De er skøre, de svenskere.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:25

For et stykke tid siden, indførte man, som en prøveordning,
trængselsskat i Stockholm. Den er nu gjort permanent.

Man ville gerne begrænse antallet af biler, og samtidigt tilgodese
miljøet.

Derfor lavede man det sådan, at miljørigtige biler ikke skulle rammes
af denne skat.

Man har nu (surprise) fundet ud af at antallet af biler ikke er
reduceret, overhovedet, men der kører til gengæld en helvedes masse
Toyota Prius rundt deroppe.

Nu er pengemaskinen så trukket ud af garagen, så der er fremlagt
forslag om, at alle biler skal betale. Det bliver garanteret vedtaget.

Gud véd hvor smertegrænsen går for, hvornår folk ikke vil være med
mere?

En lille politisk finurlighed.

En lokalpolitiker deroppe har foreslået, at vand på flasker og dåser
ikke må sælges i Stockholm.

Miljøbelastningen ved transporten er for stor. Og postevand er lige så
godt. )

Å de' æ it' engång løwn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 12:40

Folmer Rasmussen skrev

> Nu er pengemaskinen så trukket ud af garagen, så der er fremlagt
> forslag om, at alle biler skal betale. Det bliver garanteret vedtaget.

Det var lissom dengang folk herhjemme - på opfordring!- sparede så meget på
vandet - eller var det strømmen? - at de faste afgifter måtte sættes op!

Kunne man komme til at betale skat for at trække vejret ville det sikkert
blive indført!

....eller som skat af vinduesarealerne i husene i Frankrig i sin tid LOL
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:59

On Thu, 19 Jun 2008 13:40:13 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>blive indført!
>
>...eller som skat af vinduesarealerne i husene i Frankrig i sin tid LOL

Bum bum bum. La' mig nu liiiige se.

Hvis man på snedig vis kunne montere en sensor, der registrerede
unødvendig drejning på rattet, sammenholdt med bilens nøjagtige
position via GPS, og belagde den slags uting med en svær afgift, så
kunne man måske slippe for alle de vognbaneskift? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 13:03

Folmer Rasmussen skrev

> [...]
> position via GPS, og belagde den slags uting med en svær afgift, så
> kunne man måske slippe for alle de vognbaneskift? )

LOL

En værdig afløser til Løkke!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 13:06

On Thu, 19 Jun 2008 14:03:21 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev

>LOL
>
>En værdig afløser til Løkke!

>--

Så længe han har noget at skulle have sagt, tror jeg ikke det bliver
aktuelt med alkolåse. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-08 13:16

> Bum bum bum. La' mig nu liiiige se.

Meget nemmere - kabelautoværn mellem vognbanerne. Det bruger de i forvejen i
stor stil derovre ...

Og ved til/frakørsler kun åbne for til/frakørsel til første bane. Nogle km
senere så åbne mellem første / andet osv

Så slipper man helt for slalomkørslen, folk mellem rækkerne og dem der i
sidste øjeblik vil af en frakørsel fra "magnetbanen"

Fra : KASO

Dato : 19-06-08 14:00

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så slipper man helt for slalomkørslen, folk mellem rækkerne og dem der i
> sidste øjeblik vil af en frakørsel fra "magnetbanen"

Det burde også reducere antallet af MC mellem vognbanerne - med mindre de er
særdeles gode til at balancere

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 14:35

On Thu, 19 Jun 2008 15:00:16 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

>Det burde også reducere antallet af MC mellem vognbanerne - med mindre de er
>særdeles gode til at balancere

>--

Det havde jeg overset, men det gør ikke noget at det holder op.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-06-08 13:15

> [...]
> position via GPS, og belagde den slags uting med en svær afgift, så
> kunne man måske slippe for alle de vognbaneskift? )

Ville da ikke hjælpe en dyt .. største delen ligger jo alligevel så langt
til venstre som muligt.. Lige på nær lastbilerne

Nej du smid de samme afgifter på lastbiler som der er på alm. personvogne
og lad dem også betale vægtafgift m.m. på lige fod med bilerne .. så komemr
der penge i kassen og færre lastbiler på vejene :D

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-06-08 13:53

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message

> [...]
> komemr
> der penge i kassen og færre lastbiler på vejene :D

Ja, og du brokker dig over at du ikke kan få frisk mælk til under 20kr
literen :)

Ligegyldigt hvor meget vi gerne vil passe på miljøet, kan vi altså ikke
sætte verden i stå for at opnår det.

