Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixeljunkien
Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 11:36

Pixeljunkien!

Jeg hungrer og tørster, jeg er på speed;
giv mig en pixel "see man I need!"
tænk på et øje det er der jeg vil hen,
212 millioner pixels! "Wow! Come now, again!!"
Jeg dirrer og ryster, hvor mange har du?
4 Megapixels! "jeg kvæler dig sgu'!"

Jeg er på RAW nu, hvad fixer du?
Det er ren "heroin" -Nu! "What about You!?"
Det der med fotos, det har jeg sgu' glemt,
de blev ikke så go'e, det var ikke spor nemt!
Så nu trøster jeg mig, jeg ska' ha' mig et fix.
Hvem er din pusher? Min er "Hr Schmidt!"

Inspireret af samvær på gruppen
Hilsen
Lyrik

Fra : Pia

Dato : 20-07-01 11:43

<G>

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 11:57

"Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in message
> <G>
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Pia

At se en kvinde grine
og holde sig på maven
det er et sjældent syn
de fleste danske kvinder
går med neutrale miner
på indkøbstur i byen.

Lyrik bukker

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-07-01 23:17

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in message
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Pia
>
> At se en kvinde grine
> og holde sig på maven
> det er et sjældent syn
> de fleste danske kvinder
> går med neutrale miner
> på indkøbstur i byen.
>
> Lyrik bukker
________________________________

"KUN EN PIGE":

"Hvordan det i gruppen vil gå, tjah,
-jeg kan jo ikke spå,
men digte at bringe, det er sku' for ringe,
-thi pladsen er trang, og tænk engang!,
pladsen at vige, så selv en pige,
-sine tanker kan ned-fælde,
-selvom hun af udbyderen ofte lar' sig forgælde..."

MVH

Fra : Christian Michael Da~

Dato : 20-07-01 11:49

super duper godt

Hilsen christian danvill
ASDL 128/256

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 12:03

"Christian Michael Danvill" <danvill@privat.dk> wrote in message
> super duper godt
>
> Hilsen christian danvill
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Danvill

Christian Michael Danvill
like hammer on the anvil
You hit the glowing spot
Your eyes are always open
your linses pointed straight ahead
Your motives lying -dead!

Lyrik bukker og takker

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-07-01 13:01

Lyrik wrote:

> Pixeljunkien!

Så må du ha' dig et 4x5" kamera med scannerbagstykke - det er bare
bullshit'en, de kan lave billedfiler på over 100 Megabyte

Jeg har set at der er en puscher, der har noget PhaseOne til salg i markedsgruppen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 14:49

> Jeg har set at der er en puscher, der har noget PhaseOne til salg i
markedsgruppen.

> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Got You!!

En bagmand! En af de virkelig store!
Han kroges kun på de stærkeste snore.
Se ham på linen, han hænger som død;
men vent til du lander ham tungt i dit skød.
Haps!!! før du blinked' der røg vist en finger!
De tænder, de er som de skarpeste klinger!
Han smiler kun dovent af jantelov.
Har masser af træer i egen skov.
Li'som juletræer, selvpluk! Ta' frit til hva' brug.
For Ebbesen, -bagmanden, -han er alt for snu!
Hvis du tror du med træet kan slippe af sted-
så sladrer signetet på helt rette sted!
Nej det er ikke krypteret.
Ja du må gerne kopiere det til familiefesten.
Men tjener du på det (hvordan skulle det la' sig gøre?)
Så siger vi -nå-skide være med det!

Hilsen
Lyrik

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 14:54

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> markedsgruppen.

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
2. udgave, lidt bedre.
[...]

Når du tror, du ka' få det helt gratis med-<= her er rettelsen( for ikke
at få sted to gange)

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-07-01 16:23

hahahahahah...helt vild fed tråd ... jeg undrer mig over at der endnu ikke
er nogen der har brokket sig over at emnet hører til i en anden gruppe....

Men digtet rammer plet....

Og så tror jeg vist ikke jeg skal sige mere af frygt for at blive flået...

