|
| Endeligt lidt gode nyheder Fra : Broegger |
Dato : 11-06-08 10:02 |
| | |
Jørgen L. (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 11-06-08 11:08 |
|
> Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside
>
> Herligt hvis det kan vedtages.
enig, men så vil det være fornuftigt at hæve hastigheden for bil med trailer
og lastbiler til 80 på landevej mod i dag 70 kmt
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk
| |
2rb1 (11-06-2008)
| Kommentar Fra : 2rb1 |
Dato : 11-06-08 11:14 |
|
Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem
"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9ABA704621A05tbr@130.225.247.90...
> Hej
>
> Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside
>
> Herligt hvis det kan vedtages.
>
> --
> Hilsen Thomas
> Gode venner kan lave alting sammen,
> men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen. (Plys)
> http://www.broeggerne.dk
| |
Fly Christensen (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 11-06-08 11:42 |
|
On Wed, 11 Jun 2008 12:13:39 +0200, "2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> wrote:
>Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem
Det er ikke problemet. Problemet bliver færre indtægter til statskassen.
Oppe nord på, i Jylland, køres der ikke under 90 på landevejen.
Dagens tilstand bliver lovliggjort. Det er den eneste umiddelbare
ændring.
Fly
| |
Broegger (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 11-06-08 11:54 |
|
"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev
news:484fa55a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen
> frem
Det understøtter Darwins principper. Så det er sund og bæredygtig
udvikling.
Og må de så også ramme dem der top-poster!
--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,
men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen. (Plys)
http://www.broeggerne.dk
| |
Leo_Jensen (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 11-06-08 05:23 |
|
On 11 Jun., 12:41, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> On Wed, 11 Jun 2008 12:13:39 +0200, "2rb1" <fotog...@stamfoto.dk> wrote:
> >Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem
>
> Det er ikke problemet. Problemet bliver færre indtægter til statskassen.
> Oppe nord på, i Jylland, køres der ikke under 90 på landevejen.
>
> Dagens tilstand bliver lovliggjort. Det er den eneste umiddelbare
> ændring.
Folk kører åbenbart nogle steder i dag 10-20 km/t for hurtigt. Hvad
får dig til at tro at de vil fastholde den absolutte hastighed og ikke
bare fastholder overskridelsen, så hastigheden stiger??
Min oplevelse er da i øvrigt at rigtig mange kører en del langsommere
end tilladt, formentlig for at spare brændstof. En højere
hastighedsgrænse vil formentlig betyde flere overhalinger, fordi der
vil blive større forskel på den hastighed de forskellige chauffører
anser for passende.
Leo
| |
Thomas Rasmussen (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 11-06-08 14:56 |
|
Leo_Jensen wrote:
> On 11 Jun., 12:41, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
>> On Wed, 11 Jun 2008 12:13:39 +0200, "2rb1" <fotog...@stamfoto.dk> wrote:
>>> Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem
>> Det er ikke problemet. Problemet bliver færre indtægter til statskassen.
>> Oppe nord på, i Jylland, køres der ikke under 90 på landevejen.
>>
>> Dagens tilstand bliver lovliggjort. Det er den eneste umiddelbare
>> ændring.
>
> Folk kører åbenbart nogle steder i dag 10-20 km/t for hurtigt. Hvad
> får dig til at tro at de vil fastholde den absolutte hastighed og ikke
> bare fastholder overskridelsen, så hastigheden stiger??
Fordi der måske køres det som den pågældende strækning egentlig også
passer til. Personligt kører jeg til en grænse hvad forholdene tillader,
der hvor der er rigtig fine veje, der kører jeg ofte lidt hurtigere end
de 80, og der hvor der er rigtig ringe (stadig hvor den tilladte grænse
er 80) kører jeg ofte langsommere i sving og andet netop pga. faren for
fx. cykelister og andet.
Jeg syntes det er glædeligt at RFSFS nu melder ud at differentierede
hastighedsgrænser er en god ide, så hvis bare at det så bliver en
fornuftig vurdering af de forskellige strækninger, så er jeg glad.
Thomas
| |
Per Henneberg Kriste~ (15-06-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 15-06-08 04:16 |
|
"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:a5bf5557-6d5e-49d3-a530-334827f7346f@i76g2000hsf.googlegroups.com...
<Min oplevelse er da i øvrigt at rigtig mange kører en del langsommere
<end tilladt, formentlig for at spare brændstof.
Næh, vi kører 80 km/t. Dem der kører langsommere er som regel de usikre
bilister, der er kommet op i alderen, som ikke aner hvordan man bruger et
spejl og som det på trods af hastigheden alligevel lykkedes at køre
hasarderet.
--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte
| |
N/A (11-06-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-06-08 14:56 |
|
| |
Martin Mose Larsen (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Martin Mose Larsen |
Dato : 11-06-08 14:13 |
|
[Default] On 11 Jun 2008 09:02:07 GMT, Broegger
<thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote:
>Hej
>
>Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside
>
>Herligt hvis det kan vedtages.
Jeg har svært ved at forstå, at man på eks. en stor indfaldsvej til
København, hvor der er meget trafik og dårlig oversigt, kører lige så
hurtigt som på lange lige strækninger i Jylland med god oversigt og få
indfaldsveje.
Men sådan er vi jo så forskellige.
sayonara
Martin Mose Larsen
"Total kontrol er en illusion"
| |
Peter Lykkegaard (11-06-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 11-06-08 15:11 |
|
"Martin Mose Larsen" skrev
> Jeg har svært ved at forstå, at man på eks. en stor indfaldsvej til
> København, hvor der er meget trafik og dårlig oversigt, kører lige så
> hurtigt som på lange lige strækninger i Jylland med god oversigt og få
> indfaldsveje.
>
Flere muligheder
Nogen betragter hastighedsgrænsen som en minimumsgrænse
Om natten så er der ingen sikkerhedsmæssige aspekter ved at køre med den
tilladte hastighed (eller mere) på de store veje i København
Det kunne egentlig være ok med nogen flere (lys) skilte der kan skifte
mellem forskellige anbefalede hastigheder evt koblet sammen med nogle
stærekasser
Btw største problem mht stærekasserne (i Sverige) er nogen (svenskere) har
en tendens til at bremse hårdt ned når hastighedensgrænserne skifter
- Peter
| |
|
|