Mvh
Jacob (Der bruger løs, hvorfor skal jeg leve dårligt for at hjælpe de andre
når jeg er død :) )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 14:34

On Thu, 19 Jun 2008 14:15:24 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>og lad dem også betale vægtafgift m.m. på lige fod med bilerne .. så komemr
>der penge i kassen og færre lastbiler på vejene :D

Der er kun én farbar vej til færre lastbiler på gader og veje, og det
er nedsat forbrug.

Prisstigningerne på diesel bliver tørret af på forbrugerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-06-08 18:22

OZ3BTO skrev:

> Nej du smid de samme afgifter på lastbiler som der er på alm. personvogne
> og lad dem også betale vægtafgift m.m. på lige fod med bilerne .. så komemr
> der penge i kassen og færre lastbiler på vejene :D

Og ingen varer i butikkerne og ingen benzin i standerne.

Det ville gøre transport så dyr at ingen havde råd til at købe en lastbil.

Prøv at tag afgiften af "din" 800 kg (netto) legobil og gange den op til
de 7-14 tons lastbiler vejer.

I øvrigt ville der nok ikke være så meget som en eneste lastbil mindre
på vejene. Der ville blot være andre farver på nummerpladerne.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Mogens

Dato : 19-06-08 18:27

> legobil

Trods utallige opfordringer fra diverse skribenter bliver du ved med dit pis

> I øvrigt ville der nok ikke være så meget som en eneste lastbil mindre på
> vejene

Det ville ellers være årets scoop - at få dem fjernet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-06-08 19:24

Mogens skrev:
> Trods utallige opfordringer fra diverse skribenter bliver du ved med dit pis

Jeg skriver på den måde jeg skriver. Hvad du syntes om det er jeg sådan
set græsk-katolsk overfor.

> Det ville ellers være årets scoop - at få dem fjernet.

Prøv lige at overvej hvad der forsvinder sammen med dem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 19:40

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Prøv lige at overvej hvad der forsvinder sammen med dem.

*jeg* ville nok have formuleret mig mere forsigtigt ;)

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-06-08 19:41

jan_stevns skrev:
> *jeg* ville nok have formuleret mig mere forsigtigt ;)

Syntes du selv det er min stil?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 19:42

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Syntes du selv det er min stil?

Netop ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-08 19:41

Finn Guldmann skriver:

> Prøv lige at overvej hvad der forsvinder sammen med dem.

Dig.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-06-08 19:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Dig.......

Bl.a..

Men hvis vi forudsætter at det ikke kun er danske lastbiler der bliver
erstattet af udenlandske, men lastbilerne der forsvinder fra vejene,
hvad forsvinder så mere?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-08 19:55

Finn Guldmann skriver:

> Men hvis vi forudsætter at det ikke kun er danske lastbiler der bliver
> erstattet af udenlandske, men lastbilerne der forsvinder fra vejene,
> hvad forsvinder så mere?

Din ligegyldige sludder ?
Altså fordi du bliver arbejdsløs og dermed ikke har råd til en
internetforbindelse ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-06-08 17:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Din ligegyldige sludder ?
> Altså fordi du bliver arbejdsløs og dermed ikke har råd til en
> internetforbindelse ?

Bolden, bolden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-08 18:28

Finn Guldmann skriver:

> Bolden, bolden.

Jeps, det er den jeg går efter - gæt selv hvis bold det er

Fra : Mogens

Dato : 20-06-08 18:34

www.helena-christensen.com ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-06-08 17:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:485BE88D.341B4806@du.kan.finde.den...

> www.helena-christensen.com ?

Det giver nødder en ny dimension :)

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-06-08 20:01

Finn Guldmann udtrykte præcist:

> Bl.a..
>
> Men hvis vi forudsætter at det ikke kun er danske lastbiler der bliver
> erstattet af udenlandske, men lastbilerne der forsvinder fra vejene, hvad
> forsvinder så mere?

Alle de ligegyldige varer, og lade pladsen være til fødevarer,
lokumspapir og andre mere nødvendige varer.
Et hvert center er fyldt med temmelig mange ligegyldige varer, som div.
reklamer får børn og kvinder til at købe.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-08 20:19

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

> Et hvert center er fyldt med temmelig mange ligegyldige varer, som div.
> reklamer får børn og kvinder til at købe.

