Ford Escort venstre bærearm.
Fra : Steen

Dato : 21-06-08 03:45

Hej i gruppen

Jeg har en ide om at bøsningerne i venstre bærearm eller bærekugle, er
slidt. Hvordan undersøger man om det er tilfældet, så jeg ikke gå ud
og køber stumper i blinde. hvor løfter man bilen så bærearmen er helt
aflastet, så man kan undersøge om gummi bøsningerne er i stykker.

Bil: Ford Escort 1,6 CLX fra 1996.

Mvh.
Steen

Fra : Steen

Dato : 21-06-08 07:03

On 21 Jun., 11:45, Steen <engagerm...@gmail.com> wrote:
> [...]
> og køber stumper i blinde. hvor løfter man bilen så bærearmen er helt
> aflastet, så man kan undersøge om gummi bøsningerne er i stykker.

Opdateret kl: 15:00

Jeg tror ikke kun det er bærekuglen og/eller bøsninger det er galt
med. Hvis man drejer rattet mod højre drejer hjulene med det samme,
men når man drejer til venstre kommer der først modstand efter to til
tre cm og der kommer et lille stød i rattet...

Mvh.
Steen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-08 22:38

Hej!

Steen wrote:
> [...]
> men når man drejer til venstre kommer der først modstand efter to til
> tre cm og der kommer et lille stød i rattet...

Det lugter vel mere af en styrkugle?

Har efterhånden skiftet alt ifbm. forhjulene på min Escort '96 så jeg har en
erfaring eller to ;)

Iøvrigt, få forhjulet hævet og rok med det, mens en hjælper kigger på div.
bøsninger/kugler og kigger efter slør. Men lad nu ikke nogen ligge under bilen
hvis du kun har den på donkraften(!)

--
Mvh, Kim Voss Schrader