Tim Lerche Sørensen

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 19:48

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men digtet rammer plet....
>
> Og så tror jeg vist ikke jeg skal sige mere af frygt for at blive flået...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tim Lerche Sørensen

Du nåed' det Tim!
"i en anden gruppe!"
Og så skyndte du dig
at forsvinde og slutte.
Men tøv nu en kende
det er ikke forbi.
der er noget ved dig
som jeg godt kan li'

Højt flyver lærken
den stiger mod sky
og skuer så klart
over land over by
Imens lyder sangen
med perfekt akustik
Ligeså din, med en
ret smuk kritik

Farve i sort-hvid
det står så subtilt
øjet bli'r roligt
det hviler i stil
gør bumserne sorte
og rød næse grå
så bliver de sgu' da
til at se på!))

Hilsen
Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 20-07-01 15:44

On Fri, 20 Jul 2001 12:36:11 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Inspireret af samvær på gruppen

ja ja, de sjællænder

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : U. Pedersen

Dato : 20-07-01 15:44

On Fri, 20 Jul 2001 16:43:37 +0200, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

>ja ja, de sjællænder

Køb En Havner

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-01 19:06

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> Køb En Havner
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ulf

En træsko der taler!!
En træsko der smiler
Og sender mig breve
og dejlige filer
En ulv?
Nej en Ulf
som skal hjælpes på vej?
Næh! Han ved mer om foto, end du, og end jeg!

Hilsen
Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 20-07-01 22:35

On Fri, 20 Jul 2001 20:05:53 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>Ulf
>
>En træsko der taler!!
>En træsko der smiler
>Og sender mig breve
>og dejlige filer
>En ulv?
>Nej en Ulf
>som skal hjælpes på vej?
>Næh! Han ved mer om foto, end du, og end jeg!

Til Jens tak for ordene
jeg er beæret
men vi er nu fælles om
at blive "belæret".
Foto og Lyrik
det er ren dynamik.
Et held jeg din adresse
på pc'en fik.

Fra : ab

Dato : 21-07-01 00:23

Jeg brækker mig i stænger,
når det er Lyrik der trænger
sig på, hvor andre finder
at rim og vers her er til hinder.

AB

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 21-07-01 03:59

ups hva Lyrik....

Du er måske ved at gøre dig upopulær......(?)

han brækker sig i stænger,
for nu går den ikke længer'
dine digte må sig ophøre,
skønt de lader os forføre
han dig i nakken plukker
så nu tilbage til din lukker
han munden på dig knytter
for han er paragrafrytter
hans tid er ikke til ballade
han vil bare gi' den flade
mens vi har moret os længe
blir' han bare ved at vrænge
en advarsel jeg dog nåede at give
"tag benene på nakken og rejs til Skive"

tag det nu ikke så tungt, man har jo kun det skæg man selv sidder på!

Tim

ab <abc_ab@image.dk> skrev i en

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-01 08:01

"ab" <abc_ab@image.dk> wrote in message
> Jeg brækker mig i stænger,
> når det er Lyrik der trænger
> sig på, hvor andre finder
> at rim og vers her er til hinder.
>
> AB
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej AB!

Du skriver at digt og rim er en hindring. Men du har lige selv serveret et
rim.
De fleste af mine små vers, handler faktisk om både foto, og om fotogruppen.
Der er kun et enkelt, der joker og falder udenfor.
Men hvis du ser en hvilken somhelst tråd. så læg mærke til hvor mange af
indlæggene der er "off topic".
Det ender for det meste i small-talk.
Usenet-og grupperegler, er ikke en lov, som straffeloven. Det er lidt takt
og toneregler i stil med Emma Gad.

Men i stedet for at fare så kraftigt ud, så prøv at tænke over, at jeg fik
dig til at skrive et vers!
Hvornår har nogen sidst fået dig til at skrive et vers?
Måske ville det gøre dig godt at skrive nogle flere? Men det er off topic.
Vi må tilbage til foto.
Kan jeg få lov til at se et foto, du har taget?

Hilsen til min ven AB

Jens

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-07-01 09:45

> [...]
> Vi må tilbage til foto.
> Kan jeg få lov til at se et foto, du har taget?

_________________________________

Jamen..jeg ser straks Jehovas Vidner i gruppen i stort antal.

Hvad godt sku' der være i at få andre til at skrive et vers ?

Er det fordi, det skaber positiv tankevirksomhed, og man derved
udtrykker sig klarere og ikke behøver "syngende skåle" cd'ere
i afspilleren eller røgelsespinde for at være hel ???

Skriver vi igen '68 ???
Har vi gang i noget blomsterbørns agtig noget ?
-noget flipper, kræng dig selv ud, noget ?
...eller er vi blot kærlige, og vil noget mer'...
trænge om bagved Os tosser, som sidder her og
diskuterer teknik og opløsning, men iflg. dig
måske mere trænger til oplysning ???

Jeg er forvirret. Lidt.

MVH

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 21-07-01 12:10

Det er altså den sjoveste tråd i lang tid....*GGGG*

.....men vi viste jo at det måtte ende med at en eller anden skulle brokke
sig over at dette var OT.

.....men så har vi jo til gengæld lært at jehovas vidner er noget med vers og
rim... (sjovt at jeg aldrig har bemærket det når de står foran min dør....).

Nu er det jo sådan at vi beskæftiger os med multimedia i denne gruppe, det
kan vi jo lige så godt indrømme: det handler jo ikke om foto mere, men om
multimedia! Der er så mange grene knyttet til fotograferingen nu. Førhen var
der fotografering, kamera, fremkaldeprocess og udstilling, og så var det
sådan cirka det. I dag har vi hjemmesider på vores computer, kabler der
forbinder vores kort fra vores digitalkamera med PC'en. Et billede er jo
ikke bare et billede, nu er det tiff og jpeg..... "eller skal jeg hellere
vælge noget andet??". Jeg synes det er tåbeligt at man ikke har ændret
fundatsen for denne gruppe, så vi kan brede os noget mere ud. Vi sidder jo
alle ved en pc for at kunne følge med i denne gruppe, og jeg tvivler på ret
mange gør det fra bibliotekets pc'er, de fleste har den nok derhjemme. Det
gør at vi undertiden støder ind i problemer som egentlig ikke har med foto
at gøre. Alligevel har flere af os nogle gode forudsætninger for at give råd
og vejledning da det ofte er de samme problemer vi støder ind i. Der er
ingen der skal diskuterer bundkort og harddiske, men der er masser af ting
der burde være meget mere naturligt at snakke om her!

Skal vi nu stille tingene lidt på højkant: er filformat computersnak eller
fotosnak? Er indlæget "software til sammenfletning af billeder" (15/7)
fotosnak eller computersnak?

Personligt har jeg det sådan at jeg ikke gider spille politimand som ab og
Karsten Olesen gør det, for der er mange indlæg der ikke relaterer til noget
af det jeg som analog fotograf har med at gøre. Jeg springer tråden over.
Usenet er ikke noget man SKAL læse, man kan også vælge at springe over. Men
stadig burde man kunne snakke lidt bredere i denne gruppe. Jeg er fx. ved at
lave min hjemmeside, og jeg fik utrolig meget respons fra denne gruppe da
jeg bad om gode råd.

Jeg har tidligere selv støttet at gruppen blev delt op i to, en analog og en
digital afdeling. Lige nu har jeg mere lyst til at gå den anden vej. Gruppen
bør handle om multimedia, for det er reelt det vi snakker om til hverdag. Og
at der så stadig sidder nogle og har forstand på analog foto er da kun godt.
Men faget breder sig mere ud over Pc-snak, og det vil det gøre meget mere
fremover. Vi må have nogle bredere rammer. Det kan ikke nytte noget vi altid
skal ligge i slagsmål i denne gruppe.

Vidste I at hvis man skal i lære som fotograf idag, så kan skolen ikke
længere kræve af praktikstedet at de skal have et mørkekammer? Det har jeg
hørt på Roskilde Fotolab. Det skyldes at for mange praktikpladser bare satte
et forstørrelsesapparat ud på toilettet, og så var det det. Tror i de bruger
digital? Det gør jeg!

Tim Lerche Sørensen

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-07-01 14:23

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
satte
> et forstørrelsesapparat ud på toilettet, og så var det det. Tror i de

________________________________

Jehova er næsten på vers eller pervers om du vil...plager folk ved
hoveddøren med
samme formål. Igen og igen.
Multimedia ??
Næh..multimedia er kort sagt flere-media i brug, ofte på samme tid.
Eks. multimedie PC, disketter, CD-rom, lyd billed og grafik, printere osv...

Vi snakker jo stadig camera herinde, og ja, teknikken har ændret sig,
det samme har diskussionen. Mulighederne er blevet fler, det samme
er antallet af 'amatør-fotografer', som vha. digitalteknikken kan gøre
mange spændende ting, hjemme..her og nu ! Vi har sågar
stadig udstillinger, -blot på nettet...vi får set langt mere.

Et billed er netop stadig et billede, ikke fremkaldervædsker
eller sølvkorn, men billedredigeringsprogrammer, effekter,
og snak om antal pics på et smartmedie eks...og jo,
folk bruger virkelig gruppen til at ha' muligheden for at
"vælge noget andet...." Herligt for nybegyndere, eller
dem som skal ha' et bedre apparat.

Fotosnak eller computersnak...det er begge dele,
da dit fremkalder udstyr idag er en PC med tilhørende
foto-printer....og da man i gamle dage diskuterede
om OPEMUS var godt eller skidt, så er det jo
nærliggende at diskutere lidt hardware...

Hvis du er analog fotomand, så er det klart
din tid som debattør i denne gruppe langsom vil vandes mere
ud, idêt fremtiden er digital, jfr. CD/LP snakken..
nøjagtig det samme, om igen. Og spring blot
tråden over, vi kan jo alle vælge frit.

Hvis du mener vi skal snakke bredt, så bed
folk om at købe eks. analog udstyr, hvis det
er den vej du vil, jeg synes netop snakken
er relevant og kommer ret langt omkring.

Vil du designe hjemmesider, jamen så er
dk.fritid.foto ikke rigtig stedet, mener jeg, uden
af den grund at være politibetjent...(udtrådt udtryk)...

Analog eller digital gruppe, er eet fedt....det handler
om fotografier og vejen hertil, udstyret underordnet,
men multimedia spørgsmål er vel også velkomne,
når blot der benyttes billeder eller camera'er...eller
det blot har en vis fotografisk relevans for andre,
som netop læser dk.fritid.foto for emnernes skyld.

At "faget" breder sig mere ud på "PC snak" er jo kun
en naturlig udvidelse af den analoge snak/debat/teknik,
og kan ikke undgåes, og personligt føler jeg ikke
jeg har været i slagsmål.

De bedste billeder er iøvrigt ofte skudt
med et hjemmelavet camera, uden
forskoling eller anden inflydelse udefra,
og det er jo herligt, for så har vi andre
jo chancen for at lave nogle gode skud !

MVH

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-01 18:20

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Jamen..jeg ser straks Jehovas Vidner i gruppen i stort antal.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Der er ikke en eneste, for de må ikke bruge newsgrupper.
Men folks religiøse tilhørsforhold er ikke relevant i dk.foto iøvrigt.
Og nu snakker jeg ikke Emma Gad-regler, men straffeloven, der forbyder at
udbasunere et menneskes religiøse tilhørsforhold¨, idet det er en
overtrædelse af straffelovens bestemmelse om krænkelse af privatlivets fred.
> [...]
> ..eller er vi blot kærlige, og vil noget mer'...
> trænge om bagved Os tosser, som sidder her og
> diskuterer teknik og opløsning, men iflg. dig

Tak for den venlige hilsen

Vi skriver 2001
Det har ikke noget med blomsterbørn at gøre, snarere med Eminem.
Et digt er ikke noget "snavs", men en mere intens måde at udtrykke sine
meninger på.
Du kender det med at man står og leder efter ordene, og ikke rigtig kan
udtrykke hvad man har på hjerte.
Så vågner man pludselig midt om natten, og nu kommer meningen til orde,
somme tider i et vers eller et "rap", som er en lang rimrække, der rimer på
hveranden linie hele vejen igennem et stykke rytmisk musik.

Meningen med alle digtene var at tænke efter om hele meningen med
fotografering, som er græsk og betyder at man nedskriver lys på et eller
andet, kommer rigtig til udtryk, eller om det har en tendens til at blive
"pixeljunk".
Lyset kommer som tilbagestråling fra objektet, som bliver fanget, og
nedskrevet.

Dette at fange lyset fra et objekt og beskrive det, det må være essensen af
det at fotografere.
Værktøjerne til at gøre det med, er redskaber til at gøre det, ikke målet i
sig selv, som jo er at "beskrive lyset."

Vi kunne sige fotografiets æstetik og filosofi. Når vi får det ind under
huden, så tror jeg vores billeder bliver bedre.

Med venlig hilsen
Jens

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-07-01 21:15

> [...]
> Det har ikke noget med blomsterbørn at gøre, snarere med Eminem.
> Et digt er ikke noget "snavs", men en mere intens måde at udtrykke sine
********************
Intenst er ikke ordet. Sig forkortelse.
********************
> Du kender det med at man står og leder efter ordene, og ikke rigtig kan
> udtrykke hvad man har på hjerte.
********************
Nej. Aldrig kendt til.
********************
> [...]
> somme tider i et vers eller et "rap", som er en lang rimrække, der rimer

> hveranden linie hele vejen igennem et stykke rytmisk musik.
Når jeg vågner om natten, er det oftest fordi jeg er tørstig
eller bare lige skal se hvad der ellers er i køleskabet. På denne
tidspunkt af natten er min hjerne ret inaktiv, og tænker ikke
nye sætninger, og da slet ikke udtrykt i linjer, vers, raps mv.
********************
> [...]
> andet, kommer rigtig til udtryk, eller om det har en tendens til at blive
********************
Komme rigtig til udtryk...hvad vil andre udtrykke med deres
billeder, og hvad vil du udtrykke med dine ?
********************
> Lyset kommer som tilbagestråling fra objektet, som bliver fanget, og
> nedskrevet.
********************
Et stearinlys må så være det korrekte billede...her har du
den ægte direkte lys, istedet for "billige kopier" af noget
som er sendt videre påny....
********************
> Dette at fange lyset fra et objekt og beskrive det, det må være essensen
af
> det at fotografere.
********************
Ja, med mindre du har et videocamera, som er istand
til at filme ved 0 LUX = helt mørke..dette er
en guds kraft, pakket ind i plastic ofte af mærket SONY.
Igen har menneskeheden overgået naturen...
********************
> Værktøjerne til at gøre det med, er redskaber til at gøre det, ikke målet
> sig selv, som jo er at "beskrive lyset."
********************
Jo bedre værktøj, jo flere muligheder for at capture
det lys som er hele essensen ved fotografering. Lidt
som vers og rap er værktøjer til at fastholde ord og
stemninger osv.
********************
> Vi kunne sige fotografiets æstetik og filosofi. Når vi får det ind under
> huden, så tror jeg vores billeder bliver bedre.
********************

Jeg er sikker på, de tilfældigt optagede billeder ofte
siger mere end det kunstigt opstillede billede,
som forsøger at udtrykke tiden her og nu.
Det med "under huden" er fedt nok, men
til hver sin tid.

MVH

Fra : ab

Dato : 21-07-01 21:43

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver at digt og rim er en hindring. Men du har lige selv serveret et
> rim.

- Jeg mener, at du nu er inde på æv-bæv diskussion

> [...]
> Det ender for det meste i small-talk.
> Usenet-og grupperegler, er ikke en lov, som straffeloven. Det er lidt takt

- Og hvor vil du hen med det ? - Når så mange andre kører alt for stærkt, så
må jeg vel ogsså ? - Eller hvad ?

> Men i stedet for at fare så kraftigt ud, så prøv at tænke over, at jeg fik
> dig til at skrive et vers!
> Hvornår har nogen sidst fået dig til at skrive et vers?

- Det fik min kone mig til op til forrige lørdag, da jeg var til 60-års
fødselsdag, men hvad har det med "medovas-vidner" at gøre ?

> Vi må tilbage til foto

Ja, der bliver mindre og mindre billeddiskussion, men det er der jo heller
ikke mange der har lyst til i denne NG.

AB