ROFL.

På vores nyligt overståede kanotur på Skjern Å kom vi forbi et vældigt
moderne og nybygget hus der lå med udsigt over åen. Vi undrede os lidt
og tænkte over hvem der dog bygger noget så flot (grimt mente andre) så
tæt på åen. Kort tid efter kom vi til et ældre stort hus i meget pæn
stand, hvor der var en skulptur i haven og det så lidt "fisefornemt ud"
- igen spekulerede vi lidt over hvem personerne bag dette hus var.

Senere kom vi til en privat lejplads, hvor ejeren (en fyr på ca de
70)kom forbi til en snak og vi spurgte til husenes ejermænd. Det første
var bygget af en der avlede "kinakål" som han solgte til McDonalds. Det
andet hus var ejet af "kjuenhauneren" - si spurgte ind til hvad han
lavede. "Jow, det er ham der med de der hæfter der kommer ind af døren,
hvor de forsøger at sælge alt det der man ikke har brug for".

Der var vi 6 mand der smilte lidt...

Fra : Bruno

Dato : 19-06-08 17:45

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Man har nu (surprise) fundet ud af at antallet af biler ikke er
> reduceret, overhovedet, men der kører til gengæld en helvedes masse

Kilde?

Jeg har læst at trafikken var faldet med 20% og at det samme var
tilfældet med forudreningen. Hvis 20% af bilerne nu er Prius'er så er
det god nok mange!

> Gud véd hvor smertegrænsen går for, hvornår folk ikke vil være med
> mere?

Der er langt. I forhold til vores indkomst, så er biler stadig meget
billigere end bare for nogle få år siden.

> [...]
> ikke må sælges i Stockholm.
>
> Miljøbelastningen ved transporten er for stor. Og postevand er lige så

Det giver faktisk god mening - noget tilsvarende kan man sige herhjemme.
Især det danske "kildevand" som sælges af Carlsberg, Aqua'D'or m.fl.
er jo ikke spor anderledes end det der kommer ud når vi drejer på hanen.

> Å de' æ it' engång løwn.

Mvh
Bruno

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 18:19

On Thu, 19 Jun 2008 18:44:47 +0200, Bruno <x@c.d> wrote:

>Kilde?

>--

Jer, og jeres evindelige mistro.

Jeg har stort set ikke andet at lave hver nat, end at lytte på svensk
radio. De har en kanal der hedder SR P4, og den sender nyheder hver
time. Ekot, hedder det på svensk.

Denne kanal er indrettet ligesom i Danmark, hvor der også kommer
lokale nyheder. F.eks. Stockholms Radio 103.3

Der har jeg hørt det!

Er det tilfredsstillende?

> [...]

>Jeg har læst at trafikken var faldet med 20% og at det samme var
>tilfældet med forudreningen. Hvis 20% af bilerne nu er Prius'er så er

Jeg véd kun hvad de siger i radioen. Det er jo muligt at de efter
trængselsskattens indførelse, har fået et mere nøjagtigt billede af,
hvor mange biler der kører rundt.

Hvad angår Prius, så anvendes de også i stor stil som taxi. Og der
findes et utal af andre biler der også er miljøgodkendte.

>--

>Der er langt. I forhold til vores indkomst, så er biler stadig meget
>billigere end bare for nogle få år siden.

>--

Det har du sikkert ret i.

> [...]

> Især det danske "kildevand" som sælges af Carlsberg, Aqua'D'or m.fl.
>er jo ikke spor anderledes end det der kommer ud når vi drejer på hanen.

Det har jeg heller ikke påstået. Jeg går bare og humrer over, at det
er en dråbe i havet i forhold til den globale forurening.

En lokal politiker prøver at score et par point. derfor skrev jeg også
indledningsvis, at det var en finurlighed.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-06-08 18:24

> Hvad angår Prius, så anvendes de også i stor stil som taxi.

Gør man og så i DK - anvender Toyota Prius til taxa...

Fra : Bruno

Dato : 19-06-08 19:14

Folmer Rasmussen wrote:

> Jer, og jeres evindelige mistro.

Beklager, men jeg kunne bare ikke få det til at passe med hvad der har
stået i aviserne i forbindelse med ugens dabatten om bompenge i Kbh.

> [...]
>
> Denne kanal er indrettet ligesom i Danmark, hvor der også kommer
> lokale nyheder. F.eks. Stockholms Radio 103.3

Prøv

http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=Av3&q=stockholm+traffic+toll+2008&btnG=S%C3%B8g&meta=

(Google på: stockholm traffic toll 2008)

De artikler man finder nævner 22% fald i trafikken under forsøget,
positiv effekt selv efter forsøget og god effekt nu.

> [...]
>
> Hvad angår Prius, så anvendes de også i stor stil som taxi. Og der
> findes et utal af andre biler der også er miljøgodkendte.

Så vidt jeg kan læse, så alt hvad der er hybrid og dermed også Lexus

> Det har jeg heller ikke påstået. Jeg går bare og humrer over, at det
> er en dråbe i havet i forhold til den globale forurening.

Enig, men samtidig et sted der er let og få ram på og som ikke gør så
ondt. Så er der bare det med personlig frihed

> En lokal politiker prøver at score et par point. derfor skrev jeg også
> indledningsvis, at det var en finurlighed.

OK - jeg fangede så ikke din pointe. Beklager.

Mvh
Bruno

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-06-08 19:37

Bruno skrev:
> Beklager, men jeg kunne bare ikke få det til at passe med hvad der har
> stået i aviserne i forbindelse med ugens dabatten om bompenge i Kbh.

Nu er det politikere siger og sandheden jo ikke altid det samme.

Prøv at sammenlign med hvad politikerne sagde der var sandheden og hvad
der, uheldigvis, kom frem var sandheden omkring fartdæmpende
foranstaltninger inden ATK'erne blev permanente.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Strömnäsbruk)

Fra : Jan

Dato : 20-06-08 07:30

> [...]
> ikke må sælges i Stockholm.
>
> Miljøbelastningen ved transporten er for stor. Og postevand er lige så

Det ville være rart hvis spiritus holdige drikke ikke måtte serveres på glas
eller flasker.
Så slap man for alle de glasskår svagpisserne efterlader når de har været i
byen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-06-08 07:38

On Fri, 20 Jun 2008 08:30:25 +0200, "Jan" <Jannullerman@bbbr.dk>
wrote:

> [...]
>eller flasker.
>Så slap man for alle de glasskår svagpisserne efterlader når de har været i

Nu har det jo ikke rigtigt noget med emnet at gøre, men du har da
fuldstændigt ret.

I den forbindelse er det måske værd at nævne, at Danmark er det eneste
land i verden hvor man ser folk drikke alkohol hvor som helst og når
som helst.

I alle andre lande foregår det på dertil indrettede steder, og det er
ligeledes heller ikke velset ret mange steder, at hjemturen bærer præg
af overdreven indtagelse af alkohol.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-06-08 17:04

> [...]
> I alle andre lande foregår det på dertil indrettede steder, og det er
> ligeledes heller ikke velset ret mange steder, at hjemturen bærer præg

Nix, det er ikke ret. Såvel i Sverige som Frankrig - for blot at nævne et
par stykker - drikker de på gade og vej

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-06-08 18:34

On Fri, 20 Jun 2008 16:04:20 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Nix, det er ikke ret. Såvel i Sverige som Frankrig - for blot at nævne et
>par stykker - drikker de på gade og vej

>--

Det kan vel ikke helt udelukkes at der smutter en finke af panden, men
det er i hvert fald ikke i samme omfang som i Danmark.

Norge f.eks. har regler på det område. Der straffes det med bøde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-06-08 05:53

On Fri, 20 Jun 2008 19:34:29 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det kan vel ikke helt udelukkes at der smutter en finke af panden, men
>det er i hvert fald ikke i samme omfang som i Danmark.
>
>Norge f.eks. har regler på det område. Der straffes det med bøde.

Norge!?! Du kan da ikke begynde at sammenligne med Norge, menneske. De
lider jo af permanent iltmangel deropppe.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-06-08 10:18

On Sat, 21 Jun 2008 06:53:27 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Norge!?! Du kan da ikke begynde at sammenligne med Norge, menneske. De
>lider jo af permanent iltmangel deropppe.

>--

Nej, det var en beklagelig fejl, som ikke skal gentage sig. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-06-08 22:24

Jan skrev den 20-06-2008 08:30:

> [...]
> eller flasker.
> Så slap man for alle de glasskår svagpisserne efterlader når de har været i

Hørt. Men det er nok uforeneligt med Europas frie marked :(