MS Windows
briani 27239
Windows Defender blokerer for opstartsprog~
Fra : MooreHojer

Dato : 27-06-08 19:13

Hej NG

I Vista bliver Windows Defender ved med at blokerer for et af mine
opstartsprogrammer... hvordan kan jeg få den til at stoppe?

--
MooreHojer

Fra : Per

Dato : 27-06-08 19:37

MooreHojer wrote:
> Hej NG
>
> I Vista bliver Windows Defender ved med at blokerer for et af mine
> opstartsprogrammer... hvordan kan jeg få den til at stoppe?

Åbn windows defender - softwareundersøgelse - startprogrtammer - find
programmet og aktiver det

/Per

Fra : MooreHojer

Dato : 27-06-08 19:53

> Åbn windows defender - softwareundersøgelse - startprogrtammer - find
> programmet og aktiver det

Programmet er fundet, men de tre knapper 'Fjern', 'Deaktiver' og 'Aktiver'
er allesammen disabled for det program...

--
MooreHojer

Fra : Per

Dato : 27-06-08 20:44

MooreHojer wrote:

> Programmet er fundet, men de tre knapper 'Fjern', 'Deaktiver' og
> 'Aktiver' er allesammen disabled for det program...

Hmm !

Nu håber jeg det er et program du har tillid til og det ikke er et der er
fyldt med snavs.. Hvilket program er der tale om ?

prøv så istedet defender - indstillinger - og ændr der.

Du kan fx. ignorere programmer med højt advarselsniveau.

Måske det ændrer noget.

/Per

Fra : Per

Dato : 27-06-08 20:47

Per wrote:

> [...]
>
> prøv så istedet defender - indstillinger - og ændr der.
>
> Du kan fx. ignorere programmer med højt advarselsniveau.

Eller prøv at se om programmet er i karantæne og gendan det der !

/Per

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 28-06-08 00:20

--

Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> Programmet er fundet, men de tre knapper 'Fjern', 'Deaktiver' og 'Aktiver'
> er allesammen disabled for det program...
>
> --
> MooreHojer
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis du giver "Defender" et tryk med venstre musetast i systray kan du se en
mulighed for at starte det deaktiverede program. du kan se hvad det hedder.
Inden du starter det søger du på programnavnet på Google og får at vide hvad
det er og overvejer om du skal starte det.
Windows defender bremsede hos mig et program fra LG som kigger efter
firmwareopdateringer til et drev. Det kan jeg jo godt starte. Defender er
sat til som standard at køre en heuristisk søgning således at den standser
programmer den ikke kender hvis de ser farlige ud. Noget der vil rode med et
drevs firmware ser vel mistænkeligt ud?

Hilsen
Jens

Fra : MooreHojer

Dato : 29-06-08 18:53

> Hvis du giver "Defender" et tryk med venstre musetast i systray kan du se
> en mulighed for at starte det deaktiverede program.

ville bare være rart hvis man kunne undgå dette

> Inden du starter det søger du på programnavnet på Google og får at vide
> hvad det er og overvejer om du skal starte det.

programmet har jeg selv installerert, det hedder joystick2mouse og jeg
bruger det til at lave mit joystick om til en mus...

> Defender er sat til som standard at køre en heuristisk søgning således at
> den standser programmer den ikke kender hvis de ser farlige ud.

Kan det ændres ?

--
MooreHojer

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 29-06-08 20:52

> Kan det ændres ?
Du skal åbne programmet fra "Start""Programmer" "Windows defender". Under
Funktioner-indstillinger scroller du ned og næstnederst kan du slå heuristik
fra.
Du kan foretage flere indstillinger. Søg rundt i menuerne.

Hilsen
Jens