Er Ford A horn lovlig
Fra : OZ3BTO

Dato : 17-06-08 12:26

Er et ford A horn lovlig at montere og bruge på en alm. bil ?

Er ved at rode med lidt fanfare horn+ sirene til sjov og spas når vi er ude
og trække ud til folkerace.. Fandt i den forbindelse også en ford A kopi
horn og overvejede at smide den på som det alm. horn hvis det da er lovligt
?

Jeg er udemærket klar over at fanfare horn og sirene IKKE må bruges på
offentlig vej

Fra : Stina & Brian

Dato : 17-06-08 06:24

On 17 Jun., 13:25, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
> ?
>
> Jeg er udemærket klar over at fanfare horn og sirene IKKE må bruges på

Nej det er ikke lovligt - Min svoger kørte rundt med et ..indtil han
en dag blev stoppet ..og fik valget om at få bilen til syn eller selv
afmontere det med det samme .. så han afleverede pænt til de 2 herrer
i den hvide reklame bil...

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-06-08 15:48

"Stina & Brian" <skippergade40@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

en dag blev stoppet ..og fik valget om at få bilen til syn eller selv
afmontere det med det samme .. så han afleverede pænt til de 2 herrer

------------------------------------

Hvis man nu laver en extra knap til horn til ford a hornet kan den så synes
?

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 15:56

> Hvis man nu laver en extra knap til horn til ford a hornet kan den så
> synes

Hvorfor ikke bare kigge på "Stebel Nautilus" hvis det er for at få noge der
kan sige DYT !
http://www.stebel.it/stebel/index2008.htm
Et comapct æder op til 18A (200W) så man skal lige huske at kople den på
over et relæ ....

Jeg har 2 liggende men lidt svært ved at få plads på mc'en

/A

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-08 16:46

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> Hvorfor ikke bare kigge på "Stebel Nautilus" hvis det er for at få
> noge der kan sige DYT !

Nok fordi man IKKE ønsker noget der siger "DYYYT", men noget der siger
"ooooha".

> Jeg har 2 liggende men lidt svært ved at få plads på mc'en

Hvorfor ikke bare købe en Scania hvis det er for at få plads?

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 17:48

> Hvorfor ikke bare købe en Scania hvis det er for at få plads?

Nu skal jeg ikke få begyndt men måske noget med køreglæde, brændstof
økonomi og færgepriser ....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-08 19:14

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in news:4857eab4$0
$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nu skal jeg ikke få begyndt men måske noget med køreglæde, brændstof
> økonomi og færgepriser ....

Jamen så er jeg helt sikker på du forstår hvorfor DYYT ikke duer når man
vil ha ooooha...

Fra : JBH

Dato : 17-06-08 17:10

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "ooooha".

> Hvorfor ikke bare købe en Scania hvis det er for at få plads?

http://www.hornblasters.com/

mvh
JBH.

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-06-08 17:25

> Jeg har 2 liggende men lidt svært ved at få plads på mc'en
>
> /A

Tja - det er altså lykkedes for mig at montere et Ford A horn som ekstrahorn
på Kinøjsermotorcyklen.
Men også her : husk relæ det æder 10-12 A.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 17:48

> Tja - det er altså lykkedes for mig at montere et Ford A horn som
> ekstrahorn på Kinøjsermotorcyklen.

Skjult ? Eller har udstyr det med at "fordampe" ,,,

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-06-08 20:35

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> over et relæ ....
>
> Jeg har 2 liggende men lidt svært ved at få plads på mc'en

De skal monteres på bilen.

Indeni - og startes af tyverialarmen.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Tom

Dato : 17-06-08 19:48

> [...]

en dag blev stoppet ..og fik valget om at få bilen til syn eller selv
afmontere det med det samme .. så han afleverede pænt til de 2 herrer
Hvad siger detailforskrifter for motorkøretøjer da om horn?

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 17-06-08 20:17

> [...]

en dag blev stoppet ..og fik valget om at få bilen til syn eller selv
afmontere det med det samme .. så han afleverede pænt til de 2 herrer
----------

Hvorfor det? Det er jo ikke ulovligt at være i besiddelse af. Nok næppe
heller ulovligt at have monteret til pynt i kareten. Han skulle vel have
kunne nøjes med at afmontere forbindelserne, eller subsidiært afmontere
hornet og smide det i bagagerummet. Forudsat naturligvis at der var et andet
horn der kunne overtage den lovpligtige larmefunktion. Ellers ville
køretøjet jo ikke være lovligt udstyret. (for mit eget vedkommende bruger
synshallen hornet mere end jeg selv gør, de bruger det hvert andet år, der
går noget længere imellem at jeg selv føler behov for at bruge det.)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-06-08 21:43

> [...]
> synshallen hornet mere end jeg selv gør, de bruger det hvert andet år, der
> går noget længere imellem at jeg selv føler behov for at bruge det.)

Overvejer også lidt synet af synsmanden efter tryk på hornet hvis man har
et af de store horn fra www.hornblasters.com monteret

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-08 23:47

>Overvejer også lidt synet af synsmanden efter tryk på hornet hvis man har
>et af de store horn fra www.hornblasters.com monteret

Det er næsten et omsyn værd...

Fra : Anders Majland

Dato : 19-06-08 10:17

> Det er næsten et omsyn værd...

Er der noget maks lydtryk i forskrifterne ?

6.06.001 Generelle bestemmelser

(1) Et køretøj må kun være forsynet med lydsignalapparat, der opfylder
følgende bestemmelser:

a) Lydsignalapparat skal i hele aktiveringsperioden afgive klart lydende
tone med konstant styrke og frekvens.

b) Lydsignalapparat kan bestå af flere sammenkoblede lydgivere, der virker
samtidigt.

(2) Lydsignalapparat til trykluft må ikke være tilsluttet direkte til
beholdere i trykluft-bremsesystem. Lydsignalapparat til vacuum må ikke være
tilsluttet bremsesystemet på køretøj med vacuumbremser eller
vacuumforstærkede bremser.

Fra : Jakob_K

Dato : 18-06-08 03:59

> [...]
> ?
>
> Jeg er udemærket klar over at fanfare horn og sirene IKKE må bruges på

Montér det skjult ude i en forskærm eller lignende og kom lidt mudder
og olie på monteringsbeslagene, så det ser ud som det har siddet der
altid. Og styr det fra en ekstern kontakt, så det almindelige dythorn
stadig fungerer.
Og lad så være med at køre rundt og spille smart med det på offentlig
vej, så skal du nok få fred for ordensmagten.
Så kan du altid stikke en hvid løgn til syn, om at det er noget en
tidligere ejer nok har sat på, hvis der skulle være sure miner dér

Held og lykke med projektet.
mvh
JAKOB