skulle jo kunne køre 33 km/l ved blandet kørsel.
> Men hvad nu hvis man kører konstant 90 km/t, hvad kan man så få den op på?
> 45 km/l ?

Ja det kan man næsten, er afprøvet ved 2 x 124 Km kørsel, tanken blev fyldt
til kanten ved start og der blev tanket til sammen punkt ved hjemkomst =
5,78L = 42,91 L/km, men der skal køres forudseende og med let højre fod.
Hastigheden blev målt med GPS og alle fartgrænser blev holdt.