Service på bilen mens jeg venter på den ny~
Fra : kb

Dato : 23-06-08 01:38

Hej

Jeg har bestilt ny bil, som skulle blive produceret her i uge 30. Jeg
har således ventet ca 7 uger på dette tidspunkt.
her til morgen lyste service lampen på bilen.

Mit spørgsmål er nu, skal jeg betale et stort service på bilen? Der er
lavet slut seddel, og forhanleren tager min gamle bil i bytte

På forhånd tak

Klaus

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-06-08 08:47

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

______

Hej Klaus

Jeg ved ikke helt hvordan eventuel lovgivning er på området, men så vidt jeg
ved skal du aflevere bilen i væsentligt samme stand som da aftalen blev
indgået.
Hvis det er et "gammelt vrag" som forhandleren alligevel bare sælger igen
for en slik, ville jeg da bare få slukket service-lampen.
Hvis det er en bil af nyere dato som forhandleren kan sælge videre med
fortjeneste, så ville jeg overveje at få lavet et minimum af servicebesøg,
men dog service.

Jeg stod en gang i samme situation og valgte at fortælle forhandleren det.
Han sagde bare "Kom ind med den, så laver vi lige lidt service så lampen
slukker". De skulle jo alligevel efterfølgende servicere den i hoved og
bagdel inden de kunne sælge den igen.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-06-08 10:18

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> [...]

> Han sagde bare "Kom ind med den, så laver vi lige lidt service så lampen
> slukker". De skulle jo alligevel efterfølgende servicere den i hoved og

Og det tror du så de gjorde?

Mit indtryk er at brugte biler kommer ud på pladsen ved siden af de andre -
og først når der er brok - efter at bilen er solgt - bliver det måske lavet.

Ovenstående vil aldrig kunne opdages ... at lampen bare er blevet slukket.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-06-08 12:29

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per
> Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Selvfølgelig tror jeg da ikke selv på at de lavede nogen form for service,
men at de blot slukkede lampen.

Lars Hansen

Fra : Mogens

Dato : 23-06-08 18:56

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er nu, skal jeg betale et stort service på bilen? Der er
> lavet slut seddel, og forhanleren tager min gamle bil i bytte

Jeg tror mere, det er et spørgsmål om, hvad du er forpligtiget til ift.
kontrakten. Hvis du læser aftalen (teksten med småt), står der sikkert noget
om det...