Nye dæk, hvor henne ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-08 14:01

Jeg leder efter nogle dæk til min combicamp, de skal være i størrelsen 16,5
x 6,5 - 8.
Hvor kan man finde dem bedst/billigst ?
Nogen der kender en god dæk-pusher i nærheden af Roskilde ?

Euromaster siger 608 + moms pr. stk (incl. montering)
Min "egen" dækmand siger 405 + moms pr. stk (excl. montering)
Det må da kunne gøres billigere, eller skal sådan et lille "trillebørhjul"
koste det samme som til en bil ?

PS: Er der iøvrigt nogen der ved, om CampLet og CombiCamp passer hjul/fælge
sammen ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 14:40

On Thu, 19 Jun 2008 15:00:33 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Min "egen" dækmand siger 405 + moms pr. stk (excl. montering)
>Det må da kunne gøres billigere, eller skal sådan et lille "trillebørhjul"

Du kan godt regne med, at prisen ikke er for lav. Det har noget at
gøre med, hvor mange dæk der produceres i den dimension, og det er nok
ikke så voldsomt.

>--

>PS: Er der iøvrigt nogen der ved, om CampLet og CombiCamp passer hjul/fælge
>sammen ?

>--

Kender jeg ikke noget til. Jeg kunne ikke drømme om at bo i
bomuldsvilla.

Og de er heller ikke for populære, dem der kører med dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-08 14:46

Folmer Rasmussen wrote:

> Du kan godt regne med, at prisen ikke er for lav. Det har noget at
> gøre med, hvor mange dæk der produceres i den dimension, og det er nok
> ikke så voldsomt.

Næh, du har desværre nok ret

> Kender jeg ikke noget til. Jeg kunne ikke drømme om at bo i
> bomuldsvilla.

Det er nu ellers et temmeligt godt alternativ til et telt.
Og selvom der står den kun må laste 150 kg, så kan der sagtens være 500 kg
øl i den, når man kører hjem

> Og de er heller ikke for populære, dem der kører med dem.

Det må du snakke med min kone om
Anyway, er de værre end dem med campingvogn ?
Jeg har kørt mange km med sådan nogen bagefter og aldrig haft problemer
ejheller været årsag til problemer (svjv).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 15:02

On Thu, 19 Jun 2008 15:46:16 +0200, "Per Beer Hansen"

> [...]
>Jeg har kørt mange km med sådan nogen bagefter og aldrig haft problemer
>ejheller været årsag til problemer (svjv).

Nej, men der er heller ikke så mange af dem.

Det største problem med campingfolket er, at der går trucker i den,
når de får spændt skidtet bagefter. Så bruger de vores p-pladser og
slæber ungerne ind hvor vi spiser. Ingen fred til at nyde maden, og kø
ved toiletterne.

Det næststørste problem er dem der gerne vil gøre det rigtige, men
ikke tænker sig om.

De starter med intentionen om ikke at køre i vejen for nogen, og kører
derfor 90 speedometerkilometer, og så er det at kæden hopper af, for
det passer lige med ca. 3 km/t. under lastbilernes marchhastighed. Det
er godt nok irriterende.

Kør enten 80 så det er nemt og hurtigt at overhale, eller kør 92. det
er der s'gu ikke nogen der bliver skrevet for alligevel.

Det var dagens bandbulle. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-08 15:13

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> derfor 90 speedometerkilometer, og så er det at kæden hopper af, for
> det passer lige med ca. 3 km/t. under lastbilernes marchhastighed. Det

Vi plejer gerne at tage det afslappet og følger så vidt muligt bare med
strømmen i de højre spor. Det plejer at være sådan ca. mellem 80-100 km/t
(på GPS'en).

> Kør enten 80 så det er nemt og hurtigt at overhale, eller kør 92. det
> er der s'gu ikke nogen der bliver skrevet for alligevel.

Ellers så henviser jeg bare til dig, skulle vi blive "nakket"

> Det var dagens bandbulle. )

Tak

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 15:21

On Thu, 19 Jun 2008 16:12:53 +0200, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Vi plejer gerne at tage det afslappet og følger så vidt muligt bare med
>strømmen i de højre spor. Det plejer at være sådan ca. mellem 80-100 km/t

En glimragende måde at gøre det på.

>--

>Ellers så henviser jeg bare til dig, skulle vi blive "nakket"

>--

Det er OK med mig. Jeg har ingen penge, men jeg er god til at se
medlidende ud.

Selv tak. Det er hyldevare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : martin bjerre

Dato : 19-06-08 20:45

> [...]
> koste det samme som til en bil ?
>
> PS: Er der iøvrigt nogen der ved, om CampLet og CombiCamp passer

Prøv viggolaursen.dk , de har de dæk fra 245,- + moms og komplet hjul til
463,- + moms (mekaniker nettopris)

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-06-08 14:33

martin bjerre wrote:

> Prøv viggolaursen.dk , de har de dæk fra 245,- + moms og komplet
> hjul til 463,- + moms (mekaniker nettopris)

OK, dem kender jeg ikke.
Har forhørt mig hos CCC (Camping i Herrestrup) og de mente at prisen for et
komplet nyt hjul lå lige omkring de 600,- (incl. moms), men det får jeg
bekræftet på mandag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport