MS Windows
briani 27239
Logge på Vista netværk?
Fra : Fister

Dato : 29-06-08 14:05

Er det ikke mere muligt at logge på adminshares \C$ i vista, ligesom man
altid har kunnet i tidligere Windows versioner.
brugernavn og password er det samme på begge maskiner.

Jeg kan sagtens logge på public folders samt hvis jeg "share" C-drevet, men
det burde ikke være nødvendigt ?

Fra : K.B.S.

Dato : 29-06-08 18:53

Prøv at følge denne vejledning:

1. Gå til Kontrolpanel -> Netværks- og delingscenter.
2. Find linien "Adgangskodebeskyttet deling", udvid den, vælg "Slå fra" og
klik på Anvend-knappen.

Samt (det kan løse problemet):
1. Højreklik på X-drevet og vælg Egenskaber.
2. Vælg Sikkerhed-fanen og klik på Rediger-knappen.
3. Klik på Tilføj-knappen.
4. Indtast: Alle
5. Marker for "Alle", "Fuld kontrol Tillad".
5. Klik på "OK"-knappen.
6. Vent
7. Klik på "Luk".

Samt sørg for at D-drevet er delt på følgende måde:
1. Højreklik på D-drevet i stifinderen og vælg Egenskaber.
2. Vælg Deling-fanen og klik på Avanceret deling-knappen.
3. Marker Del denne mappe.
4. Klik på Tilladelser-knappen.
5. Sørg for at gruppen Alle er markeret, og sæt markering ved Fuld
tilladelse .

Det virkede for mig.
Hilsen